Regeneracja zębów koła zamachowego

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
xisio
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 25 sie 2012, 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Regeneracja zębów koła zamachowego

#1

Post napisał: xisio » 25 sie 2012, 21:51

Witam wszytkich po raz pierwszy na tym forum.

Zarejestrowałem sie tutaj by was zapytać o mój problem.

Szukam firmy która jest w stanie zregenerować uszkodzone zęby w kole zamachowym od silnika rotaxa.
Uszkodzony bendix zablokował sie na kole i urwał kilka zębów.

Poniżej zdjęcia uszkodzenia







Czy na podstawie doświadczenia myślicie że można to zregenerować lub znacie firmę która jest w stanie takie cos zrobić ?

Pozdrawiam
Krzysztof.



Tagi:

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7991
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#2

Post napisał: WZÓR » 25 sie 2012, 22:25

Patrz: 4 foto.
Czy ten element składa się z dwóch części? .... co z czym łączą widoczne tam te cztery śruby?
Rozbierz to i uzupełnij foto.

Mariusz.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki


Autor tematu
xisio
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 25 sie 2012, 21:46
Lokalizacja: Warszawa

#3

Post napisał: xisio » 25 sie 2012, 23:16

tuleja z magnesem jest na 6 srub, sama zebatka jest jednym kawalkiem z kolem.


mrozanski
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 807
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:05
Lokalizacja: wlkp.

#4

Post napisał: mrozanski » 26 sie 2012, 09:52

przy tej wielkosci nikomu sie nie bedzie chcialo bawic w regeneracje. łatwiej bedzie zrobic od poczatku takie koło. a nie mozna kupic jakiegos uzywanego?

Awatar użytkownika

Czesio
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 320
Rejestracja: 22 lut 2011, 19:47
Lokalizacja: Ustroń

#5

Post napisał: Czesio » 26 sie 2012, 09:59

Zobacz drugie zdjęcie.
Te "dobre" zęby są mocno zjedzone przez rdzę.


wladca-swiata
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 349
Rejestracja: 08 lut 2007, 15:07
Lokalizacja: Łódź

#6

Post napisał: wladca-swiata » 26 sie 2012, 10:53

Jeśli nie będziesz chciał dorabiać całego koła (a myślę, że tak będzie najlepiej) to daj znać na PW. Mam możliwość wstawienia nowego fragmentu "uzębienia" w miejsce uszkodone.

P.S. Czemu ten element jest tak mocno skorodowany? Ogólnie ten silnik pracował, czy nie udał się jego rozruch po dłuższej przerwie?


Wojekkk
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 21
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:52
Lokalizacja: Kraków

#7

Post napisał: Wojekkk » 26 sie 2012, 18:47

Ewentualnie przetoczyc to koło na mniejsze i dorobic koronke, bedzie moze troszku taniej niz dorabianie calego od nowa.


Autor tematu
xisio
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 25 sie 2012, 21:46
Lokalizacja: Warszawa

#8

Post napisał: xisio » 26 sie 2012, 19:15

Czesio pisze:Zobacz drugie zdjęcie.
Te "dobre" zęby są mocno zjedzone przez rdzę.
Jest trochę zardzewiałe bo do silnika dostaje sie woda dość często niestety jak to skuterach wodnych bywa ;/ ten akurat jest dość agresywnie pływamy i często silnik pływa jak pompa zęzowa nie nadąża.

Nowe koło około 400zł i 3 tygodnie czekania z usa ;/ albo pl serwis 900zł i tydzień..

Mam cały czas nadzieje że uda sie naprawić te 8 zębów i popływać jeszcze w tym roku, koło jest używane tylko do rozruchu wiec nie jest cały czas obciążane..


wladca-swiata
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 349
Rejestracja: 08 lut 2007, 15:07
Lokalizacja: Łódź

#9

Post napisał: wladca-swiata » 26 sie 2012, 19:23

Jak nowe koło kosztuje 400 zł i da się je dostać to poprostu takie kup i nie truj d... (bo już dawno wykazano, że ją lepiej podcierać papierem niż szkłem). Myślisz, że naprawa będzie tańsza? Nawet jeśli, to ile zaoszczędzisz? 100 zł? A nie ma pewności, że będzie dobrze (jak to z regeneracjami).

Awatar użytkownika

pasierbo
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 638
Rejestracja: 03 lut 2008, 23:24
Lokalizacja: Lublin

#10

Post napisał: pasierbo » 26 sie 2012, 19:40

Kazdy kto nie miał doczynienia z produkcją mysli że to tylko załozyc na maszyne i samo sie zrobi.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”