Planowanie płyty żarowytrzymałej 800 x 400

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC
Awatar użytkownika

Autor tematu
Segitarius
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 390
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:07
Lokalizacja: Zielona Góra

Planowanie płyty żarowytrzymałej 800 x 400

#1

Post napisał: Segitarius » 09 cze 2013, 13:48

Witam

Mam następujący problem. Jestem operatorem - programistą cnc. Dostałem do zrobienia następujący detal. Sporą płytę z żarowytrzymałki, jak w temacie. Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie trzy aspekty:

1) Tolerancja równoległości 0,05 mm
2) Płyta była zgrubnie przygotowana na konwencjonalnej maszynie z dwóch stron. Maszyna ma luzy w osi Z i porobiła wgłębienia.
3) Narzucono mi technologię, moim zdaniem, z góry skazaną na niepowodzenie - planować wykańczająco z jednej strony, nie zostawiać naddatku na szlifowanie.

Moje pytanie jest takie. Czy macie doświadczenie w obróbce takich płyt. Jaka powinna być technologia i czy takie dokładności nie powinny być przypadkiem szlifowane i to z dwóch stron?? Będę wdzięczny za linki do skryptów, pdf-ów, itd. które będę mógł szefowi pokazać.

Dziękuję
Ostatnio zmieniony 09 cze 2013, 20:20 przez Segitarius, łącznie zmieniany 1 raz.



Tagi:


zdzicho
Posty w temacie: 3

#2

Post napisał: zdzicho » 09 cze 2013, 14:16

Po co mu chcesz pokazywać ? Zastosuj metodę niemiecką,,ja wohl". Wykonać, nie dyskutować . Zrób najlepiej jak się da .Jak nie wyjdzie - jego problem.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Segitarius
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 390
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:07
Lokalizacja: Zielona Góra

#3

Post napisał: Segitarius » 09 cze 2013, 14:47

Dzięki za odpowiedź. A jeśli tobie przyszłoby wykonanie takiego detalu to jaką technologią?


malpa500000
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 483