Strona 1 z 1

Wzmocnienie zebatki

: 06 lut 2013, 20:46
autor: daniel321
Witam

Jaka będzie najlepsza w stosunku ceny do jakości obróbka takich zębatek http://www.akcesoria-cnc.pl/?menu=produkt&id=1075 zębatka pracuje w modelu rc domowej roboty, silnik ma duza moc bo to bez-szczotkowy silnik pracująca na obrotach około 32000 z ogniw LI-Pol. Chodzi mi o to aby zebatka nie zdzierałą sie bo po 20 min zjadło mi z tych zębatek( identyczne tylko srebne a te są złote wiec nie wiem czy sa mocniejsze ) połowe zebów mimo tego ze nawet nie wkrecil sie na tak wysokie obroty.

: 06 lut 2013, 23:00
autor: marcpol
To nie jest zębatka.

Zrób zdjęcia zużytego koła, zęby pękają?

: 07 lut 2013, 16:23
autor: daniel321
zrobiłem zdjecie nowej i starej, jak widac zeby sie zdzieraja.

Obrazek

sprzedawca twierdzi te zlote zebatki sa twarde te sa innego koloru jedna identyczne wygladem

: 08 lut 2013, 00:29
autor: RomanJ4
Pewnie do śmigłowca?
daniel321 pisze:po 20 min zjadło mi z tych zębatek( identyczne tylko srebne a te są złote wiec nie wiem czy sa mocniejsze ) połowe zebów mimo tego ze nawet nie wkrecil sie na tak wysokie obroty.
A na 100% moduł zębów koła zębatego na silniku i odbierającego są takie same?
Czy osie silnika i dużego koła są równoległe?
Czy nie ma żadnych ciężko obracających się wałków odbierających moc z silnika?
Nie próbowałeś kolego znaleźć takich kół bodaj z poliamidu (w sklepach modelarskich oferujących duże modele helikopterów, Tak na oko wielkość ~ T-rex 450-600 i podobne,
np http://www.rcskorpion.pl/towar/h60019a- ... ex-550600/ http://www.rcskorpion.pl/grupa/heli-akc ... ro-czesci/ )
Są one bardzo wytrzymałe a przy tym elastyczne, np T-rexie 600 pracują z silnikiem 1650W lub większym stuningowanym.

: 08 lut 2013, 00:45
autor: Solutions
zmierz twardości obu zębatek. "Złota" ma powłoke TiN , która zmniejsza współczynnik tarcia ale to jest cienka powłoka ok 3 mikronów . Jednak aby spełniała swoje zadanie musi byc nałozona na twardą powierzchnię

: 09 lut 2013, 14:59
autor: daniel321
potrzebuje zebatki metalowe bo robie w nich takie naciecie zeby sie blokowały po docisnieciu na osi. Dzis jezdziłem (po sniegu) i zebatka sie nic nie zdarła gdyz kupiłem nowa atakujaca (na silniku) idealnie rozwiertana z usa. Wczesniej miałem rozwiertana w domu.

: 09 lut 2013, 15:59
autor: RomanJ4
daniel321 pisze:zębatka się nic nie zdarła gdyż kupiłem nowa atakująca (na silniku) idealnie rozwiertana z usa. Wcześniej miałem rozwiertana w domu.
No i masz powód. "Jajcowata" praca małego koła zębatego wycinała po prostu zęby z dużej.