Witam.
Błędnie zmierzyłem wał silnika i teraz detal który dałem do toczenia wchodzi na ten wał za luźno
Wał ma średnicę 19,00mm a otwór ma 19,03mm.
Czy da się coś z tym zrobić?
W związku z tym że ten element nie będzie nigdy rozłączany myślałem o dodaniu małej ilości kleju epoksydowego do metalu i zostawieniu tego do wyschnięcia w pozycji pionowej (oczywiście sprawdzając czujnikiem zegarowym czy nie bije).
Re: Zmniejszenie wytoczonego otworu o 0,03mm
: 21 kwie 2023, 18:41
autor: rc36
Wał radełkować, następnie przetoczyć na właściwą średnicę. Druga metoda, moim zdaniem gorsza to klej do łożysk.
Re: Zmniejszenie wytoczonego otworu o 0,03mm
: 21 kwie 2023, 20:17
autor: koala.g
Taśma podkładkowa ale czy mają 0,015mm....
Re: Zmniejszenie wytoczonego otworu o 0,03mm
: 21 kwie 2023, 20:23
autor: bas01
Re: Zmniejszenie wytoczonego otworu o 0,03mm
: 21 kwie 2023, 20:46
autor: WZÓR
Wykonaj drugi detal z właściwym wymiarem , .... chyba nie zbankrutujesz jak wydasz dwa razy na to samo.
Mariusz.
Re: Zmniejszenie wytoczonego otworu o 0,03mm
: 21 kwie 2023, 21:02
autor: logopeda
Mallujemy:
ale to wszystko zależy od tego "detalu" - jak to jest koło pasowe na wałek klinowy to klej loctite plus wpust i po sprawie - tutaj jak zwykle nie wiadomo o co chodzi i pojawiają się później pomysły z napawaniem gdzie koszt zrobienia jednej sztuki na nowo będzie pewnie mniejszy. Piszcie w swoich pytaniach wprost o co chodzi bo w ten sposób to porady mogą być naprawdę różne i żeby było śmieszniej wszystkie będą słuszne.
Re: Zmniejszenie wytoczonego otworu o 0,03mm
: 21 kwie 2023, 23:03
autor: pukury
Hej.
Pewnie że lepiej zrobić od nowa - ale...
Lekko namoletuj i zastosuj " płynny metal" - epidian z wkładką z pyłu metalu.
Naprawiają tym cylindry do hydrauliki - trzyma się dobrze.
Wbij na prasie - albo i pałką.
Będzie ok.
Moletka wycentruje a klej sklei.
pzd.
Re: Zmniejszenie wytoczonego otworu o 0,03mm
: 21 kwie 2023, 23:44
autor: RomanJ4
Przy takim nadwymiarze już samo namoletowanie powinno wystarczyć, chyba, że nabity element bardzo mocno obciążony.
Re: Zmniejszenie wytoczonego otworu o 0,03mm
: 22 kwie 2023, 12:09
autor: jasiu...
Trochę nie bardzo rozumiem, w jaki sposób człowiek ma namoletować wyjście z silnika, bo wał silnika ma wymiar 19 mm i jest za mały. Silnik rozbierać i całość na tokarce mocować i moletować? Tylko że wtedy ma szansę się wygiąć pod wpływem siły radełka, niedużo, ale bicie może się pojawić.
Wewnątrz tulejkę moletować? Robił to ktoś z doradzających?
Problemem jest, że jeśli mamy te 3 setki luzu, to on się może gdzieś pokazać i wówczas pojawi się niewyważenie-bicie. Wybierzcie sobie, co wam lepiej pasuje.
Moim zdaniem opłaciłoby się zabrokować otwór 19.03 i wykonać na nowo taki, co by luzu nie miał. Najpierw w części współpracującej rozwiercamy otwór, dopasowujemy broka, wiercimy w broku. Ewentualnie tulejka wciśnięta, może wklejona w roztoczony otwór 19.03.