Strona 1 z 1

Pytanko nt. silnika krokowego ,ma małe opory ...

: 25 kwie 2007, 11:28
autor: kszumek
Witam
mam pytanko mam 5 takich samych dość sporych silniczków
niepokoi mnie ze 3 z nich jak zakręce na luzie maja bardzo małe opory
nie czuć przeskoków między krokami w pozostałych 2 czuć to zdecydowanie mocniej
czyżby to znaczyło ze coś nie tak z tymi 3 ?
i może ktoś podrzuci ma jakieś info nt ich momentu
pozdr

: 25 kwie 2007, 11:43
autor: easy2002
Witaj
Nie zamykasz obwodu poprzez zwarcie kabli ??

: 25 kwie 2007, 11:59
autor: Leoo
Mam podobne Sigmy, tyle że mniejsze jednak są różnice w mocy magnesów. Jeden silnik ma naprawdę mocny, jeden wyczuwalnie bardzo słaby. Trudno powiedzieć co powoduje takie zmiany, być może silnik został przegrzany. Jednak są to silniki hybrydowe i spora część momentu pochodzi z reluktancji. Proponuję zmierzyć moment obrotowy i ewentualnie później martwić się siłą magnesów.

: 25 kwie 2007, 12:33
autor: kszumek
do easy2002 nie zwieram, właśnie w takim stanie czuć różnicę
te 2 to aż trudno zakręcić palcami maja taki opór
przy zwarciu oczywiście opór wałka rośnie
mam kawałek oryginalnego sterownika do nich
a raczej sam stopień mocy
i z tego co mi sie udało
dopatrzeć to prąd tylko 4,3 A :-) myślałem że będą mocniejsze

do Leoo czym napędzasz te silniczki i jakie mają parametry ?
i czy u Ciebie taka różnica w momencie obrotowym czy tylko na luzie jak u mnie
ja swoich jeszcze nie mam do czego podłączyć
i czy mógłbyś troszkę wyjaśnić
"Jednak są to silniki hybrydowe i spora część momentu pochodzi z reluktancji."
Dziękuję.

: 25 kwie 2007, 14:49
autor: Leoo
kszumek pisze:do Leoo czym napędzasz te silniczki i jakie mają parametry ?
Moje sterowniki jeszcze "się robią" a same silniczki mają 0,9A poboru.
kszumek pisze:i czy u Ciebie taka różnica w momencie obrotowym czy tylko na luzie jak u mnie
Testowane bez prądu.

Silnik hybrydowy łączy cechy silnika z magnesami trwałymi i reluktancyjnego. Moment trzymający powstaje na skutek przepływu linii sił pola magnetycznego przez szczelinę między wirnikiem a stojanem. Największy moment powstaje w chwili, kiedy wycinek wirnika (biegun) stoi idealnie nad nabiegunnikiem uzwojenia fazowego. W takim wypadku szczelina powietrzna jest najmniejsza a co za tym idzie reluktancja obwodu.
Podczas obracania się silnika, moment obrotowy w większej części pochodzi od magnesów.