Strona 1 z 2

Jak zrobić wałek WOM???

: 05 lut 2014, 11:30
autor: darek231183
Witam.

Tak jak w temacie. Interesuje mnie jak wykonać taki wałek WOM?
Zaczynam powoli zagłębiać działanie frezarki i chciał bym wykonać taki wałek.
Z wytoczeniem osi nie ma problemu bo tokarka jest (dwie ośki już mam przygotowane). Podzielnica do frezarki również.
Chodzi o to jak się zabrać po kolei do takiego wałka. Czy jest możliwość aby zrobić taki WOM przy użyciu jednego frezu, czy musi tu być więcej operacji?
Czytałem coś na temat frezów tarczowych, tylko nie wiem czy idę w dobrym kierunku?

Obrazek

Obrazek

Jeśli ktoś robi takie rzeczy i chciał by pomóc będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam

: 05 lut 2014, 14:11
autor: yago44
2 frezy piłkowe na trzpień . między nimi odstęp taki jaka jest grubość wypustu i powinno wyjśc dobrze.na końcu wybrać "srodek".

: 05 lut 2014, 14:19
autor: NFZ
Wygląda jakby w tym zespole frezów za "dystans" robił trzeci(najprawdopodobniej walcowy).

: 05 lut 2014, 14:49
autor: RomanJ4
Generalnie albo frezem kształtowym
Obrazek http://dc430.4shared.com/doc/pTl35ZsW/preview.html Obrazek https://www.cnc.info.pl/wlasne-dluta-do ... ?view=next

albo zespołem frezów krążkowych (otrzymujemy od razu podcięcia)
Obrazek http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2740712.html

: 05 lut 2014, 16:11
autor: darek231183
A czy jest możliwość zrobienia takiego wypustu jednym frezem tarczowym?
I czy są jakieś specjalne frezy przeznaczone do takich rzeczy?
Chodzi o to żeby zrobić taki wypust w jednej operacji. Bez konieczności poprawiania wypustu. Jeśli tak, to czy może ktoś podać przykład takich frezów?

: 05 lut 2014, 16:35
autor: szuler666
darek231183 pisze:A czy jest możliwość zrobienia takiego wypustu jednym frezem tarczowym?
I czy są jakieś specjalne frezy przeznaczone do takich rzeczy?
Chodzi o to żeby zrobić taki wypust w jednej operacji. Bez konieczności poprawiania wypustu. Jeśli tak, to czy może ktoś podać przykład takich frezów?
No przecież CI już wcześniej napisali zespolem frezow krazkowych jak prawidłowo dobierzesz dystans miedzy nimi to nic nie trzeba poprawiac tylko poznej wybrać resztke materiału z dna pomiędzy wypustami i gotowe . Można co prawda zrobić to jednym frezem tarczowy tylko jest to trochę bardziej pracochłonne po prostu aby uzyskac wypust musisz frezować w trzech przejściach raz frezować z lewej a potem z prawej strony osi z przesunieciem o pol wymiaru a za trzecim przejściem dno miedzy nimi , podobnie można wykonać tez od biedy frezem palcowym

: 05 lut 2014, 16:55
autor: yago44
Roman bardzo ładnie pokazał na rysunku to o co mi chodziło.zależy jeszcze jaki to ma być wałek.taki który pracuje na średnicy zewnętrznej czy taki co pracuje na średnicy wewnętrznej ?

: 05 lut 2014, 17:37
autor: darek231183
Chodziło mi tylko o to czy takiego jednego wpustu nie można zrobić na raz (nie wiem czy jest jakiś frez specjalny do wałków WOM).
Potem wyjechać. Zrobić odpowiedni obrót na podzielnicy i dalej wyfrezować wpust.
Reasumując chodzi mi o frez który robi dokładnie taki wpust, jaki mamy na tradycyjnych wałkach WOM.
Doświadczonych proszę o wyrozumiałość. Po prostu człowiek chce się czegoś dowiedzieć :)

: 05 lut 2014, 19:16
autor: burzaxxx
frez teowy i palcowy do podcięć po obu stronach, przy jednej operacji. takie coś robiłem, a żeby było trudniej to miało być szlifowane na frezarce - diament zamocowany na stole + program do diamentowania i po każdej sztuce korekcja w Z-,02mm.

: 05 lut 2014, 20:52
autor: RomanJ4
yago44 pisze:zależy jeszcze jaki to ma być wałek.taki który pracuje na średnicy zewnętrznej czy taki co pracuje na średnicy wewnętrznej ?
Centrować (osiować) możemy na d, D lub b.
Obrazek
Rys. 5.4 Rodzaje osiowań w połączeniach wielowypustowych: a) na wewnętrznej średnicy czopa d, b) na zewnętrznej średnicy wypustów D, c) na bocznych powierzchniach wypustów b

Osiowanie na:
d – osiowanie na wewnętrznej średnicy – stosowane w połączeniach dokładnych, przy wypustach utwardzonych – głównie w produkcji małoseryjnej;
D – osiowanie na średnicy zewnętrznej – stosowane w połączeniach spoczynkowych i średnio dokładnych ruchowych przy wypustach miękkich;
b – osiowanie na bokach wypustów – najmniej dokładne. Stosuje się je w celu zmniejszenia do minimum luzu obwodowego, co jest wymagane przede wszystkim przy występowaniu częstych zmian kierunku obciążenia, znaczne momenty.



http://pkm.edu.pl/index.php/polocenia-o ... 0-01020202
http://forum.cad.pl/proces-technologicz ... 74419.html