Witam,
z góry przepraszam, bo pamiętam, że temat był już kiedyś wałkowany, ale ja go znaleźć nie mogę...
Chodzi mi o sterowanie dwoma silnikami, a dokładniej dwoma sterownikami, które wysterowałyby dwa silniki. Układ taki poruszałby dość dużą bramą w osi X na odcinku ok. 6m. W planie jest zastosowanie listw zębatych po obu stronach bramy i dwóch silników napędzających ją. Zastosowanie jednego po jednej stronie mogłoby prowadzić do ukosowanie bramy, a rozwiązanie z śrubą napędową na środku odpada w moim przypadku.
Moje pytanie brzmi, czy taki układ miałby racje bytu? Czy któryś z silników nie zacznie gubić kroków, przy nie symetrycznym obciążeniu (obciążeniem maszyny będzie praktycznie tylko sama brama - maszyna ma obrabiać styropian)? Czy trzeba dodać jakiś układ przed rozdzieleniem sygnału (wydolność prądowa poru LPT)? I czy ktoś już testował tego typu rozwiązanie?
Tu jest przykład podobnego rozwiązania:
Sterowanie dwoma silnikami
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1249
- Rejestracja: 31 sie 2004, 22:25
- Lokalizacja: EU
hehe,
zawrotna szybkość (ta z filmu), jak zrobisz tak jak kolega radzi (czyli zwyczajnie mostkujesz w sterownikach step, dir enable), i podłączysz mocne silnik (najlepiej 5f) powinno działać, możeś spróbować połączyć osie silników wałem napędowym (to jeszcze zależy jak będą zamocowane silnik) w celu ich wzajemnej synchronizacji (tyko przypadku silników krokowych).
osobiście myślę ze brama będzie się kantować, nazwijmy umownie dopuszczalnie - ale rozumiem ze mikronów nie będziesz szukal ma 6m ?
jak się boisz o lpt możesz puścić przez na przykład 7414 i 6N137 - lpt będzie bardzo słabo obciążany , ponadto większość nowoczesnych komputerów ma 3,3V na lpt
zawrotna szybkość (ta z filmu), jak zrobisz tak jak kolega radzi (czyli zwyczajnie mostkujesz w sterownikach step, dir enable), i podłączysz mocne silnik (najlepiej 5f) powinno działać, możeś spróbować połączyć osie silników wałem napędowym (to jeszcze zależy jak będą zamocowane silnik) w celu ich wzajemnej synchronizacji (tyko przypadku silników krokowych).
osobiście myślę ze brama będzie się kantować, nazwijmy umownie dopuszczalnie - ale rozumiem ze mikronów nie będziesz szukal ma 6m ?
jak się boisz o lpt możesz puścić przez na przykład 7414 i 6N137 - lpt będzie bardzo słabo obciążany , ponadto większość nowoczesnych komputerów ma 3,3V na lpt
Zwątpienie jest oznaką, że podążasz w dobrym kierunku.