Strona 1 z 1
Silnik z hamulcem
: 23 mar 2016, 18:39
autor: ONATOS
Posiadam silnik elektryczny z hamulcem i mam z nim problem. Zastosowany hamulec ma za dużą bezwładność magnetyczną, objawia się to tym że, w momencie wyłączenia silnika wraz z hamulcem, silnik dalej się obraca momentem bezwładności i jest to dla mnie sporym problemem. Czy jest jakikolwiek sposób na zmniejszenie tej bezwładności magnetycznej ?
: 23 mar 2016, 18:52
autor: pioterek
Jasne, że jest. Wystarczy naprawić!
By dało się cokolwiek więcej napisać to trzeba wiedzieć z czym mamy do czynienia, może jakieś zdjęcia szczegółowy opis.
: 23 mar 2016, 21:51
autor: ONATOS
Zmniejszenie bezwładności magnetycznej hamulca wystarczy naprawić ?
Co tutaj opisywać ? ..hamulec elektromagnetyczny ?
: 23 mar 2016, 22:59
autor: pioterek
No jasne, kup sobie nowy...
: 23 mar 2016, 23:38
autor: ONATOS
Tylko " fachowiec" może tak pomóc ..
Czytaj posty ze zrozumieniem

...
: 24 mar 2016, 04:15
autor: pioterek
Przecież sam domagasz się fotek gdy pytanie jest dla Ciebie niezbyt oczywiste
ONATOS pisze:Trzeba by dołączyć jakieś fotki żeby było wiadomo o co chodzi, tym bardziej że ktoś tam grzebał.
Cytat z tematu
https://www.cnc.info.pl/75514.htm?sid=3 ... 87847b5bae
Ja niestety nie jestem jasnowidzem, a rozwiązań hamulców jest wiele.
: 24 mar 2016, 07:39
autor: adam Fx
Re: Silnik z hamulcem
: 24 mar 2016, 09:16
autor: ma555rek
ONATOS pisze:Czy jest jakikolwiek sposób na zmniejszenie tej bezwładności magnetycznej ?
Gdy cewka hamulca załącznana jest razem z prostownikiem to po wyłączeniu indukcyjność cewki podtrzymuje prąd i opóźnia zwolnienie zwory. Bo jest cały czas zamknięty obwód przez diody prostownika. Takie sterowanie jest wygodne bo nie trzeba dodatkowego elementu załączajacego (odblokowującego ) hamulec . Wystarczy to samo napięcie które zasila silnik.
Jeżeli wprowadzisz dodatkowy wyłącznik sterowany napięciem zasilania silnika wpięety tuż przed cewką hamulca to prąd nie będzie mógł płynąć i załaczenie/zwolnienie hamulca nastąpi natychmiast. Niestety konsekwencją są dużo większe skoki napięcia na stykach wyłącznika i ich niższa trwałość. Można jakieś gasiki stosować, ale problem iskrzenia pozostaje.
Coś za coś.
[ Dodano: 2016-03-24, 09:24 ]
Mozliwe też że współne połączenie uzwojeń silnika i prostownika hamulca powoduje że pędzony bezwładnością silnik generujący wystarczajaco dużo energii aby sam zasilić hamulec pomimo wyłączonego zasilania No i kręci się aż wytraci na rezystancji co trzeba.
: 24 mar 2016, 18:18
autor: ONATOS
Mozliwe też że współne połączenie uzwojeń silnika i prostownika hamulca powoduje że pędzony bezwładnością silnik generujący wystarczajaco dużo energii aby sam zasilić hamulec pomimo wyłączonego zasilania No i kręci się aż wytraci na rezystancji co trzeba.
i to prawdopodobnie jest rozwiązaniem tym bardziej że, silnik i hamulec jest na 24v DC połączone równolegle . Po świetach to sprawdzę.
Widzisz
pioterek, nie trzeba być jasnowidzem, jak czegoś nie rozumiem to się nie odzywam

: 25 mar 2016, 17:33
autor: pioterek
ONATOS pisze:
Czytaj posty ze zrozumieniem

...
Pisz tak by dało się zrozumieć.