Strona 1 z 2

Technologia elemntu?

: 19 lut 2011, 10:27
autor: Pablito886
Witam wszystkich!
Mam pytanie ,jak panowie widzicie technologiczność elementu który widać na dole? Jest to korpus pedaliery. Wiem ,że wymaga wielu zamocowań aby to wyfrezować. Macie może jakieś wskazówki co zmienić aby element łatwiej można było wykonać? Liczę na pozytywną krytyke:)
Tak orientacyjnie jaki mógłby być koszt wykonania tego elementu?
Pozdrawiam

: 19 lut 2011, 11:06
autor: Mrozik
Technologiczność zerowa, chyba że spawane z kawałków.
W wrocławskim PWR Racing team robią teraz równie skomplikwaną ale z kawałków. Problem polega na tym, że alu starzone traci właściwości na spoinach nieco.
Formuła student?

: 19 lut 2011, 11:32
autor: Pablito886
Tak formula student , PW Warszawa. Na elementy pedaliery spawane sędziowie patrzą niezbyt przychylnym okiem niestety. Chociaż tą sekcje z "prawej strony" tzn z tylko z dwoma uszami moża by dospawać tam nie ma dużych naprężeń. Ale czy to gra warta zachodu? Możecie dać namiary na kogoś w Warszawie albo w okolicach który spawa alu?

: 19 lut 2011, 16:38
autor: Mrozik
Ta duża blacha z tyłu to rozumiem mocowanie pomp?
Pompy dziwne bo jakby od sprzęgła samochodowe, czemu nie stosujecie pomp z mocowaniem jak siłowniki pneumatyczne (przegub z przodu, przegub z tyłu). Są małe i dobre.
W porę pomyśl o sprężynach i łożyskowaniu pedałów. Równie ważne jest porządne mocowanie krańcówek od hamulca. (porządne krańcówki a nie jakieś badziewie). Będziecie mieli balance-bar do pomp przodu i tyłu? Robicie regulacje położenia całej pedaliery?

Pokaż całe złożenie.

Re: Technologia elemntu?

: 20 lut 2011, 14:10
autor: WZÓR
Pablito886 pisze:Witam wszystkich!
Mam pytanie ,jak panowie widzicie technologiczność elementu który widać na dole? Jest to korpus pedaliery. Wiem ,że wymaga wielu zamocowań aby to wyfrezować. Macie może jakieś wskazówki co zmienić aby element łatwiej można było wykonać? Liczę na pozytywną krytyke:)
Tak orientacyjnie jaki mógłby być koszt wykonania tego elementu?
Pozdrawiam
Kolega chce ten element zrobić , czy tylko pogadać o nim ?
Wykonanie jego z pełnego materiału będzie dość kosztowne ... pomyślałbym w tym przypadku o jakimś półfabrykacie / odlewie.
Popytaj w odlewni aluminium :arrow: http://www.alwro.com.pl/ .... detale z form piaskowych nie powinny być drogie (?).

: 20 lut 2011, 15:53
autor: Pablito886
Mrozik pisze:Ta duża blacha z tyłu to rozumiem mocowanie pomp?
Pompy dziwne bo jakby od sprzęgła samochodowe, czemu nie stosujecie pomp z mocowaniem jak siłowniki pneumatyczne (przegub z przodu, przegub z tyłu). Są małe i dobre.
W porę pomyśl o sprężynach i łożyskowaniu pedałów. Równie ważne jest porządne mocowanie krańcówek od hamulca. (porządne krańcówki a nie jakieś badziewie). Będziecie mieli balance-bar do pomp przodu i tyłu? Robicie regulacje położenia całej pedaliery?
.
Tak ta "duza blacha" to mocowanie pomp. Przyjąłem takie rozwiązanie bo jest najtańsze, a niestety budżetu nie mamy zbyt wielkiego. Jeśli chodzi o pompy przgub z przody , przegub z tyły, to są bardzo fajne: lekkie małe , proste zamotowanie ale są drogie. Łożyskowanie i spręzyna gazu są przemyślane.Balancebar będzie osadzony w pedale (też najtańsza opcja:(). Regulacja położenia będzie bardzo prosta: do ramy będą dospawane dwie blacha z wywierconymi otoworami.

[ Dodano: 2011-02-20, 16:01 ]
WZÓR pisze:
Pablito886 pisze: Kolega chce ten element zrobić , czy tylko pogadać o nim ?
Wykonanie jego z pełnego materiału będzie dość kosztowne ... pomyślałbym w tym przypadku o jakimś półfabrykacie / odlewie.
Popytaj w odlewni aluminium :arrow: http://www.alwro.com.pl/ .... detale z form piaskowych nie powinny być drogie (?).
Tak element będzie wykonany, ale zobaczymy w jakiej postaci. Liczę na to ,że uczelnia zezwoli wykonać to na wydziale, bo jeśli nie to będzie trzeba troche zmienić koncepcje bo koszty wykonania przewyższą koszty całego osprzętu. Na materiał korpusu wybrałem PA6. Odlew piaskowy ile może tak orientacyjnie stracić na wytrzymałości?

: 20 lut 2011, 16:23
autor: WZÓR
Pablito886 pisze:...Odlew piaskowy ile może tak orientacyjnie stracić na wytrzymałości?
:???: Niestety nie posiadam tej wiedzy . :???:

: 20 lut 2011, 18:56
autor: marchru
z jednego kawałka materiału ( np stopu tytanu) to raczej robi się części lotnicze niż niepracujące części do pojazdu nazziemnego. Polecam właśnie odlew.
Pablito886 pisze: Odlew piaskowy ile może tak orientacyjnie stracić na wytrzymałości?
w porównaniu do czego?
dalej będzie to jeden kawałek materiału wymagający obróbki skrawaniem

: 20 lut 2011, 21:19
autor: Pablito886
Ten element pracuje z każdym naciśnięciem pedału hamulca. A czy struktura i wytrzymałość materiału odlanego nie będzie inna niż formatki obrabianej plastycznie i cieplnie?

: 21 lut 2011, 19:55
autor: marchru
wiadomo, że wytrzymałość będzie inna.
Z alu też powstają części maszyn a siły działające na detal chyba nie są za duże. Alu dodatkowo można poddać obróbce cieplnej