łożyska silników krokowych a sposób ich montażu

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7609
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#11

Post napisał: pukury » 22 maja 2012, 18:37

witam.
można przecież zmienić łożyska bez wyciągania wirnika .
zdjąć dekle - ściągaczem zdemontować łożyska i umieścić nowe .
tylko jak już ktoś napisał - gdzie te silniki z łożyskami do wymiany ?
jak łożysko by się rozsypało to i tak wirnik raczej załatwi stojan .
pozdrawiam.


Mane Tekel Fares

Tagi:


Autor tematu
zommet
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 7
Posty: 32
Rejestracja: 18 kwie 2012, 13:41
Lokalizacja: kielce

#12

Post napisał: zommet » 24 maja 2012, 18:31

Temat przekształcił się w próbę odpowiedzi na pytanie: co takiego dzieje się w silniku krokowym, że uszkadza się on podczas rozbierania.
Teoria z samo unicestwiającymi się magnesami jest najbardziej wiarygodna ale z drugiej strony magnesy AlNiCo można kupić na sztuki i jakoś same się nie unicestwiają.
Myślę, że pytanie dość ciekawe i wartało by ustalić konkretną przyczynę - z czystej ciekawości.

Przepraszam wszystkich których oburza poruszenie tak "filozoficznego" tematu ale ciekawość rzecz ludzka.
Wychodzi chyba na to, że rzetelne źródła (książki, artykuły, instrukcje) nie opisują problemów z rozbieraniem silników i pozostają tylko domysły.

.


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#13

Post napisał: Leoo » 24 maja 2012, 22:58

zommet pisze:co takiego dzieje się w silniku krokowym, że uszkadza się on podczas rozbierania.
Proszę sobie przeczytać fragment od "tuż po wyjęciu z magneśnicy".
http://www.magnesy.pl/magnesy_alnico/magnesy_alnico.php

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7887
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

#14

Post napisał: tuxcnc » 25 maja 2012, 07:20

Zaczynamy się niebezpiecznie zbliżać do poziomu badań UFO i perpetum mobile.
Konstrukcja mechaniczna uniemozliwia namagnesowanie wirnika w zmontowanym silniku krokowym.
Zresztą sens takiego działania i tak stoi pod znakiem zapytania, bo przecież w silniku w czasie pracy występują silne i zmienne pola magnetyczne.
Nie da się zbudować silnika z magnesami które się rozmagnesowują z byle powodu, bo to jest po prostu niemożliwe.
Tak czy inaczej te silniki są produkowane przy użyciu ziemskiej technologii i bez ingerencji obcych cywilizacji i sił nadprzyrodzonych.
Natomiast bez wątpienia nie są montowane ręcznie i zapewne z tego powodu działają.

Pytanie "dlaczego nie można wyprodukować mikroprocesora w garażu ?" też się komuś może wydać ciekawe.
I zapewne odpowiedź jest identyczna jak w przypadku rozbierania silników krokowych, czyli że jak najbardziej można, tylko trzeba mieć maszyny i znać technologię.

Nie należy też się spodziewać, że jakikolwiek producent będzie się chwalił istotnymi szczegółami posiadanej technologii.
Takie rzeczy trzyma się w tajemnicy przed konkurencją.

Ja bym proponował darować sobie domysły, bo ktoś to może przeczytać, uwierzyć i dalej rozpowszechniać jako prawdę objawioną ...

.


Autor tematu
zommet
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 7
Posty: 32
Rejestracja: 18 kwie 2012, 13:41
Lokalizacja: kielce

#15

Post napisał: zommet » 25 maja 2012, 13:06

Poszedł punkcik dla Leoo - kolega proponuje jakieś rozwiązanie a nie leje wodę bez sensu.

"Niskie (płaskie) magnesy alnico tuż po wyjęciu z magneśnicy rozmagnesowują się znacznie i ich punkt pracy ustala się dużo poniżej wartości indukcji remanencji. Puknięcia i uderzenia w magnes alnico również mają wpływ na jego odmagnesowanie. Dlatego w praktyce wykorzystuje się głównie wysokie magnesy alnico, które są bardziej odporne na te zjawiska lub umieszcza się je w obwodach magnetycznych i dopiero magnesuje co pozwala ustalić ich punkt pracy blisko wartości remanencji Br."

Interesujący jest również fragment: "lub umieszcza się je w obwodach magnetycznych i dopiero magnesuje" to by potwierdzało moje wcześniejsze przypuszczenie:
A może wirnik w czasie montażu jest w jakimś stanie "surowym" i dopiero po zmontowaniu silnika jest formowany odpowiednio dobranymi prądami
Jeśli ktoś ma jakiś ciekawy pomysł proszę o propozycję.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”