Dobór silników krokowych oraz sterownika

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
daniel89
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 62
Rejestracja: 22 lip 2016, 21:16
Lokalizacja: Ostrowiec

Dobór silników krokowych oraz sterownika

#1

Post napisał: daniel89 » 07 wrz 2017, 10:42

Witam ,
Konstrukcja mechaniczna pierwszej amatorskiej frezarki CNC dobiega powoli do końca. Przyszedł czas na elektrykę/elektronikę . Proszę was o poradzenie jakie krokowce i jaki sterownik zastosować. Zależy mi na tym by cena tego była nie wygórowana , gdyż jeszcze studiuję :razz: . Szczegóły tego czegoś co powstało:
Pole pracy: 25cmx25cmx10cm
Posuw zrealizowany na śrubach kulowych chińskich 1605 .
Frezarka Kress 800W .
Chciałbym obrabiać oczywiście miękkie materiały jak aluminium.
Ktoś mi doradził , że silniki 2Nm będą wystarczające, więc znalazłem takie trzy propozycje, który z nich byłby dobry:
1) http://sklep.cncprofi.com/silnik-krokow ... 56-56.html
2) http://allegro.pl/silnik-krokowy-1-9nm- ... 28634.html
3) http://allegro.pl/silnik-krokowy-os-dwu ... f4bbd02448
Oczywiście zależy mi by jeden silnik był w okolicy 100zł :mrgreen: .
Teraz druga część, sterownik, jakiś do 200zł znajdę , pewnie Chińczyk takie coś było by dobre? : http://allegro.pl/sterownik-cnc-silnika ... 43492.html
Czy znajdę coś lepszego do 200zł ? No i czy parametry tego sterownika są wystarczające , bo czytałem że przeważnie sterowniki są na 50V a ten ma max 36V i 1/16kroku czy to nie za mało?
Jeszcze taki za 199zł znalazłem co o nim powiecie ? : http://allegro.pl/3x-sterownik-tb6600-p ... 6e964e2830