Zebaranie 0,5mm aluminium z wewnętrzen j częsci tłoka

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
jabcok20
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 13
Posty: 17
Rejestracja: 09 cze 2011, 23:07
Lokalizacja: Lębork

Zebaranie 0,5mm aluminium z wewnętrzen j częsci tłoka

#1

Post napisał: jabcok20 » 10 lip 2014, 15:43

Witam. potrzebuję powiększyć komorę spalania w tłoku tdi o ok. 0,5mm.
Oto jak to miałoby być obrobione:
https://imageshack.com/i/macr17p
Wkomorza spalania zebrane 0,5mm ze ścianek wewnętrznych.
Jedyne co przychodzi mi na myśl to na wiertarce stołowej umieścić tłok pod kątem 45stopni i dorobić pochylony uchwyt z np. teflonu na jakimś łożysku aby stożek w komorze spalania był idealnie wycentrowany. Użyć do tego freza trzpieniowego z czołem kulistym albo freza kulowego. Komora spalania nie jest symetrycznie w tłoku!!
U mnie zakłady się nie podejmują bo normalnie nie mają czasu. A ja na tą chwilę nie posiadam wiertarki stołowej.



Tagi:


zdzicho
Posty w temacie: 3

#2

Post napisał: zdzicho » 10 lip 2014, 22:02

W jakim celu taki zabieg ?Po co chcesz powiększać?


skoczek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1095
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:04
Lokalizacja: Cieszyn/Kraków

#3

Post napisał: skoczek » 10 lip 2014, 22:06

Nie znam się ale wątpię aby Ci to tym sposobem wyszło.

Może rozwiązaniem byłoby trawienie samej komory? Weź jakiś stary tłok i spróbuj, choć nie wiem czy tego stożka zbytnio nie przyokrągli bo ostre krawędzie "zjada" najszybciej.
Podstawą materialną narodu jest ziemia, przemysł i handel. Kto ziemię, przemysł i handel oddaje w ręce cudzoziemców, ten sprzedaje narodowość swoją, ten zdradza swój naród. - Hipolit Cegielski


Autor tematu
jabcok20
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 13
Posty: 17
Rejestracja: 09 cze 2011, 23:07
Lokalizacja: Lębork

#4

Post napisał: jabcok20 » 11 lip 2014, 01:36

Obniżenie stopnia kompresji. Więcej powietrza w komorze spalania.
Skoczek bardzo mądre rozwiązanie.

[ Dodano: 2014-07-11, 07:23 ]
Prosiłbym jeszcze o wyjaśnienie czemu moim sposobem może nie wyjść. Przyjmijmy komore ustawiałbym sobie nsjpierw jakimś pilotem żeby po założeniu freza i obracaniu tłokiem nie było skuchy. Chodzi tylko o moje koszta , sama wiertarka ustawianym stołem w 3 płaszczyznach to ok. 1000zł.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#5

Post napisał: ALZ » 11 lip 2014, 08:25

Komora spalania i w ogóle wszystkie powierzchnie tłoka powinne być możliwie gładkie. Powierzchnie po trawieniu na pewno nie będą gładkie. Nie wiem czemu chcesz tak dziwnie zmniejszać stopień sprężania, zawsze robiło sie to zwiększając grubość uszczelki pod głowicą.


frontside
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 226
Rejestracja: 06 maja 2007, 14:37
Lokalizacja: warszawa

#6

Post napisał: frontside » 11 lip 2014, 09:45

Komora spalania jest w tłoku nie głowicy - jak dasz grubszą uszczelkę to zacznie detonować na płaskich częściach tłoka.
Nie łatwiej ścinać ten stożek? Po odprężeniu i tak nie będzie chętnie palił.


Autor tematu
jabcok20
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 13
Posty: 17
Rejestracja: 09 cze 2011, 23:07
Lokalizacja: Lębork

#7

Post napisał: jabcok20 » 11 lip 2014, 15:46

Ponoć prawidłowo jest powiększyć całą wewntrzną powierzchnie komory żeby powietrze było tam gdzie paliwo wstryśnięte. Uszczelką obniżając spowoduję że powietrze będzie nad komorą i całym tłokiem czyli nie tam gdzie następuję detonacja.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2014, 19:23 przez jabcok20, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#8

Post napisał: ALZ » 11 lip 2014, 15:49

A jaka to róznica, skoro chce się spieprzyć coś co jest przyzwoite :mrgreen:


Autor tematu
jabcok20
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 13
Posty: 17
Rejestracja: 09 cze 2011, 23:07
Lokalizacja: Lębork

#9

Post napisał: jabcok20 » 11 lip 2014, 15:57

Nie wnikajmy w to co chcę tym osiągnąć bo to nie forum o autach sportowych i podnoszeniu mocy :twisted: tylko CNC. To jak? ma ktoś pomysł jak to zrobić idealnie tak samo w 4 tłokach?


zdzicho
Posty w temacie: 3

#10

Post napisał: zdzicho » 11 lip 2014, 17:12

Idealnie ,to splanować czoła tłoków.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”