Strona 1 z 2

chrom techniczny

: 09 lis 2011, 10:14
autor: degustator
Chcę pochromować tuleje wielowpustową od chińczyka ZX7016, poniewaz jest bardzo duży luz. Z pomiaru suwmiarką wyszło mi, że mogę położyc warstwę 0,1mm. Czy takie położenie chromu technicznego jest możliwe i czy ma sens w tym przypadku. załączam foto tej tulejki.

: 09 lis 2011, 13:28
autor: filklone
Jeśli dotyczy to powierzchni zewnętrznej można ją chromować.
Należy galwanizować chrom z naddatkiem, który potem jest szlifowany w celu uzyskania odpowiedniego pasowania z detalem współpracyjącym.

: 09 lis 2011, 22:36
autor: ciechan222
ma sens, pochromowane będzie duuuużo trwalsze niż oryginał, żeby nie powiedzieć nieśmiertelne ;)

ale...
szlifować powinieneś przed chromem (wystarczy tylko zabielić, żeby chrom lepiej chwytał), głębokość szlifu taka by wyrównać całą powierzchnię

teraz chromujesz z naddatkiem pod szlif

i teraz znowu szlifujesz na wymiar jaki jest dla Ciebie najlepszy


wszystko jest do zrobienia...


dużo tego masz?

: 10 lis 2011, 10:28
autor: ali23
jeśli mogę spytać to kto dysponuje szlifierką do wielowypustów wewnętrznych, po fotce na górze mogę stwierdzić że średnica to fi 25 na długości minimum 50mm bo nie wiem czym poprawisz ten wielowypust po chromowaniu...

jeśli faktycznie ma 0,1mm luzu to składaj i baw się dobrze, jeśli jest dużo więcej to zrób nową tulejkę albo komuś zleć inaczej to nie przejdzie...

: 10 lis 2011, 23:03
autor: zdzicho
Wg mojej wiedzy,to położenie chromu wewnątrz wielowypustu ,to nie ta sama bajka co na zewnątrz.Tu trzeba dobrego wyjadacza galwanizera , a i tak efekt końcowy może nie spełniać oczekiwań.

: 11 lis 2011, 10:53
autor: ciechan222
wewnątrz też się da pochromować ale raczej unika się tego typu prac ze względu na skomplikowanie i konieczność dorabiania specjalnego oprzyrządowania (trzeba dać anodkę wewnątrz).

no i później szlifierza szlag może trafić przy robocie.

: 11 lis 2011, 10:57
autor: upadły_mnich
jeśli ma być wewnątrz to potrzebny jest dedykowany przyrząd-elektroda. Gdzieś mam rysunki przyrządu do chromowania wewnętrznego gwintowanej lufy działka. Zasada ta sama. Bez przyrządu technologicznego cienko to widzę.

: 11 lis 2011, 18:06
autor: ali23
mogę się mylić ale cała filozofia leży w wycentrowaniu elektrody w osi otworu na długości gdzie ma być warstwa...??

: 11 lis 2011, 18:18
autor: Borsi
jeżeli jest tuleja to jest i wałek to może pochromować wałek jeśli możesz tak czy siak skasujesz luz

: 11 lis 2011, 19:05
autor: adam Fx
degustator, chyba zgubił link do swojego tematu bo na chwile obecna to nie wiemy o jaki luz chodzi ja nawet nie wiem jaki luz ma "Zośka na wielowypuście ...... a czym właściwie skutkuje taki luz? bo puki co śladów zużycia u mnie nie widać