Podjalem sie budowy frezarki CNC, aktualnie zbieram potrzebne informacje oraz doswiadczenia z budowy i eksploatacji takiej maszyny, w zwiazku z tym chcialem zapytac czy ktos eksperymentowal lub uzyl silnika liniowego, do napedu ktorejs osi, lub moze wszystkich
Z gory dziekuje za zainteresowanie oraz pomoc
Silnik liniowy zamiast prowadnic
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 67
- Rejestracja: 21 maja 2007, 22:17
- Lokalizacja: Łódź
W praktyce sie nie spotkałem ale z tego co wiem
Silniki liniowe występują jako silniki asynchroniczne i synchroniczne jedne maja pręty zwarte drugie magnesy trwałe, Silniki te z racji swojej budowy maja naprawdę świetne charakterystyki dynamiczne (super przyspieszenia stosunkowo niewielkie masy). Jeśli chodzi o wady to tez jest ich nie mało z racji ze są to napędy dość nowe. Silniki muszą cały czas być chłodzone (zwykle ciecz chociaż nie słyszałem o innym) i o chłodzenie jest niestety w wózku wiec kable trzeba z płynami ciągać, następnie silniki asynchroniczne nie mogą pracować bez zasilania (nie maja magnesów), poza tym duży pobór prądu w obu rodzajach silników, oraz problemy z praca pionową, to po krotce tyle.
Zdecydowanie taniej zastosować jest serownapęd.
Silniki liniowe występują jako silniki asynchroniczne i synchroniczne jedne maja pręty zwarte drugie magnesy trwałe, Silniki te z racji swojej budowy maja naprawdę świetne charakterystyki dynamiczne (super przyspieszenia stosunkowo niewielkie masy). Jeśli chodzi o wady to tez jest ich nie mało z racji ze są to napędy dość nowe. Silniki muszą cały czas być chłodzone (zwykle ciecz chociaż nie słyszałem o innym) i o chłodzenie jest niestety w wózku wiec kable trzeba z płynami ciągać, następnie silniki asynchroniczne nie mogą pracować bez zasilania (nie maja magnesów), poza tym duży pobór prądu w obu rodzajach silników, oraz problemy z praca pionową, to po krotce tyle.
Zdecydowanie taniej zastosować jest serownapęd.
"szkoda kasy żeby budować dla samego budowania" a ja lubię 

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 3962
- Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
- Lokalizacja: k/w-wy
- Kontakt:
zdaje się, że powstały pociągi w ten sposób napędzane
Ostatnio zmieniony 22 maja 2007, 16:02 przez markcomp77, łącznie zmieniany 1 raz.
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm
-
Autor tematu - Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 70
- Rejestracja: 18 maja 2007, 22:42
- Lokalizacja: Szczecin
Samo serwo jest na pewno tansze, ale przy silniku liniowym odpadaja sruby i nakretki oraz ich niedokladnosci, co tez w jakis sposob zwieksza koszt ukladu z serwem, silnik liniowy chcialem oczywiscie uzyc tylko do przesuwu wozka, pozostale osie na serwach. O chlodzeniu nic nie wiem, ogladam oferte firmy OMRON i wszystkie maja tylko opcjonalnie radiator, niestety nie mam tam cen, zastanawiam sie jakie dokladnie sa to koszta, poza tym ze bardzo drogo