Strona 1 z 1

Proszę o pomoc.

: 11 cze 2007, 09:29
autor: Asza PL
Stałem się "szczęśliwym "posiadaczem silnika DR-934-529F DC38V inie wiem jak nim sterować , silnik ma wbudowany sterownik kabli wychodzi z niego 5 dwa grubsze myślę że zasilające i trzy cienkie -sterujące .Znalazłem w sieci tylko to http://www.uac.co.jp/export/mtr/mtrskc/btfanlst.htm
załączam zdjęcia niech ktoś pomoże :!: , chciałbym to zastosować jako małe wrzeciono do wiercenia i frezowania płytek drukowanych. :lol:

: 11 cze 2007, 09:48
autor: Davido_olawa
Wjedz na strone http://www.alexrc.com/ a zwłaszcza na forum tam dowiesz sie wszystkiego

: 11 cze 2007, 11:35
autor: Leoo
Davido_olawa pisze:Wjedz na strone http://www.alexrc.com/ a zwłaszcza na forum tam dowiesz sie wszystkiego
Nie zupełnie zgodzę się z Kolegą.

Tutaj mamy silnik BLDC wraz ze sterownikiem. Nie trzeba niczego przezwajać ani przerabiać.

Kolega Asza PL zdemontuje elektronikę, zrobi dobre fotki (makro) i będzie można rozkodować przewody. Jeśli zajdzie potrzeba wyciskania mocy z silniczka trzeba będzie zastąpić elektronikę sterownikiem modelarskim 3F.

: 11 cze 2007, 12:56
autor: Davido_olawa
chciałbym to zastosować jako małe wrzeciono do wiercenia i frezowania płytek drukowanych
I tak będzie musiał silnik przewinąć jeżeli nie chce spalić uzwojenia

: 11 cze 2007, 13:06
autor: Leoo
Davido_olawa pisze:I tak będzie musiał silnik przewinąć jeżeli nie chce spalić uzwojenia
Jeśli silnik jest sprawny to nie widzę przyczyny, dla której fabryczny sterownik miał by palić uzwojenia. Napięcie zasilania jest oznaczone, pozostaje kwestia przewodów sterujących. Silnik jest przeznaczony do wentylatorów i jest szansa, że będzie działał bez sterowania tzn. po podłączeniu + i -. Pozostałe przewody mogą być "informacyjne" np. do obrotomierza, czy alarm temperatury itp.

: 11 cze 2007, 13:17
autor: Davido_olawa
Prawde mówiąc myślałem nad ominięciem fabrycznego kontrolera i zrobienia własnego wtedy przydała by sie zmiana uzwojenia...Sądząc po wymiarach myśle że ten silnik fabrycznie może mieć 20-30W co może być za mało do frezowania...

: 11 cze 2007, 13:30
autor: Leoo
Davido_olawa pisze:Prawde mówiąc myślałem nad ominięciem fabrycznego kontrolera i zrobienia własnego...
W takim razie zwracam honor.

Wydawało mi się, że kolega Asza PL prosił o pomoc.

: 11 cze 2007, 22:07
autor: Asza PL
Dziękuję za zainteresowanie. Płytkę trudno zdemontować bo radiator scalaka mocy i tranzystor są chyba przyklejone do korpusu jako radiator i boję się to na siłę odrywać.
Jutro pomierzę dokładnie czy bierze jakiś prąd pod napięciem 36V i spróbuję zasterować wejścia stanami logicznymi 0V i +5V większymi chyba nie? .

: 11 cze 2007, 22:55
autor: Leoo
Asza PL pisze:i spróbuję zasterować wejścia stanami logicznymi 0V i +5V większymi chyba nie?
Zmierz, zanim zaczniesz podawać napięcia gdyż możesz trafić na wyjście. 5V lub masę (minus) podawaj przez opornik 1k jednocześnie kontrolując napięcie na przewodzie.

: 15 cze 2007, 21:43
autor: Asza PL
Może ktoś wie czy istnieje jakiś standart w sterowaniu podobnych silników , udało mi się uruchomić silnik ale nie mogę dokładnie zidentyfikować kabli sterujących. Są cztery ,po podaniu na jeden logicznej 1 silnik zaczął się obracać tak na oko ok. 3000obr , na drugim kabelku przy log.1 pobiera ok 1,5A i jest tak jakby zatrzymany.Trzeci kabelek nic nie wnosi i czwarty też. Czy może być jakieś wejście napięciowe jak w falowniku 0-10V do regulacji?(1)