Strona 1 z 2

Koło pasowe czy w tym przypadku można to zrobić z aluminium

: 22 gru 2011, 12:02
autor: Marek19887
Witam mam pytanie odnośnie koła pasowego do samochodu .
Chcę wytoczyć nowe koło pasowe na wał owe koło pasowe wchodzi w dolną część bloku i jest mocowane do wału po części która wchodzi w blok chodzi gumowy uszczelniacz.
I tu jest problem nie mogę dostać materiału na to koło i pomyślałem o aluminium gdyż w mojej okolicy znalazłem sklep w którym można dostać taki kawałek aluminium . Problem dotyczący aluminium to taki czy uszczelniacz nie wytrze rowka w miejscy po którym ma styk z kołem ?


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/534 ... f2639.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ed ... e7cf3.html

Dodam jeszcze że do tego koła będzie przykręcone kolejne które będzie mocowane na 3 śrubach . W miejscu gdzie jest śruba mocujące będzie zostawione więcej materiału tak aby wywiercić 3 otwory i je nagwintować

: 22 gru 2011, 12:08
autor: RomanJ4
Marek19887 pisze:czy uszczelniacz nie wytrze rowka w miejscy po którym ma styk z kołem
Możesz w tym miejscu gdzie będzie uszczelniacz obrobić wstępnie i na aluminium nabić pierścień stalowy, następnie obrobić razem z kołem aby nie było bicia.

: 22 gru 2011, 12:19
autor: Marek19887
Pomysł dobry mam tylko nadzieje ze olej nie przeciśnie się miedzy tymi dwoma częściami ( nabitą tuleją i kołem)

Ale sądzę ze może się to udać pozostaje kolejna sprawa czy koło wytrzyma jak do tego koła dokręcę kolejne które będzie miało ok 175mm i szerokości ok 3 cm

: 22 gru 2011, 13:50
autor: RomanJ4
Pierścień możesz kolego dodatkowo wkleić, a co do tego czy wytrzyma, no myślę że tak, ale tak na wyobraźnię ciężko coś wykoncypować.. :neutral: Można też dla pewności dać więcej śrub (jeśli jest taka możliwość).

: 22 gru 2011, 15:54
autor: Marek19887
Oto kilka zdjęć , koło pasowe 7 pk oczywiście będzie większe to na zdjęciu ma ok 90 mm a ma mieć ok 175mm. Koła będą połączone ze sobą śrubami (3 szt).ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 22 gru 2011, 19:57
autor: qqaz
Zrób stalowe bo z aluminium na takim wysięgu wywalcuje Ci się twór piasty - to chyba koło pasowe takie jak od malucha. Boczne obciążenie od pasa jest dość duże.

: 22 gru 2011, 20:09
autor: rynio_di
Daj sobie spokój z poprawianiem konstruktorów/inżynierów. Ten króciec jest szlifowany ,utwardzany i dokładnie ustawiony bez bicia promieniowego z wałem. Wizualnie zrobił ładnie , jak nie utwardzisz symering szybko wytrze ci rowek ,a olej szybko znajdzie tam ujście. Kup koło nowe , szrot ale bez oznak zużycia , i kłopot z głowy.

: 22 gru 2011, 20:29
autor: Marek19887
Nie wszyscy mnie zrozumieli mam 2 takie koła oba są w stanie dobrym i nie ma przecieków przez pierścień gumowy . Problem polega na tym że montuje kompressor i napęd ma być od wału wiec jakoś muszę połączyć oba koła . Więc pomyślałem że pierwsze wytoczę od nowa tyle ze zostawię więcej materiału od czoła aby można było zrobić 3 otwory i je nagwintować .





Wcześniej napęd był od wspomagania ale łożyska na pompie nie są tak wytrzymałe no i nie zmieści się takie kolo pod maską wiec robię napęd od wału .

Może macie jakieś inne rozwiązanie tego problemu ?

: 22 gru 2011, 20:37
autor: rynio_di
Ta wypowiedź zmieniła moje spojrzenie na problem. Nie wiem jakie to auto ale popatrz na koła Audi VW, te które mają klimę . Tam zdaje mi się że jest tak łączone jak ty sobie to zaplanowałeś . Tylko centrowanie pierwszego jest na mini flanszy . Robiłem rozrząd w jakimś aucie i na 100% tak były łączone koła.

: 22 gru 2011, 20:45
autor: Marek19887
Zgadza się podobne rozwiązanie jest w audi ale tam oba koła są stalowe i odlane .
A ja muszę je w jakiś sposób połączyć albo gdzieś znaleźć taki kawałek stali i pierwsze wytoczyć stalowe a drugie koło które będzie przykręcone do pierwszego zrobić aluminiowe.