Frezowanie otworów w blasze 0.6mm - POMOCY

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
mmaciek8484
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 03 maja 2013, 14:21
Lokalizacja: internet

Frezowanie otworów w blasze 0.6mm - POMOCY

#1

Post napisał: mmaciek8484 » 03 maja 2013, 14:47

Szanowni Forumowicze,

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w dobraniu odpowiedniego narzędzia oraz ustawień nowego plotera (PLOTCOMPLEX) do wycinania w chińskich drzwiach stalowych otworów pod szyby. Całkowita grubość drzwi to 45mm, grubość blachy skrzydła drzwiowego 0.6mm, wypełnione pianą poliuretanową. Blacha jest pokryta folią PVC o grubości max 0.08mm
Obecnie najlepiej sprawdzają się nam frezy 12mm, VHM i długości roboczej 30mm. Operacja jest powtarzana dwa razy z różną głębokością z uwagi na wydaje się być duże obciążenie maszyny. Obroty w ploterze mamy ustawione na ok. 500 do 700. Wartości posuwu nie pamiętam ale nie jest on zbyt szybki.
Problemy, które mamy przy tych ustawieniach maszyny to :
1. Bardzo szybko tępiące się frazy
2. Drzwi, pomimo docisku wpadają czasami w wibracje z całym ploterem
3. Po wycięciu krawędzie są powyrywane, trzeba je później ręcznie opiłowywać.

Poniżej przesyłam link do filmu, który może nieco lepiej zobrazuje cały proces.

http://youtu.be/bRAcjOOGk_4

http://youtu.be/ejcwXIAGCnk

Będę zobowiązany za pomoc.

Pozdrawiam
Maciek



Tagi:

Awatar użytkownika

sajgon
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1012
Rejestracja: 15 lis 2011, 14:21
Lokalizacja: Śląsk

#2

Post napisał: sajgon » 03 maja 2013, 16:06

mmaciek8484 pisze:2. Drzwi, pomimo docisku wpadają czasami w wibracje z całym ploterem
3. Po wycięciu krawędzie są powyrywane, trzeba je później ręcznie opiłowywać.
A wyjąć skrzydło z ościeżnicy nie łaska ?? Jeszcze nie widziałem drzwi które były spasowane z ościeżnicą bez luzu.
Możesz tego luzu nie czuć pod ręką, ale ujawnia się w czasie obróbki. Niszczy frez i na krawędzi powstają zadziory .
Pozdrawiam , Michał. ;)


Autor tematu
mmaciek8484
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 03 maja 2013, 14:21
Lokalizacja: internet

#3

Post napisał: mmaciek8484 » 03 maja 2013, 16:28

Dzień dobry Panie Michale,

Dziękuję za podpowiedź. W sumie nie próbowaliśmy zdejmować skrzydła z ościeżnicy (pracochłonne zajęcie) jednak próbowaliśmy stabilizować skrzydło względem ościeżnicy stosując docisk z góry a po bokach specjalne uszczelki eliminując tym samym ewentualne luzy.
Z drugiej strony wiem, że firmy, które przerabiają w ten sam sposób podobne drzwi również nie ściągają skrzydła z ościeżnicy.
Jestem całkowicie początkujący w tej branży jednak wydaje mi się, że problem leży po stronie doboru narzędzia i parametrów pracy maszyny.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Maciek

Awatar użytkownika

sajgon
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1012
Rejestracja: 15 lis 2011, 14:21
Lokalizacja: Śląsk

#4

Post napisał: sajgon » 03 maja 2013, 16:47

mmaciek8484 pisze:Dzień dobry Panie Michale,
No bez przesady , jesteśmy na forum , a nie na audiencji u papieża :razz: Tu raczej luźna atmosfera panuje .

Nie wiem jak to robią inni ,ale wiem że detal źle umocowany potrafi pięknie spieprzyć całą robotę. Tyczy się to tak samo maszyn cnc , manualnych, czy nawet zwykłego imadła :wink:

Co do narzędzia to za wiele o nim nie napisałeś , średnica i gatunek materiału to nie wszystko. Dokładnych parametrów obróbki też nie podałeś.

A swoją drogą to powinieneś takimi problemami zadręczać producenta plotera. :razz: W końcu kupiłeś maszynę pod konkretne zastosowanie?
Pozdrawiam , Michał. ;)


Autor tematu
mmaciek8484
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 03 maja 2013, 14:21
Lokalizacja: internet

#5

Post napisał: mmaciek8484 » 03 maja 2013, 17:03

dziekuje, jak mowilem... Jestem poczatkujacy, zarowno w cnc jak i forum :-) szczerze to nigdy z zadnego nie korzystalem...

