Strona 1 z 1

Parametry silnika krokowego

: 18 maja 2014, 23:03
autor: kajakiki
Witam, posiadam taki silniczek krokowy 23HS0425, potrzebuje info na temat mocy i wogole wykonac podtawowe obliczenia. Miałam pewna przerwe w nauce i w obecnej chwili duzo rzeczy nie pamietam. Czy mozecie pomoc?

: 20 maja 2014, 15:42
autor: dragon44
Podstawowe obliczenia:
Pole kwadratu to długość boku podniesiona do potęgi drugiej,
Prędkość to droga przez czas, chociaż na studiach dowiedziałem się że to nie prawda... pochodna drogi po czasie,
A moc pozorną to iloczyn wartości skutecznych napięcia i natężenia prądu.

Co koleżanka ma policzyć??

Silnik to silnik krokowy, hybrydowy (cokolwiek to modne ostatnio słowo w tym przypadku by nie znaczyło...). Jego "moc" podaje się jako moment, jakim dysponuje silnik w czasie postoju, a prąd określa zapotrzebowanie silnika na prąd, no inaczej nie umiem wytłumaczyć, no może jest to znamionowy prąd dla tego silnika. ;)

: 20 maja 2014, 23:04
autor: kajakiki
Tzn w sumie mam wykonane już urządzenie i pewien z wykładowców doczepił mi się do obliczeń (tzn ich braku) a wiec mam wykonać obliczenia do tego projektu odnośnie silników i przekładni. I w sumie sama nie wiem jakie konkretnie maja być to obliczenia, czy np. prędkość obrotowa, przekładnia, predkosc katowa, predkosc liniowa itp Długosc pasa 2200mm i szerokosc 16mm. Po za gtym nie wiem jak ywjsc aby obliczenia byly zgodne z moimi wyborami...

: 22 maja 2014, 01:33
autor: diodas1
W przypadku silników krokowych trudno określić ścisłą zależność między parametrami elektrycznymi a mechanicznymi ponieważ zależy to wszystko od konstrukcji silnika. Dlatego w danych katalogowych występują informacje o napięciu i prądzie (żeby właściwie dobrać sterownik i zasilacz) oraz moment obrotowy a tutaj też inercja silnika która umożliwia policzyć możliwe do osiągnięcia przyspieszenia. Zatem jeżeli chodzi o obliczenia mechaniki napędu, wychodzisz od tego momentu obrotowego (siła x ramię) osi silnika. Stąd możesz policzyć z jaką siłą będzie pasek napędowy popychał ruchome części. Uwzględnisz masę tego elementu, tarcie na łożyskach, dołożysz margines bezpieczeństwa i coś tam wyjdzie. Wyjdzie że silnik jest 10 razy za mocny albo za słaby...

Jeżeli chodzi o stronę elektryczną to sprawa jest bardziej skomplikowana ale też nie warto sobie tym głowy zawracać. Sterownik musi mieć wydajność prądową większą (zapas) niż potrzeby silnika a napięcie zasilające sterownik wielokrotnie wyższe niż to które odkłada się na uzwojeniu bo dzięki temu można nakłonić silnik do dynamiczniejszej pracy. Z kolei zasilacz do sterowników powinien z nawiązką pokryć zapotrzebowanie sterowników na prąd ale napięcie zasilacza nie może przekroczyć dopuszczalnego dla sterowników. Ot i cała filozofia. Jak się postarasz to z tych kilku informacji zredagujesz wielostronicowe opracowanie :mrgreen: