Strona 1 z 2
Naprawa trzpienia - wżery VS szczelność
: 17 paź 2014, 23:57
autor: adam Fx
Jest sobie tak śruba coś jak ta po lewej
i w tym przewężeniu miedzy gwintem a a łbem pracuje uszczelnienie lecz wskutek korozji powstały wżery i przepuszcza co z tym zrobić ?
Tulejować się nie da bo na przewężeniu więc co począć napawać TIG ? zwyczajnie czy może lutem mosiężnym? boje się trochę to nagrzewać bo cholera wie co to za materiał i czy nie uszkodzę spawaniem. Kleić np. poxipolen no nie wiem bo czynnik to płyn hamulcowy i może taki klej kruszec pod jego wpływem.
Jestem otwarty na propozycje.
Ps. część jest niedostępna , całej nie dorobię bo nie zam materiały jaki i gwint jest dość nietypowy , zakup całości to ostateczność.
: 18 paź 2014, 00:40
autor: sajgon
Jeśli nie chcesz za mocno nagrzewać i element nie pracuje obrotowo ,tylko ma być szczelne to nadlał bym cyną , tylko możliwie stopem LC-90 a potem delikatnie przetoczył.
A do pobielania użyć chlorku cynku ,lub nawet kropli kwasu solnego. lub jakiegokolwiek topnika co dekarze używają. byle bez kalafonii
: 18 paź 2014, 09:00
autor: IMPULS3
Poszukaj grubszego oringa i przetocz pod niego.
: 18 paź 2014, 10:08
autor: RomanJ4
IMPULS3 pisze:Poszukaj grubszego oringa i przetocz pod niego.
to samo bym proponował
W rozmiarach metrycznych średnica oringu standardowo zmienia się co 1 mm a jego przekrój co 0,5 mm
np wymiar ø8mm(wewn.) ma przekroje od ø0,8mm do ø6mm!
http://www.oringi.sklep.pl/oringi/oringi-wymiary
http://www.oringi.sklep.pl/oringi/oring ... -wymiarow2
: 18 paź 2014, 11:27
autor: InzSpawalnik
Adam: natryskiwanie proszkami na zimno. Pozostale metody sa nietrwale albo wprowadzaja naprezenia lub/i odksztalcenia. Jest duzo firm swiadczacych uslugi natrysku teraz i przewaznie maja od razu toczenie wiec odbudujesz wymiar.
: 18 paź 2014, 13:04
autor: RomanJ4
Tylko czy do jednej sztuki(kilku) warto?
: 18 paź 2014, 15:32
autor: lukasz.radomski
to zdjęcie jest tylko podglądowe czy to jest identyczny element jak na zdjęciu?
jeśli to jest z vw/audi to daj adres na pw mogę Ci taką wysłać
: 19 paź 2014, 20:19
autor: adam Fx
sajgon pisze:Jeśli nie chcesz za mocno nagrzewać i element nie pracuje obrotowo
Pracuje obrotowo aczkolwiek bardzo wolno i np. 2 razy dziennie oraz o załóżmy ze o ok 90 stopni (nie wiem ile dokładnie)
IMPULS3 pisze:Poszukaj grubszego oringa i przetocz pod niego.
Jest tam nietypowy simering podobny do tego oznaczonego 2 na foto.
InzSpawalnik pisze:natryskiwanie proszkami na zimno.
Butle jeszcze bym załatwił ale pistoletu i proszku brak a zlecenie to firma mogła by jako żart potraktować gdybym traka mała ośkę przyniósł przydusił. zlecanie samo w sobie pewnie przerośnie koszt nowego zacisku jeżeli ktoś by się podoił.
lukasz.radomski pisze:to zdjęcie jest tylko podglądowe czy to jest identyczny element jak na zdjęciu?
jeśli to jest z vw/audi to daj adres na pw mogę Ci taką wysłać
Audi 80 b4 ale foto poglądowe bo nie pamiętam jak ta śruba dokładnie wygląda może jutro rozbiorę i zobaczę i jak utknę w martwym punkcie to się odezwę

: 19 paź 2014, 22:26
autor: InzSpawalnik
AdamFX: u Ciebie w miescie sa conajmniej dwie firmy ktore natryskuja proszkowo i robia wlasnie prace na zlecenia miedzy innymi w beanzy silnikow ... Madrej glowie dosc po slowie.
Pozdro!
: 20 paź 2014, 11:18
autor: GumiRobot
Użyć tzw. płynnego metalu czyli dowolnego kleju epoksydowego napełnianegpo sproszkowanymi metalami.
1) odtłuścić element regenerowany
2) o ring i wszystkie powierzchnie poza gniazdem o-ringa pokryć środkiem rozdzielającym
3) nałożyć klej
4) założyć o-ring
5) usunąć nadmiar kleju
6) zaczekać do utwardzenia się kleju
7) zdjąć oring i usunąć pozostały nadmiar związanego kleju

ewentualnie przetoczyć gniazdo jeżeli uszczelnienie będzie zaciasne