witam szukam osoby lub firmy z okolic Gliwic (Śląsk )która nawierci mi precyzyjnie i nagwintuje piasty 4x100 na 5x100
: 17 kwie 2013, 08:12
autor: adam Fx
a możesz pokazać rys. lub zdjęcie tego o co ci dokładnie chodzi z wymiarami ,jakie te otwory jaki gwint materiał piasty itd.
: 17 kwie 2013, 17:59
autor: dance1
jeżeli chodzi o zmianę rozstawu śrub w samochodzie można zastosować dystanse adaptery ze szpilkami, grubość min 23mm, pamiętaj żeby to uwzględnić przy zakupie nowych felg (inne et felgi) choć nie polecam ze względu na bezpieczeństwo zmian 5-4 4-5.
O wierceniu i gwintowaniu nowych otworów w piaście raczej zapomnij, szybko koła zgubisz, jak wyobrażasz sobie na okręgu który ma 100mm i 4 otwory, umieścić nowych 5 zachowując wytrzymałość piasty?
Pomyśl o swoim i innych bezpieczeństwie.
: 17 kwie 2013, 21:12
autor: soprano89
dystans odpada ze względu że felga już jest i et na to nie pozwala (a myślisz ze dystans jest lepszy ???(nie dość ze obciąża dość znacznie piastę co już jest nie korzystne to jeszcze odsuwa cały środek ciężkości koła co robi lepszą potencjalną dźwignie, i trzyma się na 4 śrubach piasty bez problemu to wytrzymają jeżeli kolo się trzyma na 4 śrubach to czemu by się nie miało trzymać na 5 ??? dość popularny sposób na zmianę rozstawu wiele osób na całym świecie to stosuje i nigdy na żadnym forum nikt napisał o jakimś przypadku wyrwania śrub czy pęknięcia piasty jedyny mi znany przypadek to przekręcenie gwintów ,zerwie gwintów zbyt mocnym przykręceniem śrub i koło wyrwało ( zobacz jak są zrobione oryginalne otwory na piaście jakie ścianki maja np z mk II mk III po zewnętrznej i wytrzymuje ) po za tym jeden otwór zostaje bo jest już na tej średnicy i trzeba tylko 4 nawiercić z tego tylko 1 wypada dość blisko
: 17 kwie 2013, 21:47
autor: Mariuszczs
Ja już tak wierciłem w piastach - czy z tyłu są 4 zgrubienia promieniste zgodne z otworami ? Jeśli jest równa grubość to wierć, jeśli jest różnej grubości to gwinty są za słabe w miejscu cienszym.
Czy dystans odsuwa, czy felga jest odsunięta co za róznica.
: 18 kwie 2013, 01:11
autor: Marcin Stachera
A nie lepiej piastę wymienić na 5x100?
Wnioskuję , że do VW to potrzebujesz?
Do swojego mkII potrzebuje w drugą stronę
czyli z 5X100 na 4x100 ale nie pojadę na takiej
powierconej chociaż to chwila roboty.
: 18 kwie 2013, 19:34
autor: soprano89
tak potrzebuje do vw mk III może i łatwiej wymienić i mnie to czeka w przyszłości ale narazi nawiert bo wszytko nowe tarcze klocki wszystkie sworznie gumy itd jakiś czas cza objeździć na nawicercie (piaty mają równą grubość po całym obwodzie )