Strona 1 z 1

Dorabianie korbowodu.

: 19 maja 2011, 19:37
autor: Mrozik
Spotkałem się z problemem dorobienia korbowodów to silnika spalinowego. Korbowody pełen standart, dzielona stopa, panewki, w główce tulejka i otwór smarujący. Oryginalne korbowody były kute, jeden uległ uszkodzeniu i potrzeba dorobić od razu 4. Korbowody za oceanem robią z 34HNM(frezowane), nie wiem czy są dodatkowo obrabiane cieplnie. Czy ktoś spotkał się z podobnym tematem? Oryginalny, dobry korbowód mam na wzór.

Od razu odpowiem na pojawiające się pytania:

1. Nie ma zamienników (nawet w kraju pochodzenia silnika)
2. Nie udało się dobrać korbowodów o potrzebnych wymiarach od czegoś innego. Poszukiwania prowadziła firma zajmująca się korbowadami na codzień.
3. Silnik 1.5l diesel, niezbyt wysilony.

: 19 maja 2011, 21:29
autor: pukury
witam.
dawno temu dorabiałem korbowód do agregatu prądotwórczego - takiego dużego na kołach .
no i dało się .
tylko koniecznie musisz zachować równoległość otworów n panewki i sworzeń .
" trochę " zabawy z tym było .
musisz sprytnie opracować sobie technologię - co i kiedy toczyć/frezować .
no i poler przy stopie i tak dalej .
trzeba by również starać się zachować zbliżone masy - wyważenie całości .
pozdrawiam .

: 26 maja 2011, 14:22
autor: piotr3
Ostateczną obróbkę zawsze można zlecić szlifierni silnikowej. Dla nich to chleb powszedni i od razu dobiorą panewki i tulejki.