Strona 1 z 2

Problem z silnikiem krokowym

: 02 lut 2013, 14:51
autor: bobek19926
Witam mam pewien problem. Posiadam silnik SANYO Denki 103H7123-1941 podpięty jest on do sterownika SSK-B01, on natomiast jst podpięty do płyty SSk-MB i zasilacza Mz-01 całością steruje program mach3. Konfigurację mam już za sobą , problem polega na tym że po zwiększeniu napięcia na sterownikach silniki zaczynają piszczeć (dość głośno), gdy próbuję sterować nimi przez macha to strasznie drgają, wolno sie obracają i tracą krok. Czy ma ktoś pomysł jak ten problem rozwiązać?

: 02 lut 2013, 15:25
autor: bateryjka
problem polega na tym że po zwiększeniu napięcia na sterownikach silniki zaczynają piszczeć (dość głośno)
A na niższym napięciu było dobrze? Piszczeć będą tylko nie ustaw prądu za dużo.
strasznie drgają, wolno sie obracają i tracą krok
Prawdopodobnie źle podłączony -zamień początek z końcem jednego uzwojenia.

: 02 lut 2013, 16:19
autor: bobek19926
to nic nie dało. Jest tak w sterowniku potencjometr jest przekręcony prawie do oporu (na minus) i przy próbie zakręcenia silnikiem z mach3 nic się nie dzieje , słychać tylko ciche strzelanie w silniku.

[ Dodano: 2013-02-02, 16:48 ]
a może mam za słaby transformator . W maszynie są trzy takie silniki a transformator mam 120 i po prostu nie wyrabia. I jeszcze taka uwaga na wyjściu z uzwojenia wtórnego mam 25.5v a na złączach zasilania silników niewiele ponad 5v .wtf?

: 02 lut 2013, 16:50
autor: grg12
"Gwizdanie" lub "syczenie" przy niektórych kombinacjach napięcia zasilania i prądu silnika są normalnym objawem (w pewnym sensie są dobrym znakiem, uszkodzony sterownik nie gwizda :) ) Czasami wystarczy odrobinę zmienić prad (ustawienie potencjometru) i robi się cicho, a jak się ma pecha trzeba sie przyzwyczaić do gwizdu... Co do gubienia kroków - jeśli silnik się wogole sie kręci są spore szanse że przewody są podłączone poprawnie i wystarczy wyregulować przyspieszenia i max. szybkość w "motor tuning".
Edit:
"może mam za słaby transformator . W maszynie są trzy takie silniki a transformator mam 120 i po prostu nie wyrabia. I jeszcze taka uwaga na wyjściu z uzwojenia wtórnego mam 25.5v a na złączach zasilania silników niewiele ponad 5v .wtf?"

A jak myślisz do czego służy ssk-b01? Dokładnie do tego :) Zresztą mierzenie napięcia na uzwojeniach silnika zwyklym multimetrem wielkigo sensu nie ma bo jest impulsowe (sterownik w ten sposób reguluje prąd silnika) a tanie multimetry tego nie lubia
Pozdrawiam
Grzegorz

: 02 lut 2013, 17:06
autor: bobek19926
wcześniej pisałem że jak mam potencjometr przekręcony do oporu na minus to silniki nie chodzą słychać tylko jakieś strzelanie natomiast jak bede zwiększać prąd to zaczynają gwizdać jak są w spoczynku równiez podczas pracy ale praca wygląda tak że wolno się kręcą i gubią krok. :lol:

: 03 lut 2013, 08:06
autor: bateryjka
że jak mam potencjometr przekręcony do oporu na minus to silniki nie chodzą
Przecież ograniczyłeś prąd do minimum nie mają prawa kręcić.
A co masz ustawione w "Motor tuning"?
Jeżeli przyspieszenie i szybkość będzie za duża silniki również nie będą kręcić.

: 03 lut 2013, 10:34
autor: bobek19926
Krok mam ustawiony na 200 , prędkośc na 50 a przyspieszenie na 2. Nie wiem czy jest to dobrze jeszcze do końca nie ogarniam tego programu , a ustawiłem tak z porady kumpla.

: 03 lut 2013, 14:57
autor: bateryjka
Przyspieszenie bardzo małe na początek może być ok. 20 ale to nie ma nic wspólnego z objawami.
Silnik ma 4 lub 6 wyprowadzeń?
Jeśli 6 napisz jak połączyłeś.

: 03 lut 2013, 20:46
autor: bobek19926
Silnik ma 6 wyprowadzen , przed podlaczeniem sprawdziłem które kable należą do danej cewki później podlaczylem tak jak było pokazane w instrukcji sterowników czyli na całą cewke dwa kable zewnętrzne jednej cewki do ab i dwa kable zewnętrzne drugiej cewki do cd. Zewnętrzne kable czyli chodzi mi o to że po sprawdzeniu wyprowadzen były 3 kable które po zlaczeniu dawały opór na wirniku . I teraz 1 i 3 kabel zalaczylem do sterownika .

: 03 lut 2013, 21:28
autor: bateryjka
Czyli pierwsze uzwojenie to przewody: pomarańczowy i niebieski
Drugie uzwojenie to czerwony i żółty
Biały i czarny nie podłączone i odizolowane od siebie.
Jeśli tak podłączone musi chodzić nie ma innej możliwości jeśli sterownik sprawny.