ILE WYTRZYMA GWINTOWNIK HSS ??

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC
Awatar użytkownika

Autor tematu
viper
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 490
Rejestracja: 23 wrz 2013, 13:44
Lokalizacja: Polska

ILE WYTRZYMA GWINTOWNIK HSS ??

#1

Post napisał: viper » 19 maja 2014, 15:52

Witam Panowie. Potrzebuje kilka informacji o wytrzymałości gwintownika. Jako że gwintowałem tylko ręcznymi małe serie nie mam doświadczenia w ogóle w temacie:) Stal A10X czyli masło, gwintowanie na tokarce CNC w jakiejś oprawce kompensacyjnej, gwint wewnętrzny M24 na długości 110mm na szczęście przelotowy, chłodzenie zewnętrzne zwykła emulsja wodna na bazie ES12.

Interesuje mnie ile owy gwintownik bez pokrycia HSS może wytrzymać ( do pierwszego ostrzenia) wykonanie w tolerancji 6H

http://gramet-narzedzia.pl/16806,gwinto ... -ticn.html tu mam z pokryciem

Nie znam parametrów Vc wiec może ktoś mi podrzuci.. 10Vc ? 15Vc ? 20Vc?

Aha no i przy takim długim gwintowaniu tak na chłopski rozum to zakupiłbym gwintownik kręty do otworów nieprzelotowych żeby w miarę dobrze wyciągał wióra. I pewnie trzeba by zrobić kilka wyjazdów (od wiórowanie).

Prosze o podpowiedzi czy dobrze kombinuje bo nigdy maszynowymi nie robiłem i zielenina ze mnie:)



Tagi:


apacz514
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 226
Rejestracja: 23 lut 2013, 20:21
Lokalizacja: Lubelskie

#2

Post napisał: apacz514 » 19 maja 2014, 17:56

viper pisze: Nie znam parametrów Vc wiec może ktoś mi podrzuci.. 10Vc ? 15Vc ? 20Vc?

Aha no i przy takim długim gwintowaniu tak na chłopski rozum to zakupiłbym gwintownik kręty do otworów nieprzelotowych żeby w miarę dobrze wyciągał wióra. I pewnie trzeba by zrobić kilka wyjazdów (od wiórowanie).