Strona 1 z 1

gniazdo na kabel do silnika krokowego

: 03 wrz 2012, 20:20
autor: Yogi_
Witam,
Niedawno kupiłem silnik na al...:
Obrazek
i dokupiłem gniazdo na kabel: (6x2,54 mm)
Obrazek
I jest za duże. Rozmiar A o ok 2mm i B też 2 mm.
Zetknął się ktoś z taką wtyczką? (gniazdem?).

: 03 wrz 2012, 20:41
autor: pukury
witam.
również szukałem długi i bezowocnie podobnych wtyczek.
teraz odcinam kawałek gniazda w silniku i lutuję kabelki o stosownej długości do pinów w gnieździe.
całość zabezpieczam klejem na gorąco i jest ok.
pozdrawiam.

: 03 wrz 2012, 21:17
autor: AOLEK
To ja miałem farta kupiłem dwa takie coś kolo po 12zeta oba miały kable z wtyczkami i z przodu blaszki amortyzujące. Mają one bardzo małą rezystancje i czort wie ile to prądu potrzebuje ? a niewspomne o pozostałych parametrach.

: 03 wrz 2012, 22:21
autor: RomanJ4
A szukałeś kolego tu ?
http://www.tme.eu/pl/katalog/

: 04 wrz 2012, 00:08
autor: pascalPL
Ja sobie odkręcam tylną część silnika, wylutowuje gniazdo, albo jeżeli jest miejsce to bezpośrednio do pinów lutuje przewody. Ryzyko żadne, operacja nie zajmuje więcej jak 30min na 4 silniki. Mam przerobionych tak już 10 silników.
Wystarczy zdjąć tylni dekielek aby uzyskać dostęp do pinów gniazda. Zrobiłbym fotki ale wszystkie silniki w piwnicy zostawiłem.

: 04 wrz 2012, 07:27
autor: 251mz
pascalPL pisze:Ryzyko żadne,
Nie był bym taki pewny...

Ostatnio miałem problem bo ukręcił się przewód w obudowie silnika jeszcze...
I właśnie zdjąłem tylko tylny dekiel, rotor pozostał w środku nieruszany.
I po złożeniu silnika z powrotem chodził wyraźnie luźniej niż zmontowany fabrycznie taki sam..
Widać nawet mała ingerencja daje osłabienie silnika :(

: 04 wrz 2012, 09:48
autor: pascalPL
pascalPL pisze:Mam przerobionych tak już 10 silników.
Tak jak pisałem. Przerobiłem tego już kilka sztuk i nie miałem takie przypadku. W moich silnikach dekiel z tyłu to kawałeczek aluminium.
251mz pisze:chodził wyraźnie luźniej
A prócz różnicy w "chodzeniu" zauważyłeś stratę mocy?. Może inaczej ścisnąłeś całość podczas skręcania i dlatego wirnik na luzie chodzi inaczej. Nie widzę jednak powodu aby taka operacja zmniejszyła pole w obrębie silnika.

: 04 wrz 2012, 10:10
autor: 251mz
pascalPL pisze:W moich silnikach dekiel z tyłu to kawałeczek aluminium
Czy ten dekiel tak jak u mnie trzymał łożysko tylnej osi?

Mimo usilnych starań rotor luźny na tylnym łozysku dotykał stojana...
Myślę ,że to było zgubne dla krokowca.


Tak , wg pomiarów przed i po stracił na momencie około 25% :(

: 04 wrz 2012, 18:29
autor: ezbig
Zobacz tu:
http://www.tme.eu/pl/katalog/dlawiki_10 ... _order=ASC

Najpierw zmierz raster (odstępy miedzy kołkami). Jak będziesz miał problem z dobraniem, to zadzwoń do nich i wyślij na mail-a handlowcowi, który się tym zajmuje zdjęcie gniazda i podaj raster (tego typu gniazda i wtyczki maja raster 1.27, 2 i 2.54 mm i więcej)

: 10 sie 2013, 12:19
autor: garlinski
Witam, też szukałem tych złączek i znalazłem:

Raster: 2,5mm,
Typ: XHP6
http://www.tme.eu/pl/katalog/?idp=1&sea ... rameters=1