Jak to zregenerowac (gniazdo zabieraka/imbusika w walku)?

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
przemek4net
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 9
Posty: 9
Rejestracja: 27 mar 2011, 19:17
Lokalizacja: Wrocław

#11

Post napisał: przemek4net » 29 mar 2011, 17:41

mike217 pisze:Pewnie drąży nowy sześciokąt elektrodą, jeżeli w dobrym materiale to bedzie trwałe. Z tego co piszesz on drazy w tym spawie co naspawa... średnio widze trwałośc tego.
tutaj mala uwaga.... walek byl na zabierak o dlugosci 7.5cm... nowy zabierak ma dlugosc 10cm i pewnie wieksza czesc z tej "nadwyzki" wchodzi z walek - co oznacza, ze czesc powierzchni styku jest 2 skladowa: stara (jakos tam odtworzona) + czesc "wyrzazbiona" w oryginalnym "odlewie" walka
W jaki sposob Ty bys podszedl do tematu? Czy "wytoczenie" takiego walka od zera ewentualnie (nie wiem czy sie da...) wykorzystanie tylko "zebatki" jest wykonalne i sensowne? Sensownosc ogranicza cena nowego zestawu walkow (czyli ten z wyrobionym gniazdem + pozostale+pompa oleju i ten imbusik) w wysokoscie chyba 4 kola "w ASO" oraz metoda alternatywna polegajaca na przerobieniu silnika na wersje "bez walkow" (chyba jakies 1500zyla czesci od silnika 1,9TDI??? czesci + troche wiecej pracy z montazem bo trzeba smoka dospawac i cos tam jeszcze => efekt uboczny: "mrowienie" w aucie)
A jakby rozwiercic i osadzic tuleje z wycietym gniazdem? (nie mam pojecia o jakim nakladzie pracy mowie - rynek jest spory bo jak grzyby po deszczu klientow przybywa wiec pewnie mozna mowic o "polrpodukcji"/podrzucam pomysl :) )
Pozdrawiam,
Przemek



Tagi:


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 16281
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#12

Post napisał: kamar » 29 mar 2011, 17:46

mike217 pisze:Pewnie drąży nowy sześciokąt
No to ja nie wydrąże, właśnie przerabiam drążarke na frezarkę :)
Wałek w środku jest miękki, nagwintuję zgodnie z sugestią kol. IMPULS tylko w którą stronę się to kręci ?? może by zrobił lewy.
Wkładkę zahartowałem do 50 hrc powinna być trwalsza od oryginału.

Ma ktoś linka do tych silników ?


Autor tematu
przemek4net
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 9
Posty: 9
Rejestracja: 27 mar 2011, 19:17
Lokalizacja: Wrocław

#13

Post napisał: przemek4net » 29 mar 2011, 18:22

kamar pisze: Ma ktoś linka do tych silników ?
Obrazek


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7619
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#14

Post napisał: IMPULS3 » 29 mar 2011, 21:55

Ten walek z allegro ma sześciokąt od początku wyglądający na dobry, wnioskuję z tego że albo calość jest zaspawana i obrobiona na nowo albo jest ta przednia część wstawiona nowa a poglębienie sześciokąta ma na celu spięcie przez lącznik obydwu elementów w razie oberwania się przodu walka . Albo po prostu wydlużenie powierzchni obciążonej.

[ Dodano: 2011-03-29, 21:59 ]
kamar pisze:Wkładkę zahartowałem do 50 hrc powinna być trwalsza od oryginału.
Myśle że to dobra twardość dla tego elementy. A ile ma sześciokątny lącznik ?


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 16281
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#15

Post napisał: kamar » 29 mar 2011, 23:05

6mm a gwint planuje 10x1, twardości nie mierzylem jeszcze


wsmpw
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 67
Rejestracja: 08 lis 2010, 22:48
Lokalizacja: Pabianice

#16

Post napisał: wsmpw » 30 mar 2011, 00:00

powiem tak problem znany gówno straszne zrobili w tym silniku,ciekawe jak się ma twardość tego gniazda sześciokąta żeby się po jakimś czasie nie zrobił otwór....


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 16281
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#17

Post napisał: kamar » 30 mar 2011, 08:35

IMPULS3 pisze:. A ile ma sześciokątny lącznik ?
Łącznik też ma 50hrc. Wkręciłem tulejkę na prawy gwint M10x1 + klej.
Na mój gust wyszło całkiem nieżle a ile pochodzi to sie zobaczy :)


Autor tematu
przemek4net
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 9
Posty: 9
Rejestracja: 27 mar 2011, 19:17
Lokalizacja: Wrocław

#18

Post napisał: przemek4net » 30 mar 2011, 17:03

kamar pisze:
IMPULS3 pisze:. A ile ma sześciokątny lącznik ?
Łącznik też ma 50hrc. Wkręciłem tulejkę na prawy gwint M10x1 + klej.
Na mój gust wyszło całkiem nieżle a ile pochodzi to sie zobaczy :)
a ile ma oryginalnie walek?
Czy teraz /jeszcze raz/ zrobilbys to inaczej? Masz moze zdjecia "z przebiegu prac"? :)
Pozdrawiam,
Przemek
Ostatnio zmieniony 30 mar 2011, 17:20 przez przemek4net, łącznie zmieniany 1 raz.


mike217
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1182
Rejestracja: 23 kwie 2008, 20:56
Lokalizacja: bydgoszcz

#19

Post napisał: mike217 » 30 mar 2011, 17:16

Twarde dość, wszystko więc kwestia pasowania, jak fabrycznie jest jakiś luż to wyklepie nawet jak bedzie miało i 60 twardośc. To musi pasować ciasno jedno w drugie i tyle. Szkoda ,że tego zabieraka nie zrobili w kwadracie..


Autor tematu
przemek4net
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 9
Posty: 9
Rejestracja: 27 mar 2011, 19:17
Lokalizacja: Wrocław

#20

Post napisał: przemek4net » 30 mar 2011, 17:25

mike217 pisze:szkoda że tego zabieraka nie zrobili w kwadracie..
a czy np nie uwazasz, ze nie warto wytoczyc takiego imbusika kwadratowego przy walku a 6ciokatnego (jak w oryginale) od pompy? Jak rozumiem prawdopodobienstwo na kwadracie, ze sie wytrze jest mniejsze?
Ewentulanie.... "olac" oryginalny wymiar gniazda i wytarte 6ciokatne przerobic na wieksze kwadratowe, dorobic taki imbusik (kwadratowy wiekszy od strony walka i mniejszy jak ori od pompy) i juz? (odpada problem zalewania gniazda czy wstawiania tulei)? (szybko tanio tesco ...i trwale?)
Pozdrawiam,
Przemek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”