Problem z przekładnią zębatą

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Zyryx
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 02 lis 2010, 21:43
Lokalizacja: Gdynia

Problem z przekładnią zębatą

#1

Post napisał: Zyryx » 02 lis 2010, 21:57

Witam,

Mam nadzieję, że trafiłem w odpowiedni dział :). Dostałem niedawno na uczelni zadanie zaprojektowania przekładni zębatej ;) i natknąłem się na mały problem. Z obliczeń wyszło mi, że średnica stóp zębów wynosi 56mm, natomiast średnica wału w miejscu osadzenia koła zębatego 40mm. Czy w takim przypadku lepiej wykonać zęby nacinane na wale, czy może przy tych średnicach da radę jeszcze wykonać koło zębate jako osobny element?



Tagi:


surmacer
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 32
Rejestracja: 19 paź 2010, 09:57
Lokalizacja: Opoczno

#2

Post napisał: surmacer » 02 lis 2010, 22:21

A jaki mamy moduł (średnicę podziałową, liczbę zębów)? No i konstrukcyjnie, czy nie będzie przeciwwskazań? (łatwość demontażu)
TenisNet Team


Autor tematu
Zyryx
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 02 lis 2010, 21:43
Lokalizacja: Gdynia

#3

Post napisał: Zyryx » 02 lis 2010, 22:25

zęby skośne, moduł 2mm, średnica podziałowa 61mm, z=30. Przeciwwskazań raczej nie ma, obudowa będzie dzielona w osi wałów, więc ze zdemontowaniem nie powinno być problemów.


surmacer
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 32
Rejestracja: 19 paź 2010, 09:57
Lokalizacja: Opoczno

#4

Post napisał: surmacer » 02 lis 2010, 22:38

Mały moduł, można zatem wykonać je w obu technologiach, ja też skłaniałbym się za nacięciem na wale.
TenisNet Team

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 11925
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#5

Post napisał: RomanJ4 » 02 lis 2010, 22:58

Jest tu jeszcze kwestia zużycia, jeśli dana przekładnia ma długotrwale pracować pod dużym zwłaszcza zmiennym obciążeniem, można zaprojektować osobne koło jako część wymienną.
pozdrawiam,
Roman

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”