Pytanko nt. silnika krokowego ,ma małe opory ...

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
kszumek
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 389
Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:08
Lokalizacja: Białystok

Pytanko nt. silnika krokowego ,ma małe opory ...

#1

Post napisał: kszumek » 25 kwie 2007, 11:28

Witam
mam pytanko mam 5 takich samych dość sporych silniczków
niepokoi mnie ze 3 z nich jak zakręce na luzie maja bardzo małe opory
nie czuć przeskoków między krokami w pozostałych 2 czuć to zdecydowanie mocniej
czyżby to znaczyło ze coś nie tak z tymi 3 ?
i może ktoś podrzuci ma jakieś info nt ich momentu
pozdr
Załączniki
sigmy.JPG
sigmy.JPG (40.78 KiB) Przejrzano 612 razy



Tagi:

Awatar użytkownika

easy2002
Moderator
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1998
Rejestracja: 27 lis 2004, 19:40
Lokalizacja: Gniew
Kontakt:

#2

Post napisał: easy2002 » 25 kwie 2007, 11:43

Witaj
Nie zamykasz obwodu poprzez zwarcie kabli ??
... z poważaniem ....pozdrawiam --- Doceń to że, poświęciłem Ci trochę czasu !!! wciśnij "pomógł" to nic nie kosztuje ;-) ---
Moja pierwsza i druga maszynka a trzecia w fazie testu http://www.cnc.info.pl/viewtopic.php?t=2281


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#3

Post napisał: Leoo » 25 kwie 2007, 11:59

Mam podobne Sigmy, tyle że mniejsze jednak są różnice w mocy magnesów. Jeden silnik ma naprawdę mocny, jeden wyczuwalnie bardzo słaby. Trudno powiedzieć co powoduje takie zmiany, być może silnik został przegrzany. Jednak są to silniki hybrydowe i spora część momentu pochodzi z reluktancji. Proponuję zmierzyć moment obrotowy i ewentualnie później martwić się siłą magnesów.


Autor tematu
kszumek
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 389
Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:08
Lokalizacja: Białystok

#4

Post napisał: kszumek » 25 kwie 2007, 12:33

do easy2002 nie zwieram, właśnie w takim stanie czuć różnicę
te 2 to aż trudno zakręcić palcami maja taki opór
przy zwarciu oczywiście opór wałka rośnie
mam kawałek oryginalnego sterownika do nich
a raczej sam stopień mocy
i z tego co mi sie udało
dopatrzeć to prąd tylko 4,3 A :-) myślałem że będą mocniejsze

do Leoo czym napędzasz te silniczki i jakie mają parametry ?
i czy u Ciebie taka różnica w momencie obrotowym czy tylko na luzie jak u mnie
ja swoich jeszcze nie mam do czego podłączyć
i czy mógłbyś troszkę wyjaśnić
"Jednak są to silniki hybrydowe i spora część momentu pochodzi z reluktancji."
Dziękuję.


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#5

Post napisał: Leoo » 25 kwie 2007, 14:49

kszumek pisze:do Leoo czym napędzasz te silniczki i jakie mają parametry ?
Moje sterowniki jeszcze "się robią" a same silniczki mają 0,9A poboru.
kszumek pisze:i czy u Ciebie taka różnica w momencie obrotowym czy tylko na luzie jak u mnie
Testowane bez prądu.

Silnik hybrydowy łączy cechy silnika z magnesami trwałymi i reluktancyjnego. Moment trzymający powstaje na skutek przepływu linii sił pola magnetycznego przez szczelinę między wirnikiem a stojanem. Największy moment powstaje w chwili, kiedy wycinek wirnika (biegun) stoi idealnie nad nabiegunnikiem uzwojenia fazowego. W takim wypadku szczelina powietrzna jest najmniejsza a co za tym idzie reluktancja obwodu.
Podczas obracania się silnika, moment obrotowy w większej części pochodzi od magnesów.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”