Producent dostarczyl taka sama maszyne jak do innych firm o tozsamym profilu dzialalnosci jednak nie posiada dostatecznej wiedzy jakie parametry i narzedzia dobrac do prawidlowej obrobki.

Prosilbym Pana o informacje jakie parametry bylyby jeszcze Panu niezbedne do prawidlowej diagnozy. Dziekuje.

Pozdrawiam
Maciek


Majster70
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1255
Rejestracja: 08 cze 2010, 23:37
Lokalizacja: Piastów

#6

Post napisał: Majster70 » 03 maja 2013, 22:06

Nie mam doświadczenia z ploterami, pracuję na frezarkach, nie podałeś dokładnych parametrów pracy i samego freza, ale:
1 - wjazd freza pionowo w dół - powinien być po kącie 2-5° - zależy od freza
2- przy średnicy freza VHM Φ12 do stali - obroty do 1-go ustawienia to ok. 2,5-3 k obr/min - najlepiej sprawdzić, posuw 500-1000, na filmie na oko jest za mały, no ale ploter może nie wydolić.

Problemem może być brak sztywności samego plotera, wrzeciona ploterów mają zbyt mały moment przy niskich obrotach i są problemy ze stosowaniem frezów o większych średnicach. Być może lepiej sprawił by się frez Φ8? Można spróbować jechać dużo szybciej mniejszą warstwą (ap), np 0,2mm - chodzi mi o samą blachę. Spróbowałbym dużo szybciej pojechać samą blachę na 2 lub właśnie 3 razy z wjazdami w stal po kącie. Niemniej jednak nie ręczę, że moje propozycje przyniosą ci sukces, nie ma innej drogi jak próby. Może tego posta przeczyta ktoś kto frezuje drzwi to podpowie ci coś sprawdzonego - miałbyś wtedy sprawę załatwioną.


TOOLING SYSTEMS
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 5
Rejestracja: 21 kwie 2013, 20:27
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

#7

Post napisał: TOOLING SYSTEMS » 03 maja 2013, 22:57

Witam,
poradziłbym użycie frezu 1-piórowego. Mniejsze drgania, stabilna praca. Takim narzędziem możesz wjechać pionowo w materiał, redukcja posuwu o 50%. Jakie obroty ma maszyna? Jaki gatunek blachy?Jakie smarowanie? Jest MMS czy samo powietrze?
Pozdrawiam
Piotr


einstein
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 593
Rejestracja: 08 sty 2009, 11:53
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

#8

Post napisał: einstein » 05 maja 2013, 14:02

Frezowanie drzwi gdy trzymacie ościeżnice, to jak zamocowanie detalu w imadle przez grubą szmatę. Musi drgać i krawędź będzie poszarpana.
Najlepiej było by to chyba ciąć wodą, ale gdy do dyspozycji jest ploter to proponował bym nie trzymać pneumatycznie za pomocą siłowników, tylko zastosować chwytaki elektromagnetyczne. Wpisz na alledrogo ZWORA ELEKTROMAGNETYCZNA. Układasz pod drzwiami kilka takich chwytaków w okolicach frezowanego miejsca, ale tak by nie trafić frezem w czasie frezowania. Niestety górna część zawsze będzie drgała, ale po zastosowania chwytaków może trochę mniej.
Gdyby blacha była grubsza można by dać stół próżniowy, ale przy tej grubości to jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia powierzchni.

Co do parametrów to wejście w materiał jest stanowczo za wolne. Dał bym posuw w Z co najmniej 300-500mm/min na czas przechodzenia przez piankę nawet szybciej, bo szkoda czasu.


DominikMarcin
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 35
Rejestracja: 08 gru 2012, 10:19
Lokalizacja: Polska

#9

Post napisał: DominikMarcin » 10 maja 2013, 09:08

Moze trzeba odwrocić kierunek pracy?
Czy wycięty element tez ma poszarpane krawędzie? Jeśli element wycięty ma ładniejsze krawędzie to może wystarczy odwrócić kierunek pracy.
u mnie taki manewr pomógł ale to był zupełnie inny materiał
Jeden nie wie wszystkiego, ważne aby wyciągać wnioski

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”