Silniki krokowe (spadający moment)
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 65
- Rejestracja: 29 maja 2016, 20:37
- Lokalizacja: Suwalki
Silniki krokowe (spadający moment)
Witam serdecznie
Pojawił się mały problem z moją nową maszyną, mianowicie chodzi o spadadek momentu obrotowego na silnikach krokowych. Napęd to śruby kulowe1605 na wszystkich osiach, sterowniki m545. Problemy pojawiają się na osiach X i Y, zetka działa bez zarzutu. Silniki 4,6nM 4,2A. Prędkości dojazdowe uzyskuje 8m/min,z przyspieszeniem 100-400. podział kroku 1/8 kernel 65kHz. Wszystko zaczyna się chrzanik podczas obróbki, Bezpieczna maksymalna prędkość bez gubienia kroków jaką jestem w stanie uzyskać to 1200mm/m, z obróbką spiralną, wycinanie różnych okręgów. Aktualna prędkość mnie nie zadowala gdyż maszyna jest naprawdę bardzo solidna i chcę uzyskać z niej więcej. Chciałbym obecne silniki z osi X i Y zamienić na większe o mocy 12nM i 5A, razem ze sterownikami. Tu rodzi się pytanie czy z takimi nowymi silnikami będę wstanie osiągnąć obróbkę drewna na poziomie przynajmniej 5m/m
Pojawił się mały problem z moją nową maszyną, mianowicie chodzi o spadadek momentu obrotowego na silnikach krokowych. Napęd to śruby kulowe1605 na wszystkich osiach, sterowniki m545. Problemy pojawiają się na osiach X i Y, zetka działa bez zarzutu. Silniki 4,6nM 4,2A. Prędkości dojazdowe uzyskuje 8m/min,z przyspieszeniem 100-400. podział kroku 1/8 kernel 65kHz. Wszystko zaczyna się chrzanik podczas obróbki, Bezpieczna maksymalna prędkość bez gubienia kroków jaką jestem w stanie uzyskać to 1200mm/m, z obróbką spiralną, wycinanie różnych okręgów. Aktualna prędkość mnie nie zadowala gdyż maszyna jest naprawdę bardzo solidna i chcę uzyskać z niej więcej. Chciałbym obecne silniki z osi X i Y zamienić na większe o mocy 12nM i 5A, razem ze sterownikami. Tu rodzi się pytanie czy z takimi nowymi silnikami będę wstanie osiągnąć obróbkę drewna na poziomie przynajmniej 5m/m
Tagi:
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 65
- Rejestracja: 29 maja 2016, 20:37
- Lokalizacja: Suwalki
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2558
- Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
problem może wcale nie leżeć po stronie silników.
zacząłbym od przeliczania zapotrzebowania 3ch osi na impulsy i porównać do kernela i przepustowości portu.
do tego potrzebna podziałka sterownika, skok śruby, ewentualne przekładnie. silniki domyślam się że standart 200kr/obr
drugie pytanie na ile te dojazdy i suche przejazdy przy 8m/min sa dokladne czy bylo np mierzone czujnikiem ze dojezdza do zadanego punktu i tp.
bo pojechac 8m/min to raz a pojechac 8m/min i przy tym trafic tam gdzie trzeba to co innego
zacząłbym od przeliczania zapotrzebowania 3ch osi na impulsy i porównać do kernela i przepustowości portu.
do tego potrzebna podziałka sterownika, skok śruby, ewentualne przekładnie. silniki domyślam się że standart 200kr/obr
drugie pytanie na ile te dojazdy i suche przejazdy przy 8m/min sa dokladne czy bylo np mierzone czujnikiem ze dojezdza do zadanego punktu i tp.
bo pojechac 8m/min to raz a pojechac 8m/min i przy tym trafic tam gdzie trzeba to co innego
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 65
- Rejestracja: 29 maja 2016, 20:37
- Lokalizacja: Suwalki
Dojazdy sa dokładne, ale np. jak jedzie zatka bądź stół z taka prędkością to jestem w stanie zatrzymać ja dotykiem palca i silniki stają i wyją. Myślę że silniki są za słabe do tej konstrukcji maszyny, 12nM silnik byłby mocniejszy? nie byłoby takich objawów?
Drugą istotna sprawą jest to ze silniki wpadają w wibracje przy prędkościach 1400mm-2200mm/m
Drugą istotna sprawą jest to ze silniki wpadają w wibracje przy prędkościach 1400mm-2200mm/m
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 65
- Rejestracja: 29 maja 2016, 20:37
- Lokalizacja: Suwalki
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2558
- Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
no nie tak do końca, silnik przy hamowaniu zwraca cześć energii z powrotem, wiec napięcie zasilacza powinno być trochę mniejsze niż maksymalne sterownika. na dodatek jeśli jest blok kondensatorów to tez podbije trochę to napięcie.Slavco pisze:Odpowiedni zasilacz, trafo/prostownik.
Dajesz max co toleruje twój sterownik, oczywiście z uwzględnieniem wsp. bezpieczeństwa i innych zasad.
pytanie ile jest teraz i ile jest maks napisane na sterownikach?
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 65
- Rejestracja: 29 maja 2016, 20:37
- Lokalizacja: Suwalki