Strona 1 z 1
Zaślepienie kanałów w żeliwnym cylindrze
: 24 cze 2025, 08:00
autor: MichałMichał1
Dzień dobry,
W jaki sposób zaślepić otwory w cylindrze siłownika, żeby nie zniszczyć powierzchni i umożliwić pracę uszczelniacza typu U siłownika?
Myślałem o nagwintowaniu, wkręceniu śruby i wygładzeniu powierzchni od wewnątrz, ale nie jestem przekonany.
Z góry dziękuję za pomoc.
Re: Zaślepienie kanałów w żeliwnym cylindrze
: 24 cze 2025, 09:32
autor: Steryd
Nic mądrzejszego nie wymyślisz.
Zwiększasz zakres podnosnika w ciapku?
Re: Zaślepienie kanałów w żeliwnym cylindrze
: 24 cze 2025, 10:34
autor: MichałMichał1
Steryd pisze: ↑24 cze 2025, 09:32
Nic mądrzejszego nie wymyślisz.
Zwiększasz zakres podnosnika w ciapku?
Zakresu nie chce zwiększać stary cylinder przerobić na nowy typ z blokadą wysuwu na wewnętrzny pierścień segera i dodać poprostu 3 rowek na uszczelnienie razem z obniżeniem tłoka, żeby zakres został ten sam.
Chce się upewnić jak najłatwiej zaślepić te otwory przelewowe.
Myślisz, że śruba na zwykły klej anaerobowy utrzyma ciśnienie czy może lepiej zaspawać dodatkowo po zewnętrznej stronie ?
Re: Zaślepienie kanałów w żeliwnym cylindrze
: 24 cze 2025, 11:34
autor: Steryd
Na pewno zwykła śruba nie utrzyma nawet na kleju. Rozejrzyj się w sklepach z hydrauliką za korkami z gwintem stożkowym np:
https://air-com.pl/p/korek-imbusowy-bez ... 593,205394
One są do pneumatyki, ale otwory technologiczne w kostkach hydraulicznych też się tym zaślepia.
Re: Zaślepienie kanałów w żeliwnym cylindrze
: 25 cze 2025, 16:20
autor: MichałMichał1
Ursus c330 podnośnik
Jakby ktoś szukał nie trzeba nawet zaślepiać otworów przelewowych w cylindrze. Przy wysunięciu tłoka na otwory przelewowe i tak opada pierwszym rowkiem pod pierścienie (większa masa to też 2 rowkiem) poniżej otworu przelewowego, więc zachowując tą samą wysokość podnoszenia da się przerobić dając w 1 rowek uszczelnienie gumowe 60x70x5 UN (trochę za ciasne na średnicy wewnętrznej w tym przypadku, ale trzyma bez problemu).
Można było by na spokojnie dotoczyć rowek na szersze uszczelnienie i zarazem pogłębić rowek, ale jak działa to nie warto kombinować.
Główna rzecz to wytoczyć w cylindrze rowek na seger w70(można dać 2 obok siebie, ale nie jest to konieczne, bo w razie czego i tak zostają otwory przelewowe) tak aby uszczelnienie gumowe nigdy nie wchodziło na otwór przelewowy. Skracanie tłoka nie jest potrzebne. Taka mieszanka starego typu cylindra z nowym typem.
Jak już zaślepiać i tracić czas lepiej kupić zestaw nowego typu, co przy okazji teoretycznie umożliwia niewiele wyższe podnoszenie.