Strona 1 z 2

Co to za silnik

: 23 kwie 2007, 15:25
autor: zk12
Mam taki silnik - RDM 599/50 Berger Lahr.
Gdzie można zdobyć opis parametrów silnika.
Na stronie producenta mają opisane tylko nowsze silniki.

: 23 kwie 2007, 19:59
autor: wood carver
..jakaś fota, tabliczka znamionowa ?

: 24 kwie 2007, 12:33
autor: zk12
Fotka z danymi silnika

: 24 kwie 2007, 13:30
autor: Leoo
Z rozdzielczości wynika, że będzie to silnik pięciofazowy.
Jeśli ma przewodów 5 lub 10 to tak właśnie będzie, co nie jest pocieszające, gdyż sterowniki są drogie.

: 24 kwie 2007, 18:29
autor: zk12
Tak ma 10 przewodów.
Jakim napięciem można go zasilić. Jaką może mieć moc.

: 24 kwie 2007, 19:22
autor: Leoo
Znamionowe napięcie wynika z prawa Ohma i wynosi 4V. Możemy więc obliczyć moc statyczną, pobieraną w czasie zatrzymania silnika, która wyniesie 4,6W na fazę. Nie można jednak nic powiedzieć o mocy rzeczywistej na wale, aby ją wyliczyć trzeba mieć do dyspozycji wykresy momentu obrotowego. Generalnie silniki krokowe nie są budowane pod kątem "wyciskania" mocy lecz momentu obrotowego, zwłaszcza trzymającego.
Na forum znajdzie Kolega wątki dotyczące sterowników pięciofazowych, jednak ich zakup może być trudny.

: 29 kwie 2007, 14:13
autor: zk12
Silnik ma 10 wyprowadzeń. Czy można go połączyć w gwiazdę i użyć sterownika ze strony http://www.geocities.com/dsaproject/ele ... _ctrl.html
Czy musi być połączony w pentagon.

: 29 kwie 2007, 19:53
autor: Leoo
Możesz połączyć silnik w gwiazdę i sterować go unipolarnie. Bardzo ważne jest by środek gwiazdy łączył tylko początki lub tylko końce faz. Należy liczyć się z mniejszym momentem obrotowym silnika.

: 29 kwie 2007, 23:03
autor: zk12
A co sądzicie o takim układzie. Namalowałem go wg wskazówek z w/w strony
Jest tam też oprogramowanie PIC-a do połączenia w pentagram.
A co do połączenia w gwiazdę to mam taki problem. Przy małych obrotach silnik robi kilka kroków w jedną stronę następnie w drugą i tak skokami. Przy ustawieniu większych obrotów tylko piszczy i nie obraca się.

: 29 kwie 2007, 23:16
autor: Leoo
zk12 pisze:Przy małych obrotach silnik robi kilka kroków w jedną stronę następnie w drugą i tak skokami
Uprzedzałem o konieczności identyfikacji początków i końców uzwojeń fazowych. Taki jest efekt kiedy popełnimy błąd.