Witam.
Otóż mam taki problem po przeróbce plotera na dwie śruby napędowe w osi Y i podłączeniu silnika krokowego za pomocą paska zębatego HTD do śrub kulowych 20x5 silnik nie może się okręcić/ przesunąć bramy
Przy pierwszym podejściu (w czasie pierwszego bazowania plotera) silnik przesuną bramę i z bazował ploter ale w czasie dalszych ruchów nagle się zatrzymał (chociaż nadal próbował się kręcić) i nie może już przesuwać bramy plotera. Tak jak by silnik nagle stracił moc.
W skrzynce sterującej oraz w Mach-u 3 nie widzę żadnych migających diod ani komunikatów błędów, nie wiem co jest przyczyną takiej pracy czy jest taka możliwość że silnik lub sterownik się przeciążył lub coś innego.
Mam skrzynkę sterującą taką jak ta + CSMIO IP M:
http://www.ebmia.pl/uniwersalny-sterown ... 42786.html
Silnik krokowy 8.5 Nm
http://www.ebmia.pl/silnik-krokowy-fl86 ... -8598.html
Sterownik silnika krokowego M880A:
http://www.ebmia.pl/sterownik-silnika-k ... p-626.html
Próbowałem różnych ustawień prędkości i przyśpieszeń w Motor Tuning ale to nic nie daje
Silnik krokowy problem
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sty 2013, 22:51
- Lokalizacja: Śląsk
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sty 2013, 22:51
- Lokalizacja: Śląsk
Silnik krokowy problem
OK. Po wielu próbach znalazł się winowajcaezbig pisze:Stanął i cisza? Nic nie terkocze/brzęczy? Może coś się zablokowało mechanicznie. Próbowałeś ręcznie przesunąć bramę?
Na początku myślałem że jest to wina:
- oporów przesuwu bramy ale brama chodzi lekko bez koszenia chociaż waży 100 kg
- opory na kołach zębatych paska HTD oraz śrub kulowych ale ciągnąc za pasek (przy wyłączonym zasilaniu silników krokowych) można bez problemu przesuwać bramą
- za słaby silnik niemożliwe bo przecież przy wcześniejszym napędzie na jedną śrubę rzucał bramą jak piórkiem
Aż wreszcie postanowiłem przepiąć silniki krokowe osi Y i X do przeciwnych sterowników i co . . . . przestał działać silnik w osi X a w osi Y (ten od bramy działa)
Wynika z tego że uległ awarii jeden ze sterowników SKB04 (M880A) - coś chyba nie łączy/działa przy kabelku brązowym (silnika krokowego) podłączonego do złącza w sterowniku -B a silnik dziwnie buczy i się nie obraca
Poprawiłem trochę ten kabelek ale silnik (w czasie bazowania) ruszył tylko na chwilę, po czym się zatrzymał i dalej buczy
Jako że skrzynka była zamówiona w całości od sponsora forum i jest na gwarancji to będę zgłaszał usterkę sterownika w celu jego wymienienia w ramach gwarancji.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sty 2013, 22:51
- Lokalizacja: Śląsk
Silnik krokowy problem
Kable przy sterownikach.ezbig pisze:Skoro silnik brzęczy, a nie ma problemów mechanicznych, to faktycznie musi coś nie łączyć na uzwojeniach. Twój eksperyment to potwierdził. Kable przepinałeś przy sterownikach, czy przy silnikach?
Na 99% jest to wina jednego sterownika bo przy przepięciu silnika osi Y na drugi sterownik silnik działa prawidłowo.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2103
- Rejestracja: 07 lip 2006, 00:31
- Lokalizacja: mazowieckie
Skoro przy sterowniku to tam jest problem. Musiał się jakiś felerny trafić - nie wiązałbym tego ze zmienionym układem mechanicznym, bo silniki krokowe i ich sterowniki są odporne na przeciążenia. Jak następuje przeciążenie mechaniczne - silnik gubi kroki, a sterownik nawet o tym nie wie - śle mu napięcia na cewki zgodnie z danymi z komputera.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sty 2013, 22:51
- Lokalizacja: Śląsk
Silnik krokowy problem
Skrzynka sterująca wraz z sterownikiem była kupiona 6 miesięcy temu, a sterownik przepracował tylko kilkanaście godzinezbig pisze:Skoro przy sterowniku to tam jest problem. Musiał się jakiś felerny trafić - nie wiązałbym tego ze zmienionym układem mechanicznym, bo silniki krokowe i ich sterowniki są odporne na przeciążenia. Jak następuje przeciążenie mechaniczne - silnik gubi kroki, a sterownik nawet o tym nie wie - śle mu napięcia na cewki zgodnie z danymi z komputera.
Być może trafiła mi się felerna sztuka