Silnik z hamulcem

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.
Awatar użytkownika

Autor tematu
ONATOS
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 607
Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:41
Lokalizacja: Bedzin

Silnik z hamulcem

#1

Post napisał: ONATOS » 23 mar 2016, 18:39

Posiadam silnik elektryczny z hamulcem i mam z nim problem. Zastosowany hamulec ma za dużą bezwładność magnetyczną, objawia się to tym że, w momencie wyłączenia silnika wraz z hamulcem, silnik dalej się obraca momentem bezwładności i jest to dla mnie sporym problemem. Czy jest jakikolwiek sposób na zmniejszenie tej bezwładności magnetycznej ?



Tagi:

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#2

Post napisał: pioterek » 23 mar 2016, 18:52

Jasne, że jest. Wystarczy naprawić!

By dało się cokolwiek więcej napisać to trzeba wiedzieć z czym mamy do czynienia, może jakieś zdjęcia szczegółowy opis.

Awatar użytkownika

Autor tematu
ONATOS
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 607
Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:41
Lokalizacja: Bedzin

#3

Post napisał: ONATOS » 23 mar 2016, 21:51

Zmniejszenie bezwładności magnetycznej hamulca wystarczy naprawić ? :shock:
Co tutaj opisywać ? ..hamulec elektromagnetyczny ?

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#4

Post napisał: pioterek » 23 mar 2016, 22:59

No jasne, kup sobie nowy...

Awatar użytkownika

Autor tematu
ONATOS
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 607
Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:41
Lokalizacja: Bedzin

#5

Post napisał: ONATOS » 23 mar 2016, 23:38

Tylko " fachowiec" może tak pomóc .. :mrgreen:

Czytaj posty ze zrozumieniem :!: :!: :!: ...

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#6

Post napisał: pioterek » 24 mar 2016, 04:15

Przecież sam domagasz się fotek gdy pytanie jest dla Ciebie niezbyt oczywiste
ONATOS pisze:Trzeba by dołączyć jakieś fotki żeby było wiadomo o co chodzi, tym bardziej że ktoś tam grzebał.
Cytat z tematu
https://www.cnc.info.pl/75514.htm?sid=3 ... 87847b5bae
Ja niestety nie jestem jasnowidzem, a rozwiązań hamulców jest wiele.

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#7

Post napisał: adam Fx » 24 mar 2016, 07:39

sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


ma555rek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1214
Rejestracja: 15 paź 2007, 00:45
Lokalizacja: nie ważne

Re: Silnik z hamulcem

#8

Post napisał: ma555rek » 24 mar 2016, 09:16

ONATOS pisze:Czy jest jakikolwiek sposób na zmniejszenie tej bezwładności magnetycznej ?
Gdy cewka hamulca załącznana jest razem z prostownikiem to po wyłączeniu indukcyjność cewki podtrzymuje prąd i opóźnia zwolnienie zwory. Bo jest cały czas zamknięty obwód przez diody prostownika. Takie sterowanie jest wygodne bo nie trzeba dodatkowego elementu załączajacego (odblokowującego ) hamulec . Wystarczy to samo napięcie które zasila silnik.
Jeżeli wprowadzisz dodatkowy wyłącznik sterowany napięciem zasilania silnika wpięety tuż przed cewką hamulca to prąd nie będzie mógł płynąć i załaczenie/zwolnienie hamulca nastąpi natychmiast. Niestety konsekwencją są dużo większe skoki napięcia na stykach wyłącznika i ich niższa trwałość. Można jakieś gasiki stosować, ale problem iskrzenia pozostaje.
Coś za coś.

[ Dodano: 2016-03-24, 09:24 ]
Mozliwe też że współne połączenie uzwojeń silnika i prostownika hamulca powoduje że pędzony bezwładnością silnik generujący wystarczajaco dużo energii aby sam zasilić hamulec pomimo wyłączonego zasilania No i kręci się aż wytraci na rezystancji co trzeba.
Pasjonat

Awatar użytkownika

Autor tematu
ONATOS
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 607
Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:41
Lokalizacja: Bedzin

#9

Post napisał: ONATOS » 24 mar 2016, 18:18

Mozliwe też że współne połączenie uzwojeń silnika i prostownika hamulca powoduje że pędzony bezwładnością silnik generujący wystarczajaco dużo energii aby sam zasilić hamulec pomimo wyłączonego zasilania No i kręci się aż wytraci na rezystancji co trzeba.
i to prawdopodobnie jest rozwiązaniem tym bardziej że, silnik i hamulec jest na 24v DC połączone równolegle . Po świetach to sprawdzę.

Widzisz pioterek, nie trzeba być jasnowidzem, jak czegoś nie rozumiem to się nie odzywam :wink:

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#10

Post napisał: pioterek » 25 mar 2016, 17:33

ONATOS pisze: Czytaj posty ze zrozumieniem :!: :!: :!: ...
Pisz tak by dało się zrozumieć.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”