Strona 1 z 4

wieloklin (wielowpust) wewnętrzny jak za ile i czy w ogole ?

: 04 mar 2011, 17:29
autor: hugh_h
pytanie na razie tak orientacyjnie, jak wykonać przy produkcji jednostkowej taki wieloklin wewnętrzny ? np 2...3szt detali by były z takim otworem.
i jakie tego koszty mogły by być 300? 500? 1000? za szt. za taki wieloklin?
średnica wrębów to coś około Φ32mm, na tym etapie nie mam pełnych danych, może się niestety okazać że w dodatku jest to stożek...., grubość materiału tak około 25..30 mm
tak orientacyjnie pytam i czy ktoś by się tego podjął ?

: 04 mar 2011, 18:12
autor: radar84
Jeżeli jest to wąs os przekładni kierowniczej to na pewno jest tam stożek na wielowpuście. Miałem podobny problem samochód uaz przekładnia zf od ciężarówki. Przeciełem dwie dźwignie w kształt V i zespawałem z dużym przetopem. Narazie działa :grin: Trafiłem z tą dźwignią?

: 04 mar 2011, 18:40
autor: hugh_h
no obrazek nawet jest podpisany pitman.. tak jest to ramie przekładni kierowniczej,
mam zamiar zrobić lift 3" na zawieszeniu i oryginalne ramie niespecjalnie mi pasuje (ze względu na kąty i delikatność),
generalnie nie chce nic przy tym spawać nie bardzo mam zaufanie w tym temacie poza tym diagnostą pewnie by się nie podobało...
dlatego pytanie ile ? i jak ?

: 04 mar 2011, 18:59
autor: filklone
Witam.
Tego typu wieloklin można wykonać jedynie na elektrodrążarce drutowej pracującej w 4 osiach. Koszt wycięcia wynosiłby ok. 2-3 roboczogodzin na sztukę. Przy produkcji seryjnej, tego typu wieloklin jest przepychany przeciągaczem.
Pozdrawiam.

: 04 mar 2011, 19:19
autor: hugh_h
i ile za godzinkę taka obróbka kosztuje ze dwie stówki ?

: 04 mar 2011, 21:14
autor: filklone
U mnie 80 zł/godz. Dokładność 0.01

: 04 mar 2011, 21:24
autor: IMPULS3
Wielokliny wewnętrzne w przypadku produkcji jednostkowej zazwyczaj wykonuje się na dlutownicy pionowej.

: 04 mar 2011, 21:29
autor: Mariuszczs
utnij ramię, obtocz z kołnierzem ( kołnierz od spodu ), wyfrezuj rowki na klin, w nowym ramieniu otwór odpowiedni z rowkami na kliny, wprasuj itd.....

: 04 mar 2011, 22:41
autor: hugh_h
Mariuszczs pisze:utnij ramię, obtocz z kołnierzem ( kołnierz od spodu ), wyfrezuj rowki na klin, w nowym ramieniu otwór odpowiedni z rowkami na kliny, wprasuj itd.....
tak wiem że jest taka jak i kilka innych możliwości tego typu z wykorzystaniem wieloklinu z oryginalnego ramienia, ale byłem ciekawy jak można to wykonać z jednego kawałka.
to co zaproponowałeś jakbym dał na warsztat to dużo taniej chyba nie wyjdzie

jak już mówimy o tym co to faktycznie za element ... to całość by wychodziła na elektrodrążarkę, a czy z elektrodrążarki wyjdzie stożek gotowy pod końcówkę drążka, czy trzeba by go było jeszcze rozwiertakiem potraktować ?

[ Dodano: 2011-03-04, 22:42 ]
IMPULS3 pisze:Wielokliny wewnętrzne w przypadku produkcji jednostkowej zazwyczaj wykonuje się na dlutownicy pionowej.
ale to pewnie dłuto trzeba dorobić ?

: 04 mar 2011, 23:42
autor: filklone
Na elektrodrążarce drutowej wykonuje się elementy do skomplikowanych przyrządów, form, wykrojników, itp. . Wielokliny w produkcji masowej są przeciągane lub przepychane.
Narzędzie jest drogie, detal w tysiącach sztuk tani. Przy tej ilości można dłutować, piłować pilnikiem, itd. metoda wg uznania i umiejętności oraz zasobności portfela.