Strona 1 z 2

czym się różni koło pasowe ha a hb

: 02 maja 2014, 23:27
autor: bodzio18
Witam serdecznie jest to mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość ewentualnie o korektę bo nie jestem pewien czy piszę w odpowiednim miejscu. Ale do rzeczy moje pytanie może jest banalne ale chodzi mi o różnice pomiędzy kołem pasowym ha a hb czym one się różnią ???

: 03 maja 2014, 00:11
autor: trzasu
HA czy HB oznaczają iż pasy w wersji A czy B są wzmocnione, A oraz B to oznaczenia profili pasów, profile różnią się wymiarami, materiał poniżej powinien nieco rozjaśnić temat:

http://www.semex.pl/oyska-smary-pasy-kl ... sy-klinowe

http://www.stomilsanok.com.pl/upload_mo ... 012_pl.pdf

: 06 maja 2014, 19:57
autor: bodzio18
To z tego co wywnioskowałem to dla jednych i drugich kąt w kanale gdzie wchodzi pasek jest taki sam. więc dalej nie widzę różnicy :roll: jeśli się mylę proszę o dokładniejsze nakierowanie na temat

: 06 maja 2014, 20:54
autor: RomanJ4
Popularne paski normalnoprofilowe w wersji:
- kordowej,
- tkaninowo- kordowej,
oto niektóre ich oznaczenia:
- normalne: Z, A, B, 20, C, 25, D, E - napisy na tych paskach są koloru zielonego
Pas standard
Obrazek

- ich odpowiedniki w wersji wzmocnionej: HZ, HA, HB, H20, HC, H25, HD, HE - napisy na nich są koloru żółtego
Pas wzmocniony
Obrazek

- analogiczne paski w wersji super: Z SUPER, A SUPER, B SUPER itd. - napisy na tych paskach są koloru czerwonego
Pas super
Obrazek

Paski o profilu Z, HZ, Z SUPER posiadają szerokość - 10mm.
Paski o profilu A, HA, A SUPER posiadają szerokość - 13mm.
Paski o profilu B, HB, B SUPER posiadają szerokość - 17mm.
Dla wymienionych grup, długość pasa podaje się po długości skutecznej
( mniejszej od długości zewnętrznej ).

: 06 maja 2014, 21:07
autor: bodzio18
To rozumiem ze HA i HB odnosi się do szerokości paska. Czyli HA to tak zwany pasek 13 a HB to tak zwana 17. Dobrze to rozumiem :?:

: 06 maja 2014, 21:38
autor: RomanJ4
tak. to samo masz w klasyfikacji Stomil,
Obrazek
gdzie pokrótce Z, A, B, itd. (wg ISO) oznaczają szerokość, a wyróżnik H przed nimi oznacza "Wzmocniony"...

: 24 lip 2014, 11:55
autor: c64club
Podłączę się pod temat, bo pytanie pasuje.

Mam koło pasowe na silniku na pasek A, a na odbiorniku na pasek B. Czy można użyć paska A w obu kołach, jeśli pasek nie będzie tarł o dno rowka?

Pytanie z sąsiedniej beczki. Mam na silniku wałek 24mm, a idealne koło pasowe na wałek 25mm, ewentualnie drugie, też by wystarczyło, ale na wałek 30mm. Czy tuleję redukcyjną można (szczególnie w przypadku tego cieńszego) zwinąć z blachy?

: 24 lip 2014, 18:31
autor: RomanJ4
c64club pisze:Czy można użyć paska A w obu kołach, jeśli pasek nie będzie tarł o dno rowka?
Możesz, jeśli nie będzie tarł o dno rowka, pasek pracuje ciernie bokami, i nie musi być "na wierzchu", zresztą podobnie działają paski w wariatorach
Obrazek Obrazek
c64club pisze:Czy tuleję redukcyjną można (szczególnie w przypadku tego cieńszego) zwinąć z blachy?
zawsze możesz spróbować, nic to nie zepsuje, ale w razie gdyby jednak biło, radziłbym roztoczyć do np ø28mm lub więcej, i wstawić tulejkę z kołnierzem do mocowania w kole śrubkami, nitami..

: 25 lip 2014, 08:02
autor: c64club
Wiem jak to z wariatorami i że pasek dziala bokiem. Ale nie mogę się dokopac do tego, czy oba rozmiary mają ten sam kąt rowka. A jakoś mnie zaćmiło, żeby to po prostu policzyć :oops:

Gdybym miał oba koła robić nowe, pewnie już bym poszedł w pasy o zwężonym profilu - takie, jak obecnie są zalecane (rozmiary "stare" są produkowane jako części zamienne i niepolecane w nowych konstrukcjach). No, ale mam co mam.

Może się uda bezpośredni napęd, bo obroty silnika są odpowiednie. I nie będę się w ogóle musiał z pasami bawić.

: 25 lip 2014, 08:48
autor: RomanJ4
Obrazek Obrazek
Obrazek