Silnik 17PM-J503-P2ST

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
slawek7
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 35
Rejestracja: 06 lut 2014, 07:52
Lokalizacja: szczecin

Silnik 17PM-J503-P2ST

#1

Post napisał: slawek7 » 19 lut 2014, 12:15

Miał ktoś kiedyś styczność z takim silnikiem?
Nie mogę doszukać się żadnych informacji o prądzie i napięciu dla niego?



Tagi:


pi_ciu
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 51
Rejestracja: 22 paź 2012, 09:43
Lokalizacja: Poznan

#2

Post napisał: pi_ciu » 19 lut 2014, 13:33



Autor tematu
slawek7
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 35
Rejestracja: 06 lut 2014, 07:52
Lokalizacja: szczecin

#3

Post napisał: slawek7 » 19 lut 2014, 19:58

Ja dotarłem do tego co podajesz.
Zobacz że tam nie ma nic na temat oznaczenia J503 a tym bardziej nie mogę rozszyfrować oznaczeń P2ST.
Zresztą trochę inaczej oznacza się wg tego co tam jest napisane tzn oznaczenie J503 nie jest zgodne z tym co tam podają

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#4

Post napisał: dudis69 » 20 lut 2014, 00:59

Witam.
pi_ciu pisze:....
slawek7 pisze:Zobacz że tam nie ma nic na temat oznaczenia J503 a tym bardziej nie mogę rozszyfrować oznaczeń P2ST.
No bez przesady, coś tam można wyczytać.
17PM ... to chyba zrozumiałe. :wink:
J 2 fazowy hybrydowy, posiada lepszą wydajność przy dużej prędkości.
5 Długość silnika z prawej strony.
03 Wariant elektryczny.
.... co razem daje J503
2PST:
2 Wariant mechaniczny.
P Przeznaczony do pracy z przekładniami pasowymi.
ST Typ kołnierza.
Czyli po naszemu..., same bezużyteczne bzdety, pomijalne w zastosowaniach amatorskich. :shock:
slawek7, pomiar rezystancji uzwojeń, i waga jubilerska w zestawieniu z katalogiem powinien rozwiać resztę wątpliwości. :wink:
Pozdrawiam Sławek



Autor tematu
slawek7
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 35
Rejestracja: 06 lut 2014, 07:52
Lokalizacja: szczecin

#5

Post napisał: slawek7 » 20 lut 2014, 06:57

Rezystancja pomiędzy COM a np A+ to 3,9oma Waga silnika 0,28kg
Nic mi to nie mówi.
A może ma ktoś z Was taki silnik?

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#6

Post napisał: dudis69 » 21 lut 2014, 05:19

slawek7 pisze:Nic mi to nie mówi.
Mi też :mrgreen:
Po za tym, że pełna cewka ma ok 7.8Ω
Jeżeli nie znajdujesz w katalogu odpowiednika,
to znaczy że był to silnik na specjalne zamówienie pod
konkretną konstrukcję drukarki, albo sieczkarni.
Niedostępny jako zunifikowany model silnika w ofercie publicznej.
slawek7 pisze:ktoś z Was taki silnik?
A jak ma, to ma tą samą zagwostkę co Ty,
bo np. jest leniwy, nie chce mu się dokładnie przeczytać,
a wygrzebał ze sprzętu silnik bez sterwowania. :wink:
Jak przyjrzysz się dokładniej specyfikacji silników serii 17PM-J...,
i o ile będziesz chciał się bardziej wysilić niż do tej pory,
stosując prosty wzór U=I*R, to dojdziesz do wniosku,
że w żadnym przypadku napięcie nominalne nie przekracza 5V.
Silnik krokowy można zasilać znacznie większym napięciem,
bez jego uszkodzenia.
Więcej..., sam producent podaje charakterystykę pracy tych silników dla
źródła zasilania 24V.
Czyli, w niektórych przypadkach ekstremalnie przekraczającym nominalne.
Możesz też doczytasz, że prąd maksymalny dla serii J to 1.4A,
a konkretnie od 0.6A do 1.4A w zależności od wersji elektrycznej.
p.s.
Możesz, nie musisz, nic na siłę...
A czas pokaże, czy chcesz.
:razz:
Pozdrawiam Sławek


ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”