Witam pierwszy raz na forum.
Jestem w posiadaniu silnika krokowego hybrydowego 57mm. Sterczy z niego 6 przewodów. Na pierwszy rzut oka 2-fazowy unipolarny ale... Po pierwsze wykazuje małą oporność na wszystkich przewodach, każdy z każdym (zwarcie na uzwojeniach?), po drugie klient od którego to mam zapewnia mnie, że to silnik 3-fazowy.
Moje pytanie brzmi: czy istnieją silniki krokowe 3-fazowe z 6 wyprowadzeniami? Czy zdarzają się w krokowcach zwarcia pomiędzy uzwojeniami?
Pozdrawiam
Tomek
Czy to silnik 3-fazowy?
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1243
- Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
zwarcia pomiędzy uzwojeniami zdażają się tak na krokówkach jak na każdym innym silniku. Jeśli to rzeczywiscie silnik 3 fazowy, to każde uzwojenie ma 2 konce..w sumie 6.
zrób tak:
prróbuj każdy przewód z każdym, po zwarciu przewodów tego samego uzwojenia, podczas obracania wirnikiem w palcach, powinien byc wyczuwalny wiekszy opór. Jesli namierzysz dwa przedowy jednego uzwojenia, weź jeden z nich o kojarz z kolejnymi, jeśli się okaże z znajdziesz kolejny , to będzie to silnik uniplarny, 2 cewkowy . W przeciwnym razie powinieneś odnalezc 3 pary po 2 przewody, wtedy bedzie to silnik 3 fazowy.
zrób tak:
prróbuj każdy przewód z każdym, po zwarciu przewodów tego samego uzwojenia, podczas obracania wirnikiem w palcach, powinien byc wyczuwalny wiekszy opór. Jesli namierzysz dwa przedowy jednego uzwojenia, weź jeden z nich o kojarz z kolejnymi, jeśli się okaże z znajdziesz kolejny , to będzie to silnik uniplarny, 2 cewkowy . W przeciwnym razie powinieneś odnalezc 3 pary po 2 przewody, wtedy bedzie to silnik 3 fazowy.