Strona 1 z 1

Moment silnika - co tak naprawdę podaje producent?

: 30 cze 2011, 09:52
autor: ursus_arctos
Jak w temacie - mam silnik uniwersalny (6pin). Dla jakiej konfiguracji podany jest moment tego silnika?
Opór - co zmierzyłem - jest podany dla połówki uzwojenia (czyli jak w konfiguracji unipolarnej) - czy zatem powinienem się spodziewać, że moment też jest podany dla konfiguracji unipolarnej i łącząc uzwojenia szeregowo uzyskam więcej?

: 30 cze 2011, 10:36
autor: jacek-1210
Jak sobie popatrzysz na to to zobaczysz podane (różne !) momenty dla podłączeń bi- i unipolarnych. Podawane są momenty >>trzymające<<, statyczne (holding torque), podczas obrotów momenty ulegaja zmniejszeniu

: 30 cze 2011, 11:01
autor: ursus_arctos
To, że momenty są różne wcale mnie nie dziwi - jasne, że przy połączeniu unipolarnym lub bipolarnym połówkowym moment będzie mniejszy. Pytanie tyczyło się tego, czy jest jakiś ogólnie przyjęty standard, który moment jest podawany - ale można się domyślić, że producent podaje max., co się da z silnika wycisnąć...
No nic, zobaczę, co silnik mi pokaże, jak go podepnę - a to nie nastąpi szczególnie szybko.

[ Dodano: 2011-07-01, 01:02 ]
F*ck. Chyba sobie nadpsułem silniki - nieświadomy tego, że się one uszkadzają od rozbierania - powyciągałem rotory do ściągania zębatek. Wyszło mi 0.6 Nm zamiast 0.7, przy dość mocnym zasilaniu (puściłem mu 2A przez _wszystkie_ uzwojenia - czyli połączenie szeregowe, 2A na obydwu fazach). No chyba, że moment tak jest liczony - wówczas teorię o psuciu się silników od demontażu należy uznać za mit.