Wew uszkodzenie silnika??

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
majkel1987
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 461
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
Lokalizacja: Wyspy

Wew uszkodzenie silnika??

#1

Post napisał: majkel1987 » 19 kwie 2014, 15:37

Witam
Zabrałem się dzi za podłączenie wszystkichh silników do elektroniki i zauważyłem że łącząc cewki szeregowo Purple-Brown, silnik zachowuje się tak samo jak bym połączył dowolne kable jednej cewki razem np Blue-Black, silnik po prostu stawia opór. Czy jest to uszkodzenie w środku silnika?? Da się coś z tym zrobić czy silnik do kosza??
Pozostałe dwa silniczki są ok.
Co koledzy na to??
Obrazek



Tagi:

Awatar użytkownika

noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#2

Post napisał: noel20 » 19 kwie 2014, 19:07

Pomierz oporność poszczególnych cewek i opór każdej do obudowy


Autor tematu
majkel1987
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 461
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
Lokalizacja: Wyspy

#3

Post napisał: majkel1987 » 19 kwie 2014, 20:52

2,2 Ohm na każdej oprócz brąz-zieleń gdzijest 1,8.
Purpurowy-Brązowy 2,2
Biały-Zielony 2,2

Na obudowę nie ma przebicia

Awatar użytkownika

noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#4

Post napisał: noel20 » 19 kwie 2014, 21:01

A sprawdź wspomniany wcześniej brązowy i fioletowy? Tu opór pomiędzy cewkami powinien być bardzo duży. Jak jest to podłączaj, a jak jest mały to silnik do wymiany.


Autor tematu
majkel1987
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 461
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
Lokalizacja: Wyspy

#5

Post napisał: majkel1987 » 19 kwie 2014, 21:28

Brąz-Fiolet(niebieski) nie ma żadnego połączenia. To są osobne cewki nie ma na nie przebicia.
Purpur-Brąz i Biel-Zieleń tu nie powinno być żadnego przejścia a jest 2,2 Ohm.

[ Dodano: 2014-04-19, 21:30 ]
Też myślałem że są w szereg połączone, ale nie.

Awatar użytkownika

noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#6

Post napisał: noel20 » 19 kwie 2014, 23:41

Niebieski to niebieski a purple to fiolet :P Ale to na marginesie.
Ale jeżeli pomiędzy biel-zieleń jest przejście to silnik do kosza. Naprawiać tego w amatorskich warunkach właściwie się nie da, a zważywszy na ceny używek na allegro nie ma to kompletnie sensu.


Autor tematu
majkel1987
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 461
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
Lokalizacja: Wyspy

#7

Post napisał: majkel1987 » 20 kwie 2014, 00:14

W opisie jest Purple a ja mam pomarańcz i mi się translator pokićkał :oops: :smile:
No właśnie szukam nowego. A co dokładniej tam mogło się stać z tymi cewkami??

Awatar użytkownika

noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#8

Post napisał: noel20 » 20 kwie 2014, 09:15

Pewnie przegrzany jest silnik i izolacja się stopiła na uzwojeniach powodując zwarcie. Stąd też niższa oporność jednej.
Albo źle zostało to w fabryce wykonane, poluzowało się i od drgań się izolacja przetarła.
W każdym razie możesz silnik rozebrać i pooglądać sobie. Łożyska nawet dwa są do odzyskania. Może się kiedyś do czegoś przydadzą.


Autor tematu
majkel1987
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 461
Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
Lokalizacja: Wyspy

#9

Post napisał: majkel1987 » 20 kwie 2014, 19:26

Raczej coś w fabryce zrobili bo silnik był nowy. Dzięki za odpowiedź.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”