
Jest to mój pierwszy wpis na tym forum.

Moje pytanie dotyczy monocoque'ów z samochodów wyścigowych, ściślej z tzw. grupy C z lat 80.
Poniżej może najpierw dołożę zdjęcia omawianego przedmiotu:


-Jaka jest różnica(masa, sztywność, wytrzymałość, podatność na zgniatanie) pomiędzy spawaną klatką z rur stalowych, a aluminiowym, nitowanym monocoquem? Czy dobrze twierdzę, że w rajdach podwozie nitowane uległoby zniszczeniu od sił, które działają np. na zawieszenie? Jednak duże silniki w samochodach wyścigowych generują spore wibracje...
-Czy po znitowaniu całej struktury z arkuszy, gotowy element poddaje się jakiejś obróbce termicznej np. w jakimś autoklawie?
-Jaki rodzaj blachy aluminiowej i jakie nity mogą się sprawdzić w takiej sytuacji?
-Czy wykonanie takiego 'elementu' jest dużo trudniejsze niż np. zbudowanie klatki z rur stalowych?
Dziękuję z góry za jakiekolwiek odpowiedzi. Chciałbym później zadać jeszcze inne pytania, jednak muszę się zastanowić co jeszcze może mnie gnębić w tym temacie.
