Kute aluminium
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 65
- Rejestracja: 31 mar 2010, 11:35
- Lokalizacja: Warszawa
Kute aluminium
Witam,
dostałem zapytanie o wykonanie paru elementów do motocykla crossowego (jeśli to ma jakieś znaczenie ). Klient wymaga aby elementy te zostały wykonane z kutego aluminium.
Kiedyś widziałem gdzieś technologię, że elementy były wykonywane z materiału, który był nazwany kutym aluminium ale był zwykłą formatką. I dopiero z tego detal był frezowany.
Czy ktoś z kolegów/koleżanek może wie co to jest to kute aluminium (oprócz tego, że jest to aluminium, które było kute). Czy "kute aluminium" identyfikuje jednoznacznie jakiś konkretny gatunek aluminium?
Za wszelkie sugestie byłbym niezmiernie wdzięczny.
pozdr.,
expart.
dostałem zapytanie o wykonanie paru elementów do motocykla crossowego (jeśli to ma jakieś znaczenie ). Klient wymaga aby elementy te zostały wykonane z kutego aluminium.
Kiedyś widziałem gdzieś technologię, że elementy były wykonywane z materiału, który był nazwany kutym aluminium ale był zwykłą formatką. I dopiero z tego detal był frezowany.
Czy ktoś z kolegów/koleżanek może wie co to jest to kute aluminium (oprócz tego, że jest to aluminium, które było kute). Czy "kute aluminium" identyfikuje jednoznacznie jakiś konkretny gatunek aluminium?
Za wszelkie sugestie byłbym niezmiernie wdzięczny.
pozdr.,
expart.
Tagi:
-
- Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 47
- Rejestracja: 11 gru 2005, 13:29
- Lokalizacja: Jarosław
Co do naprowadzenia to ogladałem w programie "jak to jest zrobione" (chyba?) jak wykonują dźwigary łączace skrzydła w samolocie mysliwskim. Tam blok aluminium był nagrzewany do temperatury 700 st ? i poddawany kuciu na prasie w matrycy. Prasa miała wysokość kilku pięter. Podobnie wygladała produkcja felg do Ferrari. W USA. Najpierw była kuta surówka, a pózniej obróbka poprzez frezowanie. Podobno taką technologią były wykonane części niemieckich samolotów z wojny. Wykonane tak elementy maja około 30% większą wytrzymałość .Jak szukać to może w podręcznikach materiałoznastwa lotniczego .Pozdrawiam. JS.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 65
- Rejestracja: 31 mar 2010, 11:35
- Lokalizacja: Warszawa
Na JTZ widziałem robienie kutych tłoków aluminiowych do silników spalinowych - faktycznie kuli z naddatkiem a dalej półprodukt obrabiali przez frezowanie ale gdzieś widziałem, że brali po prostu blok kutego aluminium i z niego frezowali potrzebny detal.Jans pisze:Co do naprowadzenia to ogladałem w programie "jak to jest zrobione" (chyba?) jak wykonują dźwigary łączace skrzydła w samolocie mysliwskim. Tam blok aluminium był nagrzewany do temperatury 700 st ? i poddawany kuciu na prasie w matrycy.
700? To co ja widziałem to było kucie wręcz "na zimno"..
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1095
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:04
- Lokalizacja: Cieszyn/Kraków
Witam serdecznie.
Wahacze aluminiowe do AUDI są kute. Wałek aluminiowy rozgrzewa się w piecach a następnie daje na prasę śrubową i otrzymujemy ładny wahacz.
Pozdrawiam, skoczek
Wahacze aluminiowe do AUDI są kute. Wałek aluminiowy rozgrzewa się w piecach a następnie daje na prasę śrubową i otrzymujemy ładny wahacz.
Pozdrawiam, skoczek
Podstawą materialną narodu jest ziemia, przemysł i handel. Kto ziemię, przemysł i handel oddaje w ręce cudzoziemców, ten sprzedaje narodowość swoją, ten zdradza swój naród. - Hipolit Cegielski
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 748
- Rejestracja: 19 maja 2007, 20:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Pragnę tylko zauważyć, że stopy alu o wysokiej wytrzymałości użyskały ją w procesie kontrolowanego zgniotu, przesycania i starzenia. Kontrolowany zgniot można traktować jako przeróbka plastyczna (walcowanie) które można podciągnąć pod kucie na upartego.
Jeśli ma to być tłok lub korbowód to na twoim miejscu bym tego nie robił. (Bez grubego pojęcia o siłach w tych elementach nie ma się co narażać na odpowiedzialność za uszkodzenie silnika). natomiast jeśli są to inne elementy (półki, mocowania etc) to śmiało można robić z formatek.
Jeśli ma to być tłok lub korbowód to na twoim miejscu bym tego nie robił. (Bez grubego pojęcia o siłach w tych elementach nie ma się co narażać na odpowiedzialność za uszkodzenie silnika). natomiast jeśli są to inne elementy (półki, mocowania etc) to śmiało można robić z formatek.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2382
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 7517
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
Czy dla kilku elementów jest sens kucia?Owszem zyskasz trochę na wytrzymalości, ale ile dodatkowej roboty tymbardziej że te kilka elementów będziesz musial wykuć ręcznie( ewentualnie na jakimś mechanicznym czy sprężarkowym mlocie). Noi istnieje też ryzyko jakiejś skazy w takim materiale szczególnie jeżeli będziesz mial za niską temperaturę kucia. Może lepiej kupić mocniejszy gatunek aluminium i mieć spokój.
Co do kutych tloków to duża część tloków jest też odlewana a w okolicy pierścieni wtapiana jest metalowa wkladka która zapobiega zbyt dużej rozszeżalności tej części tloka.
Co do kutych tloków to duża część tloków jest też odlewana a w okolicy pierścieni wtapiana jest metalowa wkladka która zapobiega zbyt dużej rozszeżalności tej części tloka.