Zebaranie 0,5mm aluminium z wewnętrzen j częsci tłoka

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
jabcok20
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 13
Posty: 17
Rejestracja: 09 cze 2011, 23:07
Lokalizacja: Lębork

#11

Post napisał: jabcok20 » 11 lip 2014, 18:12

Splanować czoła tłoków to to samo co dać grubszą uszczelkę...



Tagi:


MoldMichal
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 307
Rejestracja: 03 mar 2012, 12:04
Lokalizacja: Częstochowa

#12

Post napisał: MoldMichal » 12 lip 2014, 13:36

jabcok20 pisze:Nie wnikajmy w to co chcę tym osiągnąć bo to nie forum o autach sportowych i podnoszeniu mocy :twisted: tylko CNC. To jak? ma ktoś pomysł jak to zrobić idealnie tak samo w 4 tłokach?
wiertarka stołaowa ma akurat niewiele wspolnego z CNC ;)

zeby było ladnie to wytaczadło + honowanie ....
ale domowym sposobem zwiekszać komory to jak nacinac sobie przewody hamucowe :)
albo samemu toczyc kolo zamachowe :twisted:
Pozdrawiam Michał


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7606
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#13

Post napisał: pukury » 12 lip 2014, 13:49

witam.
ale kol. chodziło raczej o zwiększenie komory w tłoku - o ile się nie mylę .
tłok musi dochodzić do powierzchni głowicy i w ostatnim momencie mieszanka jest wtłaczana do wnętrza tłoka - tak to sobie tłumaczę.
jak tam będzie " więcej miejsca " to doładowanie dopcha więcej mieszanki paliwowo powietrznej - przez co zwiększy się moc .
chyba tylko frez kulisty i frezarka - niekoniecznie cnc.
no i mierzyć pojemność - wlewając ( np ) wodę do tłoka - menzurka , itp.
i tak z każdym tłokiem.
opisanie kształtu do cnc - chyba mało możliwe - amatorsko.
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares


pabloid
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1031
Rejestracja: 19 paź 2010, 18:53
Lokalizacja: ~ Kraków

#14

Post napisał: pabloid » 12 lip 2014, 19:01

Aluminium można trawić roztworem wodorotlenku sodu. np: http://www.takczysto.pl/super-spec-do-rur-900-g. Jak porządnie odtłuścisz, zakleisz otwory. Zachowasz to samo stężenie roztworu np 20%, nalejesz tyle samo i będziesz trawił ten sam czas- czyli wszystkie naraz, rozrobionym tym samym roztworem, to jest jakaś szansa na jednakowe wytrawienie. Ile się wytrawiło można sprawdzać ważąc wysuszony tłok. Oczywiście na początku trzeba zważyć każdy. Jak tłok ma jakieś tulejki z innego niż aluminium to je trzeba bezwzględnie osłonić np zamalować farbę asfaltową którą potem łatwo zmyć.


Autor tematu
jabcok20
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 13
Posty: 17
Rejestracja: 09 cze 2011, 23:07
Lokalizacja: Lębork

#15

Post napisał: jabcok20 » 12 lip 2014, 23:18

Z tym roztworem fajny pomysł, tylko tak sobie myślę że jest jakieś ryzyko nierównego wytrawienia, te tłoki nie są tanie, ja mam pewny koplet a kupować później drugi niewiadomego pochodzenia za ok. 400zł :???:
tak sobie myślę że frezem kulistym mogłoby być lepiej z tego względu że prawdopodobnie byłoby lepiej zostawić stożek tej samej średnicy gdyż wtryski nadal będą na tej samej wysokości a paliwo będzie się spalało głównie poza powierzchnią stożka czyli tam gdzie będzie najwięcej powietrza.


zdzicho
Posty w temacie: 3

#16

Post napisał: zdzicho » 13 lip 2014, 11:08

Paliwo tylko we wstępnej fazie zapala się w komorze tłoka. Jej kształt ma zawirować strumień wtryśniętego paliwa w celu skrócenia okresu rozprzestrzeniania się płomienia. Potem spala się w całej objętości cylindra.Gdyby taki zabieg miał sens ,to producent tłoków nie robiłby tobie,, na złość ",tylko wybrał owe 0,5mm. Ponieważ jak sadze masz 20 lat ,to musisz się czymś zająć-życzę zatem powodzenia.Efekty sprawdzisz tylko,, na czuja"( i nie będzie to ocena obiektywna) ,bo realnych możliwości pomiaru na hamowni pewnie nie masz.


Autor tematu
jabcok20
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 13
Posty: 17
Rejestracja: 09 cze 2011, 23:07
Lokalizacja: Lębork

#17

Post napisał: jabcok20 » 13 lip 2014, 11:20

Nie mam 20 lat. Producent projektuje aby uzyskać optymalne wartości dla mocy, ekologii.
Jest wielu ludzi wykonujących te zabiegi w tych silnikach. Efekt pewnie będzie taki że islnik przyjmie więcej powietrza i więcej paliwa. I to tu chodzi.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#18

Post napisał: ALZ » 13 lip 2014, 12:02

Powietrza może tak, ale paliwa?? To się robi, ale trzeba zmodyfikować oprogramowanie w komputerze wtrysku, no chyba że już masz.


Autor tematu
jabcok20
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 13
Posty: 17
Rejestracja: 09 cze 2011, 23:07
Lokalizacja: Lębork

#19

Post napisał: jabcok20 » 13 lip 2014, 12:09

Tak na obecnym setupie silnik nie przyjmuje więcej jak 1.8 bara tzn większa ilość powoduje znaczny spadek mocy i wibracje na silniku( nie jest to wina momentu wtrysku). Silnik musi być odprężony.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#20

Post napisał: ALZ » 13 lip 2014, 12:30

Znaczy wiesz co robisz :mrgreen: . Chyba najprościej będzie zrobić to na tokarce kopiarce. Szukał bym firm które robią tłoki, dla nich to zaden problem i wiedzą co robią.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”