Silnik liniowy zamiast prowadnic

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
Darol
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 3
Posty: 70
Rejestracja: 18 maja 2007, 22:42
Lokalizacja: Szczecin

Silnik liniowy zamiast prowadnic

#1

Post napisał: Darol » 21 maja 2007, 20:31

Podjalem sie budowy frezarki CNC, aktualnie zbieram potrzebne informacje oraz doswiadczenia z budowy i eksploatacji takiej maszyny, w zwiazku z tym chcialem zapytac czy ktos eksperymentowal lub uzyl silnika liniowego, do napedu ktorejs osi, lub moze wszystkich

Z gory dziekuje za zainteresowanie oraz pomoc



Tagi:


geiger
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 22
Rejestracja: 02 lis 2005, 15:53
Lokalizacja: ?rem
Kontakt:

#2

Post napisał: geiger » 21 maja 2007, 21:50

Silnik liniowy to baaaaaaaaaaaaardzo droga zabawa :)


Autor tematu
Darol
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 3
Posty: 70
Rejestracja: 18 maja 2007, 22:42
Lokalizacja: Szczecin

#3

Post napisał: Darol » 22 maja 2007, 02:39

Nie przecze, ze sa drogie, ale moze ktos sie z nimi spotkal w praktyce i moze sie podzielic informacjami

Awatar użytkownika

kejtu
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 67
Rejestracja: 21 maja 2007, 22:17
Lokalizacja: Łódź

#4

Post napisał: kejtu » 22 maja 2007, 13:39

W praktyce sie nie spotkałem ale z tego co wiem

Silniki liniowe występują jako silniki asynchroniczne i synchroniczne jedne maja pręty zwarte drugie magnesy trwałe, Silniki te z racji swojej budowy maja naprawdę świetne charakterystyki dynamiczne (super przyspieszenia stosunkowo niewielkie masy). Jeśli chodzi o wady to tez jest ich nie mało z racji ze są to napędy dość nowe. Silniki muszą cały czas być chłodzone (zwykle ciecz chociaż nie słyszałem o innym) i o chłodzenie jest niestety w wózku wiec kable trzeba z płynami ciągać, następnie silniki asynchroniczne nie mogą pracować bez zasilania (nie maja magnesów), poza tym duży pobór prądu w obu rodzajach silników, oraz problemy z praca pionową, to po krotce tyle.

Zdecydowanie taniej zastosować jest serownapęd.
"szkoda kasy żeby budować dla samego budowania" a ja lubię :)

Awatar użytkownika

markcomp77
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3962
Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
Lokalizacja: k/w-wy
Kontakt:

#5

Post napisał: markcomp77 » 22 maja 2007, 15:21

zdaje się, że powstały pociągi w ten sposób napędzane
Ostatnio zmieniony 22 maja 2007, 16:02 przez markcomp77, łącznie zmieniany 1 raz.
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm

Awatar użytkownika

kejtu
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 67
Rejestracja: 21 maja 2007, 22:17
Lokalizacja: Łódź

#6

Post napisał: kejtu » 22 maja 2007, 15:51

powstaly ale to inne klasy dokladnosci itd :)
"szkoda kasy żeby budować dla samego budowania" a ja lubię :)


Autor tematu
Darol
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 3
Posty: 70
Rejestracja: 18 maja 2007, 22:42
Lokalizacja: Szczecin

#7

Post napisał: Darol » 22 maja 2007, 16:24

Samo serwo jest na pewno tansze, ale przy silniku liniowym odpadaja sruby i nakretki oraz ich niedokladnosci, co tez w jakis sposob zwieksza koszt ukladu z serwem, silnik liniowy chcialem oczywiscie uzyc tylko do przesuwu wozka, pozostale osie na serwach. O chlodzeniu nic nie wiem, ogladam oferte firmy OMRON i wszystkie maja tylko opcjonalnie radiator, niestety nie mam tam cen, zastanawiam sie jakie dokladnie sa to koszta, poza tym ze bardzo drogo

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”