Strona 1 z 2
Szlifowanie tulei cylindra - CNC
: 30 paź 2019, 20:05
autor: MrCk
Potrzebuje wyszlifować wewnętrzna gładź w poniższym elemencie (tuleja silnika Wankla) tak aby zachować jego obecny kształt, a usunąć jedynie rysy. Czyli chodzi o zebranie z całej powierzchni takiej samej ilości materiału.
Element cały ma rozmiar 32cm x 32cm x 8cm
Wewnętrzny rozmiar który miał by być obrabiany to 24cm x 18cm x 8cm
Cały element jest aluminiowy. Natomiast powierzchnia która trzeba wyszlifować jest to powierzchnia chromowana.
Tuleja posiada nieregularny kształt widoczny na zdjęciach. Jest owalem z dwoma "górkami" po środku owalu co przypomina zewnętrzny kształt cyfry "8". Z informacji które udało mi się uzyskać trzeba to wykonać na maszynie CNC która ma możliwość szlifowania z dużą prędkością, po wcześniejszym zrobieniu obrazu 3D obecnego kształtu tulei. Czy posiada ktoś namiar na firmę która by się podjęła takiej obróbki, lub może ktoś na tym forum się taki znajdzie, kto pomógłby ogarnąć taki temat.
Re: Szlifowanie tulei cylindra - CNC
: 30 paź 2019, 21:07
autor: Petroholic
Cylinder z RXa? Wybitnie skomplikowana robota... A jestes pewny, ze powierzchnia w srodku to chrom, a nie jakis nikasil czy cos podobnego?
Re: Szlifowanie tulei cylindra - CNC
: 30 paź 2019, 22:49
autor: kamar
Coby nie było to taniej będzie nowy silnik kupić.
O ile w ogóle ktoś się podejmie.
Re: Szlifowanie tulei cylindra - CNC
: 31 paź 2019, 06:40
autor: Petroholic
Nie sadze aby ktos u nas sie podjal

Jedynym wyjsciem chyba bedzie znalezc firme za granica (pewnie Japan albo USA) ktora regeneruje cylindry na zasadzie - bierzesz regenerowany, oddajesz swoj... Tanio na pewno nie bedzie ale mimo tego po pierwsze bedzie zrobione profi, po drugie u nas ktos to moze zrobi kiedys ale tez za worek PLNow...
Re: Szlifowanie tulei cylindra - CNC
: 31 paź 2019, 06:47
autor: MrCk
Petroholic pisze: ↑30 paź 2019, 21:07
Cylinder z RXa? Wybitnie skomplikowana robota... A jestes pewny, ze powierzchnia w srodku to chrom, a nie jakis nikasil czy cos podobnego?
Na logikę to nie jest skomplikowana robota... Bo coś takiego w USA robi się standardowo maszynami CNC przy naprawie tych silników. Co do powierzchni to na 100% nie jestem pewien bo nigdzie nie jest napisane z czego Mazda robiła ta powierzchnie, ale wszędzie gdzie można spotkać temat naprawy tych elementów to jest używane słowo "chrom" typu (chrome re-grinding, re-chroming itp) co do powierzchni, na pewno nie jest to nikasil.
kamar pisze: ↑30 paź 2019, 22:49
Coby nie było to taniej będzie nowy silnik kupić.
O ile w ogóle ktoś się podejmie.
Wyobraź sobie że nie będzie taniej zakupić nowy silnik.
Petroholic pisze: ↑31 paź 2019, 06:40
Nie sadze aby ktos u nas sie podjal

Jedynym wyjsciem chyba bedzie znalezc firme za granica (pewnie Japan albo USA) ktora regeneruje cylindry na zasadzie - bierzesz regenerowany, oddajesz swoj... Tanio na pewno nie bedzie ale mimo tego po pierwsze bedzie zrobione profi, po drugie u nas ktos to moze zrobi kiedys ale tez za worek PLNow...
Być może masz racje. Tak jak napisałem wyżej że w USA robią takie usługi... a u nas no cóż... Zobaczymy czy ktoś coś bardziej pozytywnego napisze

Re: Szlifowanie tulei cylindra - CNC
: 31 paź 2019, 08:08
autor: TOP67
Najtrudniejsze jest tu chyba zrobienie tego obrazu 3D. Dokładność musi być lepsza niż grubość warstwy do zebrania. Firmy z USA mają zapewne fabryczną dokumentację.
Re: Szlifowanie tulei cylindra - CNC
: 31 paź 2019, 08:40
autor: kamar
MrCk pisze: ↑31 paź 2019, 06:47
Wyobraź sobie że nie będzie taniej zakupić nowy silnik.
Wyobrażę sobie jak będziesz miał zrobione. Puki co to gdybamy oba.
Główny problem to jak kol. wyżej pisze.
Re: Szlifowanie tulei cylindra - CNC
: 31 paź 2019, 09:19
autor: ak47
Skoro trudno znaleźć firmę, która by przeszlifowała to oddałbym to do firmy która posiada współrzędnościową maszynę pomiarową oraz drutówkę. Ustawić na drucie żaden problem. Pomierzyć taki kształt również. Jedyny szkopuł tkwi w firmie, która by to miała robić bo jak zrobią prąche na gładzi to będzie kaplica. Gładkość po drucie będzie na poziomie Ra0.4
Nie wiem czy taka chropowatość wystarczy ale jeśli tak to trzeba poszukać no i dokładnie pogadać a może i podpisać umowę bo zapłacisz ze 20 000, a jakiś łepek powie, że popsuł bo on nie wiedział jak to ma być.
Re: Szlifowanie tulei cylindra - CNC
: 31 paź 2019, 09:42
autor: mtryb14
To że na tym forum nie ma osób które potrafią to zrobić, albo nie mają odpowiednich maszyn to nie znaczy że nie ma w kraju firm które potrafią wykonać taką usługę. Tylko musisz zgłosić się do firm takich jak PZL Świdnik, Wzl Warszawa, Może łucznik Radom... Ja korzystałem z usług jednej z takich firm ) był robiony natrysk powierzchni niesymetrycznej ,szlifowanie i na koniec powłoka galwaniczna. Tak czy owak szukaj w zbrojeniówce albo zakłady inżynieryjne lub lotnicze. W takich zakładach robią dużo poważniejsze rzeczy.
A tak inna metodą można spróbować na szlifierce do otworów tylko dorobionym przyrządem o dwóch czopach znajdujących się w osi jednego i drugiego otworu , teraz tylko pytanie jeszcze jak wykończyć przejście między jednym a drugim otworem ...?
Re: Szlifowanie tulei cylindra - CNC
: 31 paź 2019, 09:59
autor: Butler
Ehhh... Znam temat. Ale nie wrócił bym do niego.
Z perspektywy czasu najlepszą opcją do Madzi był swap z K20 Hondy lub 1.8t grupy VW (tak ma inny znajomy).
Oba robione w podobnym czasie i są upalane już trzeci rok.
Ten Wankiel to niby z pojemności dużo mocy ma... Ale spalanie duuuuże, dźwięk też taki sobie - reasumując dobrą decyzję podjęliśmy.
Na rynku są dostępne kompletne kity do swapów dla RX8.