Strona 1 z 1
Witam
: 12 sty 2015, 12:38
autor: Marek35
Witam wszystkich jestem tu nowy i mam pytanie, zamierzam zaspawać kilka nakrętek kołpakowych nierdzewnych 12stek potem wywiercić otwór i zrobić drobny gwint 10, nakrętki potrzebuje do głowicy silnika motocyklowego i moje pytanie jest takie czy takie nakrętki będą trzymać tą głowice tak samo mocno i dobrze jak te niespawane stare zardzewiałe nakrętki?
: 12 sty 2015, 13:09
autor: piotrpiaskowy
Po spawaniu kwasówki zapomnij o wierceniu i gwintowaniu. Znajdź nakrętki kołpakowe z drobnym gwintem, ew. zmień szpilki w silniku na zwykły gwint.
: 13 sty 2015, 09:16
autor: Marek35
Nie da się kupić nakrętek kołpakowych z drobnym gwintem a chce koniecznie z nierdzewki założyć bo można wypolerować i wygląda jak chrom
: 13 sty 2015, 09:33
autor: dirkpit
witaj .zrobiłbym tak:kupił pręt 12,pociął go na odcinki które wejdą do końca w naretkę kołpakową,nagwintować w nich otwory 10 .Połączenie gwintu 12 z nakrętką kołpakową zabezpieczyć trwale odp. klejem zapunktować lub na śrubę robaczkową. Zakładam ze nakrętki te maja charakter raczej ozdobny.Ostatecznie powinno to wyglądac jak taka redukcja gwintowa z zewnątrz 12 w środku 10.
Ew.jeżeli chodzi tylko o estetykę poszukaj może nakładek ozdobnych od jakiegoś moto np do harasa.Zakłada sie je na zwykłą nakrętkę-taki ozdobny kapturek.
Może np cos takiego
http://allegro.pl/citroen-c3-ds3-naklad ... 66620.html .Do głowicy szukałbym metalowych.
Pzdr.
: 13 sty 2015, 21:25
autor: dawca87
Tak jak kolega pisze. Zamiast spawać zrobić wkrętkę w nakrętce

. Z drugiej jednak strony może być ciężko nagwintować "12" z dziurą 10. Lepiej najpierw wkleić 12 a potem wiercić i gwintować. To oczywiście na klej. Szpilek nie zmieniaj bo te handlowe są podłej jakości i jeszcze nie widziałem pręta gwintowanego żeby miał "gwint".
: 14 sty 2015, 09:10
autor: Marek35
Dzięki za podpowiedź już wszytko wiem jadę kupić pręta 12 i będę kombinował.