Strona 1 z 2

Silniki krokowe (spadający moment)

: 20 lip 2017, 13:20
autor: jachimeczeq1990
Witam serdecznie
Pojawił się mały problem z moją nową maszyną, mianowicie chodzi o spadadek momentu obrotowego na silnikach krokowych. Napęd to śruby kulowe1605 na wszystkich osiach, sterowniki m545. Problemy pojawiają się na osiach X i Y, zetka działa bez zarzutu. Silniki 4,6nM 4,2A. Prędkości dojazdowe uzyskuje 8m/min,z przyspieszeniem 100-400. podział kroku 1/8 kernel 65kHz. Wszystko zaczyna się chrzanik podczas obróbki, Bezpieczna maksymalna prędkość bez gubienia kroków jaką jestem w stanie uzyskać to 1200mm/m, z obróbką spiralną, wycinanie różnych okręgów. Aktualna prędkość mnie nie zadowala gdyż maszyna jest naprawdę bardzo solidna i chcę uzyskać z niej więcej. Chciałbym obecne silniki z osi X i Y zamienić na większe o mocy 12nM i 5A, razem ze sterownikami. Tu rodzi się pytanie czy z takimi nowymi silnikami będę wstanie osiągnąć obróbkę drewna na poziomie przynajmniej 5m/m

: 20 lip 2017, 14:10
autor: zacharius
czy to działa po LPT?

: 20 lip 2017, 15:09
autor: jachimeczeq1990
Tak lpt mach3 windows xp. Suche przejazdy osiami i podczas dojazdow jestem w stanie wykrecic do 8m. Ale obrobka jest wolna.

: 20 lip 2017, 15:16
autor: zacharius
problem może wcale nie leżeć po stronie silników.
zacząłbym od przeliczania zapotrzebowania 3ch osi na impulsy i porównać do kernela i przepustowości portu.
do tego potrzebna podziałka sterownika, skok śruby, ewentualne przekładnie. silniki domyślam się że standart 200kr/obr

drugie pytanie na ile te dojazdy i suche przejazdy przy 8m/min sa dokladne czy bylo np mierzone czujnikiem ze dojezdza do zadanego punktu i tp.
bo pojechac 8m/min to raz a pojechac 8m/min i przy tym trafic tam gdzie trzeba to co innego

: 20 lip 2017, 15:58
autor: jachimeczeq1990
Dojazdy sa dokładne, ale np. jak jedzie zatka bądź stół z taka prędkością to jestem w stanie zatrzymać ja dotykiem palca i silniki stają i wyją. Myślę że silniki są za słabe do tej konstrukcji maszyny, 12nM silnik byłby mocniejszy? nie byłoby takich objawów?


Drugą istotna sprawą jest to ze silniki wpadają w wibracje przy prędkościach 1400mm-2200mm/m

: 20 lip 2017, 16:03
autor: zacharius
no niby beda ale czy np nie idzie podkręcić napięcia bardziej zanim sie wylozy x kasy na 12Nm silniki?

: 20 lip 2017, 16:18
autor: jachimeczeq1990
a jak te napiecie podkrecic?

: 20 lip 2017, 17:07
autor: Slavco
Odpowiedni zasilacz, trafo/prostownik.

Dajesz max co toleruje twój sterownik, oczywiście z uwzględnieniem wsp. bezpieczeństwa i innych zasad.

: 20 lip 2017, 17:40
autor: zacharius
Slavco pisze:Odpowiedni zasilacz, trafo/prostownik.

Dajesz max co toleruje twój sterownik, oczywiście z uwzględnieniem wsp. bezpieczeństwa i innych zasad.
no nie tak do końca, silnik przy hamowaniu zwraca cześć energii z powrotem, wiec napięcie zasilacza powinno być trochę mniejsze niż maksymalne sterownika. na dodatek jeśli jest blok kondensatorów to tez podbije trochę to napięcie.

pytanie ile jest teraz i ile jest maks napisane na sterownikach?

: 20 lip 2017, 18:51
autor: jachimeczeq1990
Sterowniki mam maks 4,5 A.. Modul zasilacza do 50v 1000w max. Trafo mam 240Va