Strona 1 z 2

silnik 60H86-3008B

: 14 lut 2008, 14:33
autor: stanley020
kupiłem silniki o oznaczeniu 60H-3008B i mam pytanie czy ktoś posiada schemat struktury wewnętrznej tych silników (głównie chodzi mi o to który kabel do której cewki i czy jest początkiem czy końcem) napisane jest na nim że pobiera 4,2A prądu czy wystarczy do jego działania końcówka mocy na układzie L6203?

: 14 lut 2008, 15:46
autor: markcomp77
stanley020 pisze:pobiera 4,2A prądu czy wystarczy do jego działania końcówka mocy na układzie L6203?
zgodnie z opisem końcówki L6203
http://www.st.com/stonline/books/pdf/docs/1373.pdf
SUPPLY VOLTAGE UP TO 48V
5A MAX PEAK CURRENT (2A max. for L6201)
TOTAL RMS CURRENT UP TO L6201: 1A; L6202: 1.5A; L6203/L6201PS: 4A
RDS (ON) 0.3 W (typical value at 25 °C)
CROSS CONDUCTION PROTECTION
TTL COMPATIBLE DRIVE
OPERATING FREQUENCY UP TO 100 KHz
THERMAL SHUTDOWN
INTERNAL LOGIC SUPPLY
HIGH EFFICIENCY
maksymalny prąd to 4A (RMS)... a w piku 5A
zgodnie z opisem 60H86-3008B

Obrazek

w połaczeniu równoległym (szybszym) wymagany jest prąd maksymalny 4.2A dla osiągnięcia znamionowego momentu trzymania...

sterowik na l6203 potrafi więc wysterować silnik prądem 4A w RMS... czyli bardzo blisko 4.2A
stanley020 pisze: czy ktoś posiada schemat struktury wewnętrznej tych silników
opis kabli silnika 60H86-3008B

Obrazek


czy to taki sterownik jak niżej?

Obrazek

: 14 lut 2008, 17:03
autor: stanley020
dziękuje za pomoc @markcomp77 :) tak myślałem o takim sterowniku z noty katalogowej układu tylko nie byłem pewien tego prądu, nie chciałbym zobaczyć wnętrza tego scalaka przez przypadek, jeszcze raz dziękuję za pomoc pozdrawiam

: 14 lut 2008, 17:34
autor: markcomp77
stanley020 pisze:wnętrza tego scalaka przez przypadek, jeszcze raz dziękuję za pomoc pozdrawiam
sterowniki silników krokowych... a zwłaszcza współczesne - czopera, pracują jak stabilizatory impulsowe prądu => to sterownik decyduje jaki prąd będzie, a nie silnik... więc jedyne co może się zdarzyć gdy np. do sterownika 4A podłączylibyśmy np. silnik opisany jako 6A -> to nie pełna magnetyzacja (nie pełny mopment) wynikający z przepływu prądu 4A zamiast 6A

: 14 lut 2008, 17:40
autor: stanley020
teraz wszystkie wątpliwości rozwiane, myślałem że działają troszkę inaczej, mój błąd, że nie doczytałem, jeszcze raz dziękuję za pomoc dobrze wiedzieć że istnieją jeszcze ludzie chętni do pomocy:)

: 17 lis 2009, 19:50
autor: arizon
Witam
Przepraszam że odkopuję stary temat ale mam pytanie odnośnie tego silnika kolega markcomp77 sprzedaje na allegro silniki krokowe i tak w jego 50Nm silniku podane są parametry izolacji jak to się ma do pozostałych silników czy można stosować sterownik który ma chopper prądowy pracujący na napięciu np 150V? Czy izolacja kabli to wytrzyma. Na jakim maksymalnym napięciu może pracować chopper?
Pozdrawiam
Paweł

: 17 lis 2009, 20:13
autor: markcomp77
arizon pisze:Na jakim maksymalnym napięciu może pracować chopper?
w praktyce sprawdzałem silniki 50Nm (130H) i 28Nm (110H) na stoliku i w warunkach produkcyjnych przy napięciu 230VAC (-> czyli 320VDC) zasilania sterownika wysokonapięciowego mac2278...

jednak zalecam stosowanie trafa separującego 230/180 (czyli 250VDC)... trafo takie zabezpiecza nasz sterownik przed zakłóceniami w sieci energetycznej (przepięcia itp)... a dodatkowo odsuwamy się troszeczkę od parametrów maksymalnych (co pozytywnie wpływa na trwałość sterownika)

silniki 50Nm i 28Nm przy zasilaniu 250VDC nie przegrzewają się... ich izolacja w/g producenta wytrzymuje 750V (lub 500V przy dużo mniejszym upływie)

przy 250VDC testowałem również silniki 8,5Nm 86H - były bardzo szybkie... jednak to dla nich trochę za dużo ze względu na duże straty ciepła (silnik kręcił się 100obr/sek bez tracenia kroków i 175obr/sek przy lekkim traceniu kroków)

: 18 lis 2009, 11:06
autor: arizon
Ok dzięki za odpowiedź
zastanawiam się nad zrobieniem prostego sterownika który sterował by takim silnikiem w sposób unipolarny odpada dużo problemów no i napięcie można by spróbować wyśrubować do tych powiedzmy 150VDC Z tradycyjnego transformatora 220/110V które są tanie.
Pozdrawiam
Paweł

: 18 lis 2009, 16:41
autor: Leoo
arizon pisze:zastanawiam się nad zrobieniem prostego sterownika który sterował by takim silnikiem w sposób unipolarny odpada dużo problemów no i napięcie można by spróbować wyśrubować do tych powiedzmy 150VDC Z tradycyjnego transformatora 220/110V
Tranzystory i tak muszą być na przynajmniej 300V pewnie IGBT. Będzie niewiele taniej a silnik straci moment.

: 11 paź 2015, 20:44
autor: 251mz
markcomp77 pisze:w praktyce sprawdzałem silniki 50Nm (130H) i 28Nm (110H) na stoliku i w warunkach produkcyjnych przy napięciu 230VAC (-> czyli 320VDC) zasilania sterownika wysokonapięciowego mac2278..
Odgrzewam schabowego z pytaniem.
Zakładając ,że będę miał od Ciebie silnik 50Nm i 28Nm oraz sterownik MAC2280 i ten zestaw zasilany z trafa 200V odpowiedniej mocy.
Na jakie obroty maksymalne mogę liczyć bez znacznej utraty momentu obrotowego.
Czy 4 obr/ sek jest realne?