Strona 1 z 2
[fotoblog] zmiana szeregowych na rownoległe cewki
: 01 wrz 2006, 17:03
autor: pit202
: 01 wrz 2006, 19:17
autor: gmaro
może głupie pytanie ale zastanawiam się tylko na jaki czas można wyciągnąć wirnik ? żeby się nic z nim nie stało,bo też chiałem rozebrać i przełaczyć tak jak kolega zrobił:)
: 01 wrz 2006, 20:00
autor: pit202
aha - no wiesz, nie wiem czy u Ciebie mozna, ja mialem 6 przewodowy silnik i rozpiełem poprostu ten srodkowy i inaczej go połączyłem, jezeli Ty masz 4 przewodowy to pewnie masz tylko 2 cewki, moze sie mysle , ale tak wynika ze schematu , wiec moze nie byc takiej mozliwosci, najlepiej mają Ci co mają 8 przewodów
ps.
ktos wie jak zrobic zeby zdjecia byly jeden obok drugiego zamiast pod drugim ?
: 01 wrz 2006, 20:08
autor: DoctorX
a co może się stać po wyciągnięciu wirnika? bo nie kumam...
no hmmm....

co niektórzy mogą się pokusić nawet o przewinięcia silnika na grubszy drucik dla mocy lub cieńszy dla prędkości.Zgadza się czy jest inaczej?

: 01 wrz 2006, 20:37
autor: Clash
nie wiem co sie moze stac, ale wiem czym to skutkuje - zmniejszeniem momentu na pewno

: 01 wrz 2006, 21:31
autor: triera
cała zabawa polega na tym, aby pod żadnym pozorem
nie dotknąć wirnikiem do stojana
- zamknięcie obwodu magnetycznego spowoduje częściowe
rozmagnesowanie magnesów wirnika...
: 01 wrz 2006, 22:31
autor: chomikaaa
wystarczy wiec cos wsunac zeby zaizolowac przestrzen i mozna robierac i skladac poznije wyciagamy izolacje i nic nie powinno sie stac?
: 02 wrz 2006, 06:44
autor: DoctorX
Zagłębiając się bardziej widzę że faktycznie może być to jakiś problem hmmm...ale w jakiś sposób wirniki są magnesowane przez producenta i proces ten jest zapewne czyniony już na gotowym-złożonym silniku do którego przyłaczane są prądy magnetyzujące...? Czyli raczej w domowych warunkach nie do odtworzenia ponieważ jak się domyslam w grę wchodzą :

napięcie
prąd
polaryzacja
czas
rodzaj przebiegu fali
Czyli 6-ścioma czy 4-roma akumulatorami tego nie zrobimy

,

: 02 wrz 2006, 16:06
autor: candle
bog was opuscil?
jesli magnes jest z metali ziem rzadkich to nie mozna dopuscic zeby o cos uderzyl - np spadl
ale mowienie ze nie moze dotknac do stojana to parodia typu ze jesli dotkne magnesem do kawalka blachy to blacha mi magnes rozmagnetyzuje i magnes odpadanie...
magnesu nie mozna rowniez nagrzac powyzej punktu curee bo domeny magnetyczne beda mogly sie swobodnie przemiesczac - i to spowoduje demagnetyzjacje
przy rozbieraniu silnika nalezy zachowac jedynie czystosc na stanowisku pracy i uwazac na przedmioty ktore moglyby uszkodzic wirnik mechanicznie
to czy on sobie stojana dotknie czy nie nie ma zwiazku
nawet jesli stojan zostanie namagnetyzowany to sam sie rozmagnetyzuje w zwiazku z zasada dzialania silnika - w koncu stojan jest z blachy krzemowej (transformatorowej) i podlega dzialaniu zmiennego pola magnetycznego
kropka
zeby mnie ktos pozniej od pseudonaukowych teorii coponiektorych forumowiczow nie wyzywal
: 02 wrz 2006, 21:23
autor: chomikaaa
candle, mozesz odniesc sie do tego linku
http://www.wobit.com.pl/download/pdf/st ... okowych%22
punkt z instrukcji====> 9. Wskazówki użytkowe i zalecenia nt.
bezpieczeństwa
podpunkt 11