Strona 1 z 5

Regeneracja powłok technicznych.

: 05 mar 2020, 11:26
autor: prosteiszkuteczneWynalazki
Witam mam parę pytań.
Czy na porysowanej ladzę po zdjęciu anody i nałożeniu na nową będziemy mieć równą lagę z wymiarem nominalnym?
Czy aluminium da się chromować?
Czy anoda typu 3 jest mocniejsza słabsza od chromu?
Jak bardzo mocniejsza jest anoda 3 od 2?
Jak mocną jest anoda typu 3.
Czy anoda typu 3 wypełni głębokie rysy?
Jak się regeneruje siłowniki hydrauliczne?
Czy jest powłoka twardsza od piachu?

Czy przykładowo takie coś dało by się zregenerować by było jak nowe?Obrazek

Re: Regeneracja powłok technicznych.

: 05 mar 2020, 13:37
autor: kolec7
1) Nie
2) Tak
3) Słabsza
4) o 27,5%
5) 275 MPa
6) Nie
7) Oddaje specjaliście i odbiera zregenerowane
8 ) Tak
9) Tak

Re: Regeneracja powłok technicznych.

: 05 mar 2020, 15:15
autor: prosteiszkuteczneWynalazki
8) Co to za powłoka mocniejsza od piachu?

Re: Regeneracja powłok technicznych.

: 05 mar 2020, 15:47
autor: maszynista1
Powłoka TiN jest bardzo twarda, przednie widelce motocyklowe są od dawna pokrywane taką powłoką. https://klamki-mt.pl/pl/blog/news/tin-p ... tku-tytanu

Re: Regeneracja powłok technicznych.

: 05 mar 2020, 16:32
autor: prosteiszkuteczneWynalazki
Które?
Przednie widelce są chromowane w motocyklach.

Re: Regeneracja powłok technicznych.

: 05 mar 2020, 18:05
autor: maszynista1
Nie chce mi się teraz szukać przykładów po internetach, ale nawet w tym ogłoszeniu widać na foto i jest w opisie że rury pokryte powłoką tin http://www.ducatitorun.pl/motocykle-ogl ... Monster,20 i tu jest wzmianka o azotku tytanu https://www.motocykl-online.pl/technika ... ola,8581,1

Re: Regeneracja powłok technicznych.

: 05 mar 2020, 19:15
autor: prosteiszkuteczneWynalazki
I ile kosztuje takie tytanowanie?
Chodziło mi odporność na ścieranie anody typu 3.
Jak to niby wyrównać?
Obrazek

Re: Regeneracja powłok technicznych.

: 05 mar 2020, 21:28
autor: tomchlop
W mechanice nie ma cudów. Takie rzeczy to w innych dziedzinach :D
Jak czegoś ubyło to trzeba to dodać. Pozostaje napawanie i szlifowanie. Ewentualnie zdjęcie wymiaru z reszty i zrównanie z najniższym punktem.
W przypadku powierzchni anodowanych i tak musisz usunąć warstwę anody zanim nałożysz nową.
Koszt pokrywania TiN zabójczy. A możesz popytać tu: http://iongalenica.pl/oferta/
Powłok masz u nich do wyboru. Nie zmienia to jednak faktu, że najpierw musisz to obrobić.
Uważam, że chromowanie techniczne wytrzymałoby o wiele dłużej. I nie chodzi tu tylko o twardość, ale też wsp. tarcia.

Re: Regeneracja powłok technicznych.

: 05 mar 2020, 21:40
autor: prosteiszkuteczneWynalazki
tomchlop pisze:
05 mar 2020, 21:28

Jak czegoś ubyło to trzeba to dodać. Pozostaje napawanie i szlifowanie. Ewentualnie zdjęcie wymiaru z reszty i zrównanie z najniższym punktem.


Uważam, że chromowanie techniczne wytrzymałoby o wiele dłużej. I nie chodzi tu tylko o twardość, ale też wsp. tarcia.
Wtedy otrzymasz niższy wymiar i będziesz miał luz na tulejach ślizgowych.
Rzeczywiście koszt tytanowanie zabójczy.

Skoro TiN jest twardsze od piasku i chromu technicznego to jakim cudem chrom wytrzyma dłużej?

Re: Regeneracja powłok technicznych.

: 06 mar 2020, 06:24
autor: kolec7
Skoro TiN jest twardsze od piasku i chromu technicznego to jakim cudem chrom wytrzyma dłużej?
Bo twardość bezwzględna, nie jest jedynym wyznacznikiem reologii!
W przeciwnym wypadku nie dałoby się obrabiać (ścierać, przecinać, szlifować) tego co najtwardsze - czyli diamentu...
Jak to niby wyrównać?
Szlifując na podwymiar.
Co to za powłoka mocniejsza od piachu?
- Większość struktur wytwarzanych metodami CVD i PVD
- Ceramiki supertwarde i cermetale
- Na ogół węgliki boru, chromu, wanadu i wolframu...
- Diament i pochodne

Nie prościej napisać, o co Ci chodzi? Niż szarpać się w próbie wynalezienia na nowo koła?