PROTOTYPY Aluminiowa korba oraz tytanowa ośka ISIS do roweru

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
citro_1
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 5
Rejestracja: 21 sty 2011, 23:04
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontakt:

PROTOTYPY Aluminiowa korba oraz tytanowa ośka ISIS do roweru

#1

Post napisał: citro_1 » 21 sty 2011, 23:41

Witam,

Poszukuję firmy/osoby, która była by w stanie zrobić poniższe elementy:
- dwie korby 140mm z wielowpustem ISIS z aluminium 7075 CNC
- ośka tytanowa ISIS

Poniżej zamieszczam wizualizacje poszczególnych elementów oraz rysunki techniczne standardu ISIS. Chcę, aby ośka była z tytanu głównie ze względu na jego wagę w porównaniu do stali oraz dużą wytrzymałość. Części mają być użyte do budowy monocykla trialowego - patrz przeznaczenie --> LINK, dlatego muszą być zarówno bardzo wytrzymałe i lekkie. Firmy rowerowe chcą odrazu produkcji hurtowej, podczas gdy ja potrzebuję najpierw kilka egzemplaży do testów w celu dokonania ewentualnych zmian.

Standard ISIS - końcówka męska i żeńska: LINK

Wizualizacje ośki i korby:
Obrazek
Obrazek

Przykład wersji rowerowej ośki/supportu:
Obrazek

Z góry dziękuje za pomoc oraz pozdrawiam.



Tagi:


Mrozik
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 748
Rejestracja: 19 maja 2007, 20:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#2

Post napisał: Mrozik » 22 sty 2011, 10:31

Ja z wykonaniem nie pomogę ale mam dwie uwagi co do technologiczności:

1.Miejsce gdzie ramie łączy się z piastą na korbie. Raczej daj tam jakiś promień bo takie ostre połączenie to raz że wprowadza naprężenia które lokalnie mogą przekroczyć kdop a dwa że cieżko to wyfrezować.

2. Fazki w otworach na korbie są problematyczne w wykonaniu bo znajdują się blisko tych skośnych powierzchni przez co może nie dać się ich zrobić.

3. Wielowpust na isis cieżki do zrobienia ale da rade. Natomiast odnoszę wrażenie że nacięcia na ośce są lekko po stozku żeby zachodził samozacisk.

Design bardzo fajny. Jakbyś szukał tytanu to mogę coś pomóc chyba.

Awatar użytkownika

maz
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 894
Rejestracja: 20 cze 2007, 22:55
Lokalizacja: Blachownia
Kontakt:

#3

Post napisał: maz » 22 sty 2011, 13:23

Witam. zajmuje sie miedzy innymi produkcja czesci rowerowych. Ile kompletow potrzebujesz? Bo jesli jednego to dosc sporo Cie to wyniesie.
Kazde parametry sa idealne, czasami tylko narzedzia sa malo wytrzymale :-)
Kazdy wymiar da sie osiagnac, czasami wystaczy docisnac mocniej urzadzenie pomiarowe ;-)


Mrozik
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 748
Rejestracja: 19 maja 2007, 20:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#4

Post napisał: Mrozik » 22 sty 2011, 16:55

Tak jak myślałem zarówno czop na wale jak i gniazdo w piaście jest wykonane po lekkim stożku. Robią się z tego niezłe koszty zwłaszacza że trzeba by to dłutować dorabianym narzędziem.


Autor tematu
citro_1
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 5
Rejestracja: 21 sty 2011, 23:04
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontakt:

#5

Post napisał: citro_1 » 22 sty 2011, 19:02

Witam,

Dziękuje za szybkie odpowiedzi. Mrozik, odnośnie tego wcięcia dokonałem poprawek - dziękuje za rade :).
Obrazek

Maz, na początek potrzebowałbym 3-5 kompletów, które chcę przekazać kilku osobą do testowego "katowania". Przyznam, że nigdy wcześniej nie podejmowałem się produkcji tego typu, orientuje się jedynie jak wyglądają ceny drukowania 3d różnymi technikami przy wykorzystaniu różnych materiałów, ale to całkowicie inna rzecz. Byłbym wdzięczny, jeśli Mógłbyś napisać na mojego maila ([email protected]) jak wyglądało by coś takiego cenowo i realizacyjnie.

Pozdrawiam!


Mrozik
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 748
Rejestracja: 19 maja 2007, 20:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#6

Post napisał: Mrozik » 23 sty 2011, 02:16

Witam, już jest lepiej ale jakbyś dał tam promień zaokrąglenia powiedzmy r3 to by było całkiem gites. Chodzi o niemożność wykonania takiego ostrego przejścia pomiędzy powierzchnią nachyloną a cylindrem bez karkołomnych mocowań lub 5 osi na frezarce.

Druga rzecz to fazki w otworach.

Ps. Mesowałeś to? Bo da się tam pewnie co nieco poprawić skoro ma to być taki turbo wyczynowy sprzęt.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”