Witam jesten nowy na forum i mam pewien problem ..
mianowicie zakupilem taki oto silniczek:
http://allegro.pl/silnik-krokowy-fl57st ... 70169.html
opis do silniczka (strona 1 oraz 22 na 1stronie opisane sa kable 6leads z nich tylko wiem ktore polaczenia a a/c com c itp. sa jakiego koloru )
http://www.multiprojekt.pl/ftp/SILNIKI% ... rokowe.pdf
oraz sterownik silnika krokowego:
http://sklep.avt.pl/p/pl/484453/najpros ... owego.html
tutaj opis :
http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT1314.pdf
w dolaczonym do mojego zestawu opisu jest takze rysunek jak podlaczyc silnik:
http://img705.imageshack.us/i/tnimg8197.jpg/
nie rozumiem za bardzo ktore kolory opisane a a/c com itp. polaczyc tak jak jest widoczne w opisie na powyzszym zdjeciu
prosilbym o pomocv silniczek wibruje tylko i proboje roznych kombinacji i nie moge znalezc dobrej czy mozecie podpowiedziec mi jakis sposob ..dzieki mam nadzieje ze pytanie nie jest za trywialne jestem kompletnym laikiem jezeli chodzi o elektronike silniczek z sterownikiem bede uzywac do napedzania slidera z aparatem pozdrawiam.
Pomoc jak polaczyc ten silnik z tym sterownikiem
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 maja 2011, 05:13
- Lokalizacja: polska
Pomoc jak polaczyc ten silnik z tym sterownikiem
Ostatnio zmieniony 02 maja 2011, 23:47 przez peterch, łącznie zmieniany 2 razy.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 9323
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
- Lokalizacja: mazowieckie
Linki, które podałeś są uszkodzone i strony się nie otwierają.
Sterownik jest unipolarny, a silnik jeśli 6-cio przewodowy to tzw. uniwersalny.
Jeśli nie masz dobrego opisu silnika, to potrzebujesz mieć omomierz (miernik uniwersalny).
Masz dwa uzwojenia z odczepem po środku każde.
Pomiędzy końcami jest dwa razy większa oporność niż pomiędzy środkiem a którymś końcem.
Środki obydwu uzwojeń łączysz ze sobą i do masy sterownika.
Pozostałe cztery przewody podłączasz do wyjść sterownika, ale tutaj musisz już pokombinować.
Przewody muszą być podłączone we właściwej kolejności aby się silnik kręcił w prawo, w innej żeby się kręcił w lewo, a w pozostałych kombinacjach kręcić się nie będzie tylko skakać.
Taka już uroda silników unipolarnych.
.
Sterownik jest unipolarny, a silnik jeśli 6-cio przewodowy to tzw. uniwersalny.
Jeśli nie masz dobrego opisu silnika, to potrzebujesz mieć omomierz (miernik uniwersalny).
Masz dwa uzwojenia z odczepem po środku każde.
Pomiędzy końcami jest dwa razy większa oporność niż pomiędzy środkiem a którymś końcem.
Środki obydwu uzwojeń łączysz ze sobą i do masy sterownika.
Pozostałe cztery przewody podłączasz do wyjść sterownika, ale tutaj musisz już pokombinować.
Przewody muszą być podłączone we właściwej kolejności aby się silnik kręcił w prawo, w innej żeby się kręcił w lewo, a w pozostałych kombinacjach kręcić się nie będzie tylko skakać.
Taka już uroda silników unipolarnych.
.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 9323
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
- Lokalizacja: mazowieckie
Tak to jest, jak się pisze na szybko.FDSA pisze:Buzy-10 mają kanał N wiec mniemam że załączają uzwojenia do masy wiec przewody COM podłączamy do Zasilania - ale jet wyjście na płycie wiec ciężko będzie się pomylićtuxcnc pisze:Środki obydwu uzwojeń łączysz ze sobą i do masy sterownika.
Jak sobie skojarzyłem, że się pomyliłem, to już w pracy byłem.
Niewiele to zmienia w sposobie pomiaru i podłączenia, ale faktycznie w tym sterowniku punkt wspólny uzwojeń podłącza się do "plusa" zasilania.
Na szczęście podłączenie do masy, tak jak błędnie napisałem niczym nie grozi, po prostu działać nie będzie.
Za błąd przepraszam.
.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 maja 2011, 05:13
- Lokalizacja: polska
Witam dzieki za posty poprawilem juz linki chialem przedstawic jeszcze krotka fotografie :

czy mam tak polaczyc a/c com i b/d com jak na rysunku oraz czy te polaczenia odpowiadaja tym kolorem ktory widac obok na rysunku? a z reszta 4 kabelkow mam kombinowac .
Dzieki raz jeszcze za pomoc.
(ten rysunek wziolem z katalogu opisu silnika pdf str 1 i 22)
http://www.multiprojekt.pl/ftp/SILNIKI% ... rokowe.pdf

czy mam tak polaczyc a/c com i b/d com jak na rysunku oraz czy te polaczenia odpowiadaja tym kolorem ktory widac obok na rysunku? a z reszta 4 kabelkow mam kombinowac .
Dzieki raz jeszcze za pomoc.
(ten rysunek wziolem z katalogu opisu silnika pdf str 1 i 22)
http://www.multiprojekt.pl/ftp/SILNIKI% ... rokowe.pdf
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 9323
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
- Lokalizacja: mazowieckie
Z rysunków tak wynika.peterch pisze:czy mam tak polaczyc a/c com i b/d com jak na rysunku oraz czy te polaczenia odpowiadaja tym kolorem ktory widac obok na rysunku? a z reszta 4 kabelkow mam kombinowac .
Zawsze lepiej pomierzyć omomierzem i mieć pewność, ale przy tym akurat silniku i tym akurat sterowniku pomylenie przewodów nie grozi żadnym uszkodzeniem.
W najgorszym razie silnik nie będzie się chciał kręcić.
Uważaj natomiast, żeby nie zrobić zwarcia.
Podłączenie któregokolwiek z wyjść fazowych bezpośrednio do "plusa" zasilania może się zakończyć uszkodzeniem sterownika.
Jeżeli będziesz przedłużał przewody od silnika, to zaizoluj połączenia zanim cokolwiek podłączysz.
.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 maja 2011, 05:13
- Lokalizacja: polska
Wielkie dzieki za pomoc pozdrawiam
[ Dodano: 2011-05-18, 16:50 ]
[ Dodano: 2011-05-18, 16:50 ]
Witam ponownie faktycznie po zmierzeniu omomierzem okazalo sie ze jest tak samo jak na schemacie, pomagal mi znajomy natomiast natrafilismy na problem otoz kiedy znalezlismy prawidlowe polaczenie okazalo sie ze silniczek kreci sie okolo 3-5sekund i staje po odlaczeniu zasilania na minute ponownie zalaczylem i dzieje sie to samo... jestesmy pewni ,ze nie zrobilismy zwarcia natomiast nie jestem pewien czy wczesniej(kiedy sam sie bawilem) to nie nastapilo ... czy jezeli doszlo by do zwarcia wystepowalby podobny problem a jezeli Tak to domyslam sie ze musze wymienic sterownik ? dzieki. Pozdrawiamtuxcnc pisze:
Zawsze lepiej pomierzyć omomierzem i mieć pewność, ale przy tym akurat silniku i tym akurat sterowniku pomylenie przewodów nie grozi żadnym uszkodzeniem.
W najgorszym razie silnik nie będzie się chciał kręcić.
Uważaj natomiast, żeby nie zrobić zwarcia.
Podłączenie któregokolwiek z wyjść fazowych bezpośrednio do "plusa" zasilania może się zakończyć uszkodzeniem sterownika.
Jeżeli będziesz przedłużał przewody od silnika, to zaizoluj połączenia zanim cokolwiek podłączysz.
.