Strona 1 z 4

Zebaranie 0,5mm aluminium z wewnętrzen j częsci tłoka

: 10 lip 2014, 15:43
autor: jabcok20
Witam. potrzebuję powiększyć komorę spalania w tłoku tdi o ok. 0,5mm.
Oto jak to miałoby być obrobione:
https://imageshack.com/i/macr17p
Wkomorza spalania zebrane 0,5mm ze ścianek wewnętrznych.
Jedyne co przychodzi mi na myśl to na wiertarce stołowej umieścić tłok pod kątem 45stopni i dorobić pochylony uchwyt z np. teflonu na jakimś łożysku aby stożek w komorze spalania był idealnie wycentrowany. Użyć do tego freza trzpieniowego z czołem kulistym albo freza kulowego. Komora spalania nie jest symetrycznie w tłoku!!
U mnie zakłady się nie podejmują bo normalnie nie mają czasu. A ja na tą chwilę nie posiadam wiertarki stołowej.

: 10 lip 2014, 22:02
autor: zdzicho
W jakim celu taki zabieg ?Po co chcesz powiększać?

: 10 lip 2014, 22:06
autor: skoczek
Nie znam się ale wątpię aby Ci to tym sposobem wyszło.

Może rozwiązaniem byłoby trawienie samej komory? Weź jakiś stary tłok i spróbuj, choć nie wiem czy tego stożka zbytnio nie przyokrągli bo ostre krawędzie "zjada" najszybciej.

: 11 lip 2014, 01:36
autor: jabcok20
Obniżenie stopnia kompresji. Więcej powietrza w komorze spalania.
Skoczek bardzo mądre rozwiązanie.

[ Dodano: 2014-07-11, 07:23 ]
Prosiłbym jeszcze o wyjaśnienie czemu moim sposobem może nie wyjść. Przyjmijmy komore ustawiałbym sobie nsjpierw jakimś pilotem żeby po założeniu freza i obracaniu tłokiem nie było skuchy. Chodzi tylko o moje koszta , sama wiertarka ustawianym stołem w 3 płaszczyznach to ok. 1000zł.

: 11 lip 2014, 08:25
autor: ALZ
Komora spalania i w ogóle wszystkie powierzchnie tłoka powinne być możliwie gładkie. Powierzchnie po trawieniu na pewno nie będą gładkie. Nie wiem czemu chcesz tak dziwnie zmniejszać stopień sprężania, zawsze robiło sie to zwiększając grubość uszczelki pod głowicą.

: 11 lip 2014, 09:45
autor: frontside
Komora spalania jest w tłoku nie głowicy - jak dasz grubszą uszczelkę to zacznie detonować na płaskich częściach tłoka.
Nie łatwiej ścinać ten stożek? Po odprężeniu i tak nie będzie chętnie palił.

: 11 lip 2014, 15:46
autor: jabcok20
Ponoć prawidłowo jest powiększyć całą wewntrzną powierzchnie komory żeby powietrze było tam gdzie paliwo wstryśnięte. Uszczelką obniżając spowoduję że powietrze będzie nad komorą i całym tłokiem czyli nie tam gdzie następuję detonacja.

: 11 lip 2014, 15:49
autor: ALZ
A jaka to róznica, skoro chce się spieprzyć coś co jest przyzwoite :mrgreen:

: 11 lip 2014, 15:57
autor: jabcok20
Nie wnikajmy w to co chcę tym osiągnąć bo to nie forum o autach sportowych i podnoszeniu mocy :twisted: tylko CNC. To jak? ma ktoś pomysł jak to zrobić idealnie tak samo w 4 tłokach?

: 11 lip 2014, 17:12
autor: zdzicho
Idealnie ,to splanować czoła tłoków